Tarbijakaitse: Nestet pole mõtet kontrollida, sest neil on kõik korras

Seekordsel kütusetankurite väljastatava
kütusekoguse kontrollmõõtmistel jättis tarbijakaitseamet kontrollimata Neste
tanklad, eeldusel, et seal on on kõik korras.

„Neste tankurid on alati korras olnud. Sinna pole mõtet minna, kus kõik on korras,” selgitas tankurite kontrollimise juures viibinud tarbijakaitseameti peainspektor Jüri Orlo, miks Neste tanklates seekord kontrollmõõtmisi ei teostatud.

Orlo lisas, et järgmisel kontrollkäigul külastatakse ka Neste tanklaid. Peainspektor lükkas ümber võimaluse, et Nestet ei kontrollitud seetõttu, et Neste tanklaid taatleb tarbijakaitseametiga koostöös kütusekoguse kontrollmõõtmisi läbi viiv Metrosert. „Näiteks ka Lukoili tankureid taatleb Metrosert, aga nendes jaamades on kontrollkäikudel avastatud puudusi,” ütles ta.

Statoili jaamades viib taatlustöid läbi teine taatlemisturul aktiivsem tegutseja Metrex.

Orlo sõnul pöörati seekordsel kontrollkäigul rohkem tähelepanu tanklatele, mis 2006. aastal ja 2007. aastal on silma jäänud valesti näitavate kütusetankuritega.

Seadus näeb ette, et kaupleja peab tagama mõõtevahendite korrektse töö. Kuigi karistada võivad saada bensiinitanklad, leiab Orlo, et süüdi on eeskätt taatlejad. „Taatlejad on kõige rohkem süüdi. Tegu on tahtliku eksimisega taatlejate poolt. Statoil pigistagu Metrexit!” ütles ta.

Orlo sõnul kaasaegsed taaturid kergesti paigast ära ei lähe, ometi avastati kontollmõõtmisi tehes, et mõnigi hiljuti taadeldud tankur oli nõuetele mittevastav. Näiteks Statoili Riia mnt tanklas Pärnus, kus avastati nõuetele mittevastavaid tankureid, oli Metrex Mõõtekeskus taadelnud tankureid selle aasta märtsis ja Statoili Urge tanklas juunis.

Süüst pole puhtad ka kütuseettevõtted, leiab Orlo. „Kui kogused ei klapi, jäävad mingi tonnid kütust ju üle. Kui tanklasse tuuakse tonn kütust ja 100 liitrit sellest jääb üle, siis tekib küsimus, kuidas saavad paberid korras olla. Oletame, et 900 liitrit jookseb aruandlusest läbi, 30 liitrit haihtub, 30 liitrit voolab maha, siis 40 liitrit jääb ikka kuhugi figureerima. Kuskilt tuleb ju vahekasum,” arutles peainspektor, lisades, et seda peaks kontrollima pigem maksu- ja tolliamet kui nende asutus.

Praegu nõuab seadus, et tankureid kontrollitaks üks kord aastas. Tarbijakaitseametile oleks rohkem meelt mööda, kui kontrolle viidaks läbi kaks korda aastas, aga hetkel seda nõuda ei saa. Ainus tanklakett, mis nõustuks tihedama kontrolliga, on Neste Eesti. Teised ettevõtted pole tarbijakaitse ettepanekuga kaasa läinud. „Miks nad peaksid seda tahtma? Nad peavad ju raha raiskama sellele,” märkis Orlo.

Neste juht on Orlo sõnul ka ainus kütuseettevõtte esindaja, kes nõuab, et tema tanklates oleksid mõõdikud, kas nullis või pigem näitaksid plussi. Seaduse järgi ei tohi mõõdikud näidata üle 60 ml vähem. Sinna sisse mahub ka 50 ml väiksem näit, mis ei ole karistatav ja mida pidavat reeglina kõik tanklad peale Neste ära kasutama. „Kümnelt liitrilt saate 50 ml vastu pükse kindlasti. Näiteks Statoili puhul pole kunagi ühtegi plussis olevat tankurit avastatud,” rääkis Orlo.

Orlo sõnul oleks kindlasti võimalik seadistada tankurid täpsemaks, küsimus on pigem tahtmises, mitte tehnilistes piirangutes.

Eestis tegeleb taatlemisega neli ettevõtet: Metrex, Metrosert, Tanklahooldus ja Viru Metroloog. Metrosert on neist ettevõtetest ainus, millel on mõõtjapädevuse litsents ja millel on õigus teiste tööd kontrollida.

Tarbijakaitseamet teostas käesoleva aasta oktoobris järjekordselt koostöös Metroserdiga kütusetankurite väljastatava kütusekoguse kontrollmõõtmised 10 kütusemüügi firma tanklates, suurimad rikkujad olid Statoil ja Lukoil.

Kokku kontrolliti 42 kütusetankurit, millest 18 hälve oli lubatust suurem. 17 kütusetankuri väljastatud kütusekogus oli lubatust väiksem ja ühel tankuril suurem (viimase puhul tarbijat ei peteta, kuna ta saab kütust rohkem). Täpselt tankuri lugemile vastava koguse väljastasid üksnes 2 tankurit.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,94 0
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0
Islandi kroon ISK 137,72 0
Jaapani jeen JPY 124,78 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,72 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 36,08 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,04 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,93 0
USA dollar USD 1,14 0.0616143
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,22 0
ERROR: Object template Companies is missing!

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!