Kaatritest on saanud Eesti keskklassi rõõm

Eestimaalaste finantsseis või usk helgesse
tulevikku on sedavõrd tugevad, et paadi- ja kaatrimüük lööb rekordeid. Kusjuures
raskem on müüa veerand miljonit maksvaid paate kui kolm-neli korda kallimaid.

Ärimees Viktor Siilatsile kuuluv Balti Merekaatrite AS müüb aastas umbes kuuskümmend paati ja merekaatrit, kirjutas Saldo. Kuigi levinud arusaama kohaselt kuuluvad kaatriomanike hulka üldjuhul need, kelle nimed figureerivad jõukamate äritegelaste ning dividendimiljonäride pingeridades, lükkab Balti Merekaatrite tegevjuht Tõnu Kirs selle müüdi ümber.

Jah, loomulikult on ka tuntud ettevõtjate seas neid, kes omavad mitmeid miljoneid kroone maksvaid luksuskaatreid – võtame kasvõi Tõnis Paltsi, kelle kaatriga mõni aasta tagasi linnavalitsuse liikmeid sõidutati –, kuid taolised näited pole enam reegliks. Pigem tõdeb Kirs, et tänu kiirele majandus- ja palgakasvule saab endale korraliku veesõiduki lubada ka üha enam keskklassi tarbijaid. Tõsi – taolistel juhtudel tuleb rääkida ka veidi madalama hinnaklassiga alustest, mis maksavad mõnisada tuhat krooni. Kuid asi seegi.

Kirsi sõnul on kaatrite müügiturg Eestis viimastel aastatel enam-vähem stabiilne olnud. Näiteks Balti Merekaatrid on müünud paaril viimasel aastal keskeltläbi 50–60 paati ning kaatrit. Kirs lükkab ümber arusaama, et kaatrite müük ja kõik selle valdkonnaga seonduv toimub peamiselt suvel. Tegelikkuses käib just talveperioodil vilgas tegevus.

“Suvel toimub peamiselt n-ö tulekahjude kustutamine,” ütleb Kirs. Ehk et siis püütakse rahuldada nende klientide ostusoove, kes tõepoolest väga kiiresti endale mõne veesõiduki soetada soovivad. Tegelikult aga algab paadiaasta septembris, mil paadi- ja kaatrifirmad vahetavad oma mudelid järgmise aasta omade vastu. Täpselt samal ajal algab ka paatide müügiäris uus aasta ehk müügifirmad hakkavad täitma klientide tellimusi järgmiseks aastaks. “Nii et põhiline paadimüük toimub sügisel, kevadel ja talvel. Suvel toimub pigem hädamüük: müüakse seda, mida laos on.”

Paadi- ja kaatriäris on tellimuste tsükkel üpris pikk – ooteaeg on tavaliselt umbes pool aastat. Kui täna pöörduda ostusooviga kaatrimüüja poole, saab tänavu vette lasta vaid neid mudeleid, mida on kohapeal pakkuda.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0063967
Brasiilia reaal BRL 4,29 1.4647767
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,88 0.3082335
Hiina jüaan CNY 7,85 0.5109424
Hongkongi dollar HKD 8,84 0.5473747
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0336832
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.555408
India ruupia INR 81,95 0.2777744
Indoneesia ruupia IDR 16708,92 0.5811329
Islandi kroon ISK 140,12 1.286685
Jaapani jeen JPY 128,62 0.7441059
Kanada dollar CAD 1,49 0.4442649
LAV rand ZAR 16,30 0.3534004
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,90 0.0790984
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.7603186
Mehhiko peeso MXN 23,08 1.076234
Norra kroon NOK 9,57 0.1611873
Poola slott PLN 4,29 -0.3439381
Rootsi kroon SEK 10,22 -0.4229855
Rumeenia leu RON 4,65 0.0580396
Singapuri dollar SGD 1,56 0.3155793
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.756187
Šveitsi frank CHF 1,14 0.3792556
Taani kroon DKK 7,46 0.0187695
Tai baht THB 37,20 0.0083343
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.0771784
Türgi liir TRY 6,19 1.1020588
Ukraina grivna UAH 31,43 0.4346534
Ungari forint HUF 322,60 0.2392568
USA dollar USD 1,13 0.6151377
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.173528
Valgevene rubla BYN 2,41 0.5928029
Vene rubla RUB 76,47 0.4864486

Valdkonna töökuulutused