Kaatritest on saanud Eesti keskklassi rõõm

Eestimaalaste finantsseis või usk helgesse
tulevikku on sedavõrd tugevad, et paadi- ja kaatrimüük lööb rekordeid. Kusjuures
raskem on müüa veerand miljonit maksvaid paate kui kolm-neli korda kallimaid.

Ärimees Viktor Siilatsile kuuluv Balti Merekaatrite AS müüb aastas umbes kuuskümmend paati ja merekaatrit, kirjutas Saldo. Kuigi levinud arusaama kohaselt kuuluvad kaatriomanike hulka üldjuhul need, kelle nimed figureerivad jõukamate äritegelaste ning dividendimiljonäride pingeridades, lükkab Balti Merekaatrite tegevjuht Tõnu Kirs selle müüdi ümber.

Jah, loomulikult on ka tuntud ettevõtjate seas neid, kes omavad mitmeid miljoneid kroone maksvaid luksuskaatreid – võtame kasvõi Tõnis Paltsi, kelle kaatriga mõni aasta tagasi linnavalitsuse liikmeid sõidutati –, kuid taolised näited pole enam reegliks. Pigem tõdeb Kirs, et tänu kiirele majandus- ja palgakasvule saab endale korraliku veesõiduki lubada ka üha enam keskklassi tarbijaid. Tõsi – taolistel juhtudel tuleb rääkida ka veidi madalama hinnaklassiga alustest, mis maksavad mõnisada tuhat krooni. Kuid asi seegi.

Kirsi sõnul on kaatrite müügiturg Eestis viimastel aastatel enam-vähem stabiilne olnud. Näiteks Balti Merekaatrid on müünud paaril viimasel aastal keskeltläbi 50–60 paati ning kaatrit. Kirs lükkab ümber arusaama, et kaatrite müük ja kõik selle valdkonnaga seonduv toimub peamiselt suvel. Tegelikkuses käib just talveperioodil vilgas tegevus.

“Suvel toimub peamiselt n-ö tulekahjude kustutamine,” ütleb Kirs. Ehk et siis püütakse rahuldada nende klientide ostusoove, kes tõepoolest väga kiiresti endale mõne veesõiduki soetada soovivad. Tegelikult aga algab paadiaasta septembris, mil paadi- ja kaatrifirmad vahetavad oma mudelid järgmise aasta omade vastu. Täpselt samal ajal algab ka paatide müügiäris uus aasta ehk müügifirmad hakkavad täitma klientide tellimusi järgmiseks aastaks. “Nii et põhiline paadimüük toimub sügisel, kevadel ja talvel. Suvel toimub pigem hädamüük: müüakse seda, mida laos on.”

Paadi- ja kaatriäris on tellimuste tsükkel üpris pikk – ooteaeg on tavaliselt umbes pool aastat. Kui täna pöörduda ostusooviga kaatrimüüja poole, saab tänavu vette lasta vaid neid mudeleid, mida on kohapeal pakkuda.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0504923
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.07781
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0409207
Filipiinide peeso PHP 59,47 0.2291993
Hiina jüaan CNY 7,72 0.1231639
Hongkongi dollar HKD 8,94 -0.070395
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0161658
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1143565
India ruupia INR 81,05 -0.089989
Indoneesia ruupia IDR 16133,83 0.3822705
Islandi kroon ISK 138,29 0.0144645
Jaapani jeen JPY 123,57 -0.338737
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066068
LAV rand ZAR 15,67 0.0038294
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,36 0.0890472
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.1644631
Mehhiko peeso MXN 21,64 -0.1407619
Norra kroon NOK 9,74 -0.0133399
Poola slott PLN 4,29 0.0536118
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0195484
Rumeenia leu RON 4,68 -0.029928
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.0969431
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.135257
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0621118
Taani kroon DKK 7,46 0.0160819
Tai baht THB 36,40 0.0151142
Tšehhi kroon CZK 25,54 0.0313369
Türgi liir TRY 6,21 -0.0273774
Ukraina grivna UAH 32,00 -0.0786971
Ungari forint HUF 323,00 0.0650578
USA dollar USD 1,14 -0.105134
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0239063
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.0203326
Vene rubla RUB 76,43 -0.0266832

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019