27. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Auto ärandamise komplekt maksab 200 000 krooni

Unustage telliskivi ja muukraud. Tänapäeva autovaras kasutab oma leiva teenimiseks vidinaid, mis lähevad samasse kategooriasse mobiiltelefonidega - aina väiksemad ja keerulisemad, kirjutas Äripäev.

"Noh, teil Land Cruiser on kuskil? Teen ühe minutiga lahti," ütleb varavastaste kuritegude talituse komissar Toomas Järvson laua tagant püsti tõustes ning pruunist portfellist lauale erinevaid muukimisvahendeid panema hakates.

Suurte karpide seast torkab mulle silma väike hall võtmehoidja mõõtu antenniga pult. Nagu mänguasi, mida võib igast teisest kioskist osta. Tegelikult aga mitte. Tegemist on Toyota Land Cruiseri universaalse puldiga, mis avab uksi. Hind üle saja tuhande krooni. Tehnika viimane sõna.

Samasse hinnaklassi jääb ka must adapterilaadne jublakas, mis eelnevaga komplektis on. Ülesanne kodeerida varga võti nii, et too auto käivitaks. Kokku üle 200 000kroonine väljaminek, pluss suur risk vahele jääda - töö missugune.

Kui eriti osav varas oled, peab sul aga ka kindlasti vanematele inimestele uksekella, noorematele wifi ruuterit meenutav kastike olema. Ühendades selle sigaretisüütajaga, võib autoomanik oma GPS-antenniga kadunud autot otsima jäädagi, sest mida ei leia, seda ei leia. Masina hind teadmata. "Tõesti ei oska öelda," märgib komissar Järvson.

Küll oskab ta rääkida, et kruvikeerajaid, kääre ja muid muukimisvahendeid ei kasutata juba aastaid enam, kui välja jätta noorukid ja narkomaanid, kes lõbusõiduks mõne Žiguli või Opeli ärandavad.

"Võib-olla kohmakas näide, aga 100 aastat tagasi ei olnud vankril isegi võtit. Tuli vaid koos hobusega lahti siduda ja minema viia," ütleb Audide maaletooja Reval Auto turundusjuht Rivo Saarna autode ja nende varastajate tehnilise arengu kohta. Mehe sõnul näitab tõik, et uusi Audisid meil eriti ei varastata, seda, et autotootja pole käed rüpes istunud. Samas möönab ta, et on iga autoomaniku otsustada, millist kaitsevahendit ta kasutab. "Eks neid kaitsevahendeid ole mitmeid - alustades käigukangi- ja roolilukust ning elektroonilistest seadmetest. Mõnda neist on lihtsam, teist kergem muukida. Näiteks EMT MobKiti pole väga keeruline avastada ja kahjutuks teha."

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077