Autotootjad võtsid Indias suuna 30000kroonistele rahvaautodele

Järgmisel sügisel oodatakse India
autotootjalt Tata Motors 2500dollarise hinnaga väikeauto esitlemist, maailma
juhtivad autofirmad on talle aga samas suunas mõeldes kannule astumas.

India-projekte arendavad teiste hulgas Toyota ja Renault-Nissan, kirjutas New York Times. Miljardiriigi rahva keskmise vanuse juures alla 25 aasta ja keskklassi kiirelt kasvades möödub India järgmisel aastal Hiinast maailma kiireima kasvuga autoturuna, hindas autotööstuse prognoose koostav CSM Worldwide. Autode hinda üritatakse Indias alandada igast otsast, näiteks Läänes elementaarsed turvapadjad seal nõutud ei ole.

“Esita miljardile inimesele see küsimus ja 99% vastab, et jah, nad tahaks küll autot, ainuke probleem on, et kui paljud neist saavad seda endale lubada," rääkis autotootja Maruti Suzuki India tegevjuht Jaghdish Khattar. Tema ettevõtte väikeautode hinnad algavad praegu 5000 dollarist, nendega on ta turul liider koos Hyundai Motors India ja Tata'ga. Selle aasta juunist septembrini on võistlusse odavamate, kuid siiski sõiduvõimeliste autode tootmises lisandunud mitmeid autoala tuntud nimesid.

Volkswageni tütarettevõte Škoda teatas seal väikeauto Fabia tootmise ja müügi alustamisest, Toyota juhi sõnul üritatakse India turule tuua uut väikeautot, Renault-Nissan lisas oma varasematele tehase ehitamise plaanidele kava luua seal ka arenduskeskus. Renault-Nissani poolt ühistöös kohaliku motorolleritootjaga plaanitav automudel võib analüütikute sõnul maksta vaid 3000 dollarit. Hyundai lisab senistele Indias ühe uue mudeli ja kahekordistab kohalikku tootmist, Honda plaanib teha üht India turu nõudmistele vastavat väikeautot. Eelmisel nädalal leppisid Fiat ja Tata kokku auto- ning koostisosatehase rajamiseks 50-50 alusel.

Kui India ülemklassid armastavad sõita Mercedestega, siis oma esimese väikese auto ostjad pakuvad lähiaastaiks turule head kasvupotentsiaali. Siiski peaks pakutavail autodel olema neli, mitte kaks ust ja piisavalt ruumi lastekarja jaoks. CSM on prognoosinud India turule tänasest 2013. aastani kasvu keskmiselt 14,5% aastas võõreldes Hiina 8 protsendiga. Perspektiivi nähakse ka võimalikus Indias tehtavate "odavautode" ekspordis piirkondadesse, kus eraautod on praegu vähe levinud: Kagu-Aasia, Aafrika, Lähis-Ida. Rahvusvahelise konsultatsioonifirma A. T. Kearney arvates võib aastani 2020 Indias 3000dollarise hinna korral ostja leida kuni 300 miljonit autot. Siiski ennustasid analüütikud Hiina kasvu õige pikki aastaid, enne kui see ükskord suvatses alata, märkis New York Times, ja Indias võivad majanduslangus või poliitilised muudatused samuti kasvu ära nullida.

"Minu jaoks oli hind kõige tähtsam," rääkis juulikuus 6000 dollariga oma esimese auto ostnud koolitaja Shuchita Bagga (26), "suure ja kalli auto jaoks ei jätku." Tema aastateenistus on 235000 ruupiat ehk 9500 dollarit (kõrvutades lähedane Eesti keskmisele palgale).

Rahvaauto loob olukorra, kus "inimene, kes kunagi ei ole saanud autost isegi unistada, leiab selle nüüd käeulatuses olevat," kommenteeris üks Tata Motorsi juhtidest.

Keskkonna ja ohutuse eest seisjad on vähem entusiastlikud. Paljudele kättesaadavad autod halvendaks liiklus- ja keskkonnaolusid maal, kus juba praegu 60% linnades on reostusega olukord kriitiline. Ohutuse kohalt on autotöösturid öelnud, et see peab vastama nõuetele riigis, kus neid müüakse. Indias ei ole nõutud kokkupõrketestid inimkujuliste nukkudega, õhkpadjad ega ABS-pidurid. Kriitikute väiteil saavad juba praegugi väga kõrge liiklussurmade arvuga Indias odavautodes sõitjad avarii puhul kõige tõenäolisemalt surma. India lõdvad ohutusnõuded takistaks seal tehtud sõidukite tungi Euroopa või USA turule. Kuid autoärimees Robert Boschi sõnul on lähiaastail odavsõidukite puhul oodata ikkagi ülejäänud autoturust kaks korda suuremat kasvu.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.01104
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,09 0.204977
Hiina jüaan CNY 7,91 0.134245
Hongkongi dollar HKD 9,60 0.11681
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.002694
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.059397
India ruupia INR 78,57 0.114679
Indoneesia ruupia IDR 16370,00 0.122324
Islandi kroon ISK 125,66 0.106755
Jaapani jeen JPY 135,39 -0.036918
Kanada dollar CAD 1,52 0.020993
LAV rand ZAR 15,05 0.010635
Lõuna-Korea vonn KRW 1306,10 0.176407
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.195755
Mehhiko peeso MXN 23,02 0.078679
Norra kroon NOK 9,66 0.03118
Poola slott PLN 4,17 0.043157
Rootsi kroon SEK 9,86 -0.047463
Rubla RUB 69,36 0.106809
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,62 0.030875
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.00225
Šveitsi frank CHF 1,18 0.113901
Taani kroon DKK 7,45 -0.001611
Tai baht THB 39,18 0.102197
Tšehhi kroon CZK 25,44 0.055063
Türgi liir TRY 4,66 0.062215
Ukraina grivna UAH 35,23 0.106833
Ungari forint HUF 308,64 -0.029151
USA dollar USD 1,23 0.076673
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.108525
Valgevene rubla BRL 3,96 0.159356
Valgevene rubla BYN 24846,00 0.104754

Valdkonna töökuulutused