Inglaste mänguauto

Kui ma inglaste ehitatud Lotus Europa S
istusin mõtlesin, et kuhu ma roninud olen. Istet sai reguleerida vaid ühes
suunas ja maapind oli kuidagi väga lähedal.

Tänavale jõudes oli veel kohutavam, sattusin bussi ja veoauto vahele. Mõlemast küljeaknast paistsid vaid rattad. Mis saab siis, kui ta Lotust märkamata minust üle sõidab. Õnneks jõudsin kiiresti arusaamale, et olen väledam kui nemad ja võin gaasi vajutades nende eest minema sõita.

Linnas sõites oli auto üllatavalt mõnus, kui gaasi vajutada, oli kohe tunda, kuidas mootor istme taga autot edasi lükkab. Rool reageerib igale pisemale liigutusele. See on täpselt selline auto, nagu tootja lubas: pisike, kiire, tohutu pidamisega. Olles eelnevalt kuulnud tootja kiidusõnu auto käitumise kohta teel, ühtegi üllatust polnud.

Seda autot võiks võrrelda kardiga: kerge, võimas, täpne rool, aga tunduvalt mugavam ja katusega. Sõidumõnu on sama ja enamgi. Lotuses on keskendatud just sõiduomadustele.

Lisavarustust on vähe, isegi raadio tundub üleliigsena, kuna see mootorimürast üle ei kosta. Raadio raha oleks võinud investeerida uksetihenditesse, sest sealt immitses vett salongi.

Auto on tõsine mänguasi. Ei kujutaks ette, et soliidne härrasmees sellisega iga hommiku tööle sõidaks või kõhukas isik sinna sisse poeks. Autosse istumine ja sealt väljumine on üldse võib-olla natuke keeruline, naisolevustel ei soovitaks seda esimest korda tehes kanda seelikut ja kõrgeid kontsi. Viiendal või kuuendal korral saab nipi kätte ja siis muutub toiming lihtsamaks. Tulevane autoomanik peaks olema piisavalt sale ja painduv, et elegantselt Lotuse kupeesse pugeda.

Lotus üritas Europa S ehitades luua maanteesõbralikumat autot, kuid tegelikult ei saanud nad sellega päris hästi hakkama. Maanteel niisama sõitmiseks on ta ikka suhteliseltebamugav, vali ja nüri. Kohtades, kus Lotuse omadused välja tulevad, ringrada jms sõidumõnu pakuvad paigad, seal on auto askeetlikumad mudelid asja ette. Europa S on natuke selline eputamisauto seega.

Tehnilised andmed:
Lotus Europa S

Mootor: 2,0 bensiinimootor
Võimsus: 197 hj
Pöördemoment: 272 Nm
Kiirendus 0-100 km/h: 5,8 s
Tippkiirus: 230 km/h

Kütusekulu 100 km kohta
*Linnas: 12,7 l
*Maanteel: 7,3 l
*Kombineeritud: 9,3 l
Mõõdud
*Pikkus: 3900 mm
*Laius: 1714 mm
*Kõrgus: 1120 mm
Hind: alates ca 700 000 kr
Allikas: Lotus

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused