16. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kontroll säästab tuhandeid

Enne kasutatud auto ostmist on mõistlik lasta see spetsialistidel ülekontrollida. Hiljem ilmnevate vigade likvideerimine võib maksma minna mitukümmend tuhat krooni.

Variante, kus autot kontrollida, on mitmeid. Alati on võimalik minna margiesindusse ja lasta auto seal kontrollida. BMW esindajal United Motorsil on kasutatud sõiduki üldkontroll.

United Motorsi järelmüügijuhi Margus Roosalu andmeil kontrollitakse enam kui sada viitekümmet sõlme. Testi käigus kontrollitakse kere, veermik, pidurid, roolimehhanism ja veojõuülekanne. Samuti vaadatakse üle ja hinnatakse lõtkud, kulumine, lekked ja vigastused. Kontrollitakse ka elektrisüsteemi ja elektrooniliselt juhitavaid seadmeid, tehakse lühitest ning vaadatakse üle elektroonikaplokkide veamälud.

Samuti testitakse mootoriga seotud süsteemide ja mehhanismide toimimist. Kontrolli käigus hinnatakse värvkatte ja klaaside kulumist ning vigastusi. Veel vaadatakse üle interjöör - istmed, polstrid, turvavööd, jne. Roosalu jutu järgi kontrollitakse kõike, mida võimalik, ilma sõidukit osadeks võtmata kontrollida.

Raido Kuusmaa keretöödega tegelevast Benefitist nimetab, et nemadki võtavad kliendi vastu, kui keegi tuleb nende poole palvega teha autole väline kontroll. Esialgu vaadatakse üle kõikvõimalikud keredetailide vahed ja kui tekib mingi kahtlus, et auto on kehvasti remonditud, siis saab ka pesta ja sügavama kontrolli teha.

Kui tavaline inimene ei pruugi aru saada, kust on auto värvitud, siis Kuusmaa kinnitusel õppinud ja kogemustega maalri silma eest sellised kohad ei pääse: "Kui sa päevast päeva sellega tegeled, siis näed kohe, kus on imepeenikesed lihvimisjäljed sees." Küsimus ei ole selles, kas auto on kunagi avariis osalenud. Enamalt jaolt on ja neid, mis ei ole, on väga vähe.

Küsimus on hoopis selles, kuidas auto on korda tehtud. Selleks ongi vaja teha ülevaatus, et teada, kas autosse on vaja hakata kohe raha investeerima. Roosalu teada on olnud ka juhuseid, kus nad lihtsalt soovitavad kliendil kontrollitud sõidukit mitte osta, kuna selle seisukord on väga halb või see on avariijärgselt nii halvasti taastatud, et nad ei soovita sellist muret endale kaela võtta.

pane tähele

* Mida tuleks enne ostu kontrollida? kere

* veermik* roolimehhanism* lõtkud* kulumine* lekked* vigastused* elektrisüsteem* elektroonikaplokkide veamälud* interjöör

hinnad

* Kontrolli hind 500 kr Benefiti kerekontroll 300 kr

* ABC Motorsi (Renault) kontroll 495 kr* Reval Auto (Audi) kontroll 704 kr* Silberauto (Mercedes) kontroll 1250 kr* United Motorsi kasutatud sõiduki üldkontroll 1359 kr

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077