Inglaste mänguauto

Kui ma inglaste ehitatud Lotus Europa S
istusin mõtlesin, et kuhu ma roninud olen. Istet sai reguleerida vaid ühes
suunas ja maapind oli kuidagi väga lähedal.

Tänavale jõudes oli veel kohutavam, sattusin bussi ja veoauto vahele. Mõlemast küljeaknast paistsid vaid rattad. Mis saab siis, kui ta Lotust märkamata minust üle sõidab. Õnneks jõudsin kiiresti arusaamale, et olen väledam kui nemad ja võin gaasi vajutades nende eest minema sõita.

Linnas sõites oli auto üllatavalt mõnus, kui gaasi vajutada, oli kohe tunda, kuidas mootor istme taga autot edasi lükkab. Rool reageerib igale pisemale liigutusele. See on täpselt selline auto, nagu tootja lubas: pisike, kiire, tohutu pidamisega. Olles eelnevalt kuulnud tootja kiidusõnu auto käitumise kohta teel, ühtegi üllatust polnud.

Seda autot võiks võrrelda kardiga: kerge, võimas, täpne rool, aga tunduvalt mugavam ja katusega. Sõidumõnu on sama ja enamgi. Lotuses on keskendatud just sõiduomadustele.

Lisavarustust on vähe, isegi raadio tundub üleliigsena, kuna see mootorimürast üle ei kosta. Raadio raha oleks võinud investeerida uksetihenditesse, sest sealt immitses vett salongi.

Auto on tõsine mänguasi. Ei kujutaks ette, et soliidne härrasmees sellisega iga hommiku tööle sõidaks või kõhukas isik sinna sisse poeks. Autosse istumine ja sealt väljumine on üldse võib-olla natuke keeruline, naisolevustel ei soovitaks seda esimest korda tehes kanda seelikut ja kõrgeid kontsi. Viiendal või kuuendal korral saab nipi kätte ja siis muutub toiming lihtsamaks. Tulevane autoomanik peaks olema piisavalt sale ja painduv, et elegantselt Lotuse kupeesse pugeda.

Lotus üritas Europa S ehitades luua maanteesõbralikumat autot, kuid tegelikult ei saanud nad sellega päris hästi hakkama. Maanteel niisama sõitmiseks on ta ikka suhteliseltebamugav, vali ja nüri. Kohtades, kus Lotuse omadused välja tulevad, ringrada jms sõidumõnu pakuvad paigad, seal on auto askeetlikumad mudelid asja ette. Europa S on natuke selline eputamisauto seega.

Tehnilised andmed:
Lotus Europa S

Mootor: 2,0 bensiinimootor
Võimsus: 197 hj
Pöördemoment: 272 Nm
Kiirendus 0-100 km/h: 5,8 s
Tippkiirus: 230 km/h

Kütusekulu 100 km kohta
*Linnas: 12,7 l
*Maanteel: 7,3 l
*Kombineeritud: 9,3 l
Mõõdud
*Pikkus: 3900 mm
*Laius: 1714 mm
*Kõrgus: 1120 mm
Hind: alates ca 700 000 kr
Allikas: Lotus

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 -0.065356
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,08 -0.117446
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.251962
Hongkongi dollar HKD 9,58 0.178735
Horvaatia kuna HRK 7,44 -0.014789
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.093189
India ruupia INR 78,05 -0.199096
Indoneesia ruupia IDR 16287,00 -0.312155
Islandi kroon ISK 125,95 0.192509
Jaapani jeen JPY 135,92 -0.029421
Kanada dollar CAD 1,52 0.131588
LAV rand ZAR 14,84 -0.028959
Lõuna-Korea vonn KRW 1305,60 -0.282593
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.31807
Mehhiko peeso MXN 22,78 0.031172
Norra kroon NOK 9,61 0.137726
Poola slott PLN 4,16 -0.007208
Rootsi kroon SEK 9,82 0.048605
Rubla RUB 69,26 0.1388
Rumeenia leu RON 4,66 -0.023624
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.049474
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.049955
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.00426
Taani kroon DKK 7,45 -0.006043
Tai baht THB 39,03 -0.051216
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.011831
Türgi liir TRY 4,62 0.025983
Ukraina grivna UAH 35,43 0.137928
Ungari forint HUF 308,41 0.025946
USA dollar USD 1,23 0.147893
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.174195
Valgevene rubla BRL 3,93 0.137579
Valgevene rubla BYN 24821,00 0.137168

Valdkonna töökuulutused