14. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mercedes, mis on suur nagu maakera

Peab nentima, et GL on üks väga väsitav auto. Mitte sõiduomaduste poolest, ta lihtsalt on nii suur, et ümber selle kõndimine tundub tõelise matkamisena - selle tarbeks tahaks lausa kohvri pakkida.

Välimus läheb autol kokku ta olemusega - suur ja tugev nagu tank. Natuke kohtab ka Mercedeslikku elegantsi ja õrnust, kuid domineerivaks pooleks on selgelt sõnum: "Jah, ma olen isane ja mul on habe ka ajamata." Tegemist on väga suure autoga, mis napilt mahub kõikvõimalike parkimisalade joonte vahele. Ja kui mahubki, uksest on ikka raske väljuda.

Sisu on sama suur kui välimus. Viimases ehk kolmandas reas istujatega rääkimiseks tuleb tõeliselt häält tõsta ja üle auto karjuda. Lahendused, mida autos on kasutatud, on tõeliselt Mercedeslikud ja nurisemisruumi just palju pole jäetud. Igale poole mahub vabalt istuma ning kui istmed paigas, saab igaüks ikkagi veel laiutada. Jah, ka kolmandas istmereas olijad. See on tõepoolest esimene maastur, millel ma saan kolmanda rea mõttest aru - sinna mahuvad ka inimesed istuma. Selleks ei peagi omama hernekeppide mõõtu jalgu.

Kui aga viimane istmerida põrandasse lasta, mida saab muide teha elektriliselt, siis tekib kaubaruum. Võib-olla peaks seda nimetama lausa kongiks, kuhu saab mahutada kogu ülejäänud Mersu mudelirea. Sinna saab panna lausa kaks lapsevankrit ja muudele kodinatele jääb veel ka ruumi üle. Lapse saab aga turvahälliga istuma panna ainult akna alla, sest katse panna last tagaistme keskele ebaõnnestus seoses sellega, et turvavöö on liialt lühike. Küll oleks aga külgmisega võinud kaks tiiru ümber hälli tõmmata.

Testiautol oli massiivne 420 CDI mootor. See on kahe turbolaaduriga V8 diisel, millel pöördemomenti lausa 700 njuutonmeetrit. Läbematu loom tõmbab suurt kere nagu nõelatult.

Algul on natuke uimane, kuid nii nagu turbolaadurid vilisevad, hakkab ka aknast avanev vaade väga kiiresti mööduma. Auto surub igalt pöördelt tallates tugevalt istmesse ja tõmme tundub lõputu.

Paremasse pedaali tuleb väga suure ettevaatlikkusega suhtuda, sest seier, mis kiirust näitab, liigub kiirelt üle lubatud numbrite.

Sõiduomadustelt on tegu väga heade tulemustega masinaga. Võib arvata, et kui auto on nii suur ja lai, on temaga manööverdamine tõeline peavalu. Võib-olla, kuid mitte GLiga - rool keerab tal nagu Mersul ikka, st väga hästi, ja paremat manööverdust ei oleks osanud soovida.

Megamaasturil on ka reguleeritav vedrustus, autot saab tõsta ja langetada, nagu süda lustib.

Ma saan aru küll, et selle auto hind algavad enam kui miljonist kroonist, kuid sees istudes sa näed, kuhu see raha on läinud. Ta tõepoolest on seda hinda väärt.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077