30. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tuleviku suunanäitaja - Honda FCX Concept

Kui tulevik on selline, nagu mulle ja paljudele teistele ajakirjanikele Jaapanis Twin Ring Motegi ovaalil sõita anti, siis ei olegi ta nii tume.

Honda FCX Concepti süda on vesinikelement, kus toodetakse vool akudesse, mis siis omakorda käitavad elektrimootoreid. Energia kasutamise efektiivsus on kuuekümne protsendi ringis, mis on kolm korda parem kui bensiinimootoriga autol ja kaks korda parem kui hübriidmootoriga sõidukil. Loodusesõbralikud on mitte ainult autot edasiviivad tehnoloogiad, vaid ka polstrid on tehtud taimedel põhinevatest materjalidest. Vesinikautodel on põhiprobleem, et vesi kipub talvel külmuma. FCX Concept käivitub veel ka miinus kolmekümne juures.

Tegelikkus on see, et FCXi saab juba praegu soetada, kuid see pole see ulmelise välimusega kaunitar, vaid hoopis televiisorikasti meenutav väikeauto. Osta masinat ei saa, ainult rentida - auto oleks liialt kallis müümiseks.

Vana ja odava olemisega kast pole mingi lennuk ja kuigi kiirelt temaga ovaalil sõita ei julgenudki. Häälitsus, mis auto kohalt võttes teeb, on omane Boeingule, kui ta stardirajal mootoreid vinna ajab. See auto läheb kohalt poolvaevaliselt ja teeb oma töö ära sama hästi kui iga alla üheliitrine neljarattaline. Isteasend on kastis nii kõrge, et võtad sellega kurvis automaatselt hoo maha. Ainuke põhjus, miks seda autot endale tahta, oleks roheline mõtteviis.

Võtame aga nüüd selle kolakasti ja keerame kõik vastupidiseks ja oluliselt ilusamaks ning saame Honda FCX Concepti. Välimuselt on tegu lausa ilusa autoga. Tegu on veel kontseptiga, kuid teades Honda viimase aja tegusid, siis umbes täpselt selline tuleb ka tootmisvalmis mudel. Tehnoloogiad on edasiarendused vana telekakasti omast ning auto on kiirem, ja kõrvale vaiksem sõidab kaugemale.

Kõik näib aga nii … valmis. Seda selles mõttes, et kõik töötab ja toimib ning on üsna inimlikult seatud, et seda oleks normaalne kasutada. Inimesed mahuvad igale poole istuma ja olemas on ka paljud muud asjad, mida kontseptautodest muidu ei leia. Olgu, muidugi leiab auto juurest ka asju, mis on veel ideeautole omased, nagu esituled, ukselingid ja mõni pisiasi veel, kuid muidu tundus liinile minekuks kõik vägagi valmis.

Ma ei näe ühtegi põhjust, miks FCX ei peaks tootmisse minema ja miks ta ei peaks omas segmendis suunanäitajaks saama. Loomulikult ei saa sellest autost mingit müügihitti. Ma pean tunnistama, et ma pole suurem asi rohelise mõtteviisi toetaja, kuid FCX pani mind juurdlema selle üle, et kui tulevik on nii hea, siis tooge aga letti, mina olen valmis.

Ajakirjaniku sõidukulud maksis Honda.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077