28. august 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ARK ootab vihjeid rikkumiste kohta autokoolides

Eesti Riiklik Autoregistrikeskus käivitab projekti, mille raames saavad kodanikud e-postiga saata vihjeid autokoolide ja nende õpetajate, eksamineerijate ning tehnoülevaatuspunktide ebakompetentse käitumise kohta.

Oodatud on ka kliendipoolsed ettepanekud probleemide lahendamiseks. Vihjeteks ja ettepanekuteks avatud e-posti aadress on [email protected].

Autokoolide osas peaksid õpilased enesele teadvustama, et autokoolis käimise eesmärk ei ole koolituskursuse dokumendi saamine vaid sõiduoskuste ja teadmiste omandamine, teatas ARK. Sellest tulenevalt ei tohiks õpilased nõustuda autokoolis pakutava õppetöö kehva kvaliteediga ning veel vähem minna kaasa võimalustega omandada paber õpinguid vältides.

Kuna autokoolid on märgatavalt suurendanud õpperühmade suurusi on tõsiseks probleemiks sellest tulenev juhi koolituse kvaliteedi langus. Mida suurem on õpperühm, seda suuremad on ka puudujäägid õpilaste koolitamises ning lõplikes tulemustes. Kui vaadata õpilaste üldist taset, siis kolmandik eksamitele tulijatest võiksid ilma kõhkluseta paari nädala jagu lisatunde võtta.

Kui ARK eksamitele tuleksid hea ettevalmistusega õpilased, siis oleksid ka ARK järjekorrad keskmiselt 1/3 võrra lühemad. Näiteks, kahe-nädalasest järjekorrast saab 50%-lise läbikukkumise korral kolme-nädalane järjekord kuna pooled, ehk siis ühe nädala jagu eksamineeritavaid, soovivad tulla uuesti eksamile.

Koolitaja on vastutav korrektse ja nõuetekohase koolituse läbiviimise eest ning koolitus peab olema õppekava kohane. Kui koolitusasutusele on väljastatud koolitusluba, siis omab see koolitusasutus kõiki ressursse kvaliteetse koolituse teostamiseks ning igal õpilasel on õigus seda ka nõuda ning koolil kohustus seda pakkuda.

Rutiinse kontrolli käigus on ARK eksamiosakond avastanud, et osades autokoolides viiakse läbi õppesõit mootorrattale ja sõiduautole üheaegselt. Sõiduõpetaja juhendab üheaegselt nii mootorratturit kui ka autojuhti. Sellise tegevusega vähendab autokool oma kulutusi. Tulemuseks on aga ebapiisav tähelepanu jagamine mõlemale õpilasele ning õppekvaliteedi langus.

Kõige olulisem on see, et õpilane tunneks kõrgendatud huvi saada koolituselt vajalik teadmistepagas. Iga õpilane peaks seisma hea selle eest, et saada makstud raha eest kvaliteetset koolitust. Tegemist on teenusega, mis pakub võimalust saada juhtimisalast nõu oma ala spetsialistidelt. Täna võib öelda, et õpilased on selles osas liigagi passiivses rollis.

Tehnoülevaatuspunktides võivad ebameeldivused üles kerkida juhul, kui sõiduk ei vasta tehnilistele nõuetele või ülevaatuspunkt üritab otsida võimalusi sõiduk kõlbmatuks tunnistada. Sellisel juhul võivad ülevaatuspunktides töötavad inimesed hakata klientidele survet avaldama, et need ülevaatusest läbisaamise nimel pistist annaksid.

Eesti Riiklik Autoregistrikeskus loodab kodanike aktiivsusele ning rõhutab, et vihjepost on tehtud selleks, et tagada klientidele kvaliteetne ning õiguspärane teenindus.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077