Kaatritest on saanud Eesti keskklassi rõõm

Eestimaalaste finantsseis või usk helgesse
tulevikku on sedavõrd tugevad, et paadi- ja kaatrimüük lööb rekordeid. Kusjuures
raskem on müüa veerand miljonit maksvaid paate kui kolm-neli korda kallimaid.

Ärimees Viktor Siilatsile kuuluv Balti Merekaatrite AS müüb aastas umbes kuuskümmend paati ja merekaatrit, kirjutas Saldo. Kuigi levinud arusaama kohaselt kuuluvad kaatriomanike hulka üldjuhul need, kelle nimed figureerivad jõukamate äritegelaste ning dividendimiljonäride pingeridades, lükkab Balti Merekaatrite tegevjuht Tõnu Kirs selle müüdi ümber.

Jah, loomulikult on ka tuntud ettevõtjate seas neid, kes omavad mitmeid miljoneid kroone maksvaid luksuskaatreid – võtame kasvõi Tõnis Paltsi, kelle kaatriga mõni aasta tagasi linnavalitsuse liikmeid sõidutati –, kuid taolised näited pole enam reegliks. Pigem tõdeb Kirs, et tänu kiirele majandus- ja palgakasvule saab endale korraliku veesõiduki lubada ka üha enam keskklassi tarbijaid. Tõsi – taolistel juhtudel tuleb rääkida ka veidi madalama hinnaklassiga alustest, mis maksavad mõnisada tuhat krooni. Kuid asi seegi.

Kirsi sõnul on kaatrite müügiturg Eestis viimastel aastatel enam-vähem stabiilne olnud. Näiteks Balti Merekaatrid on müünud paaril viimasel aastal keskeltläbi 50–60 paati ning kaatrit. Kirs lükkab ümber arusaama, et kaatrite müük ja kõik selle valdkonnaga seonduv toimub peamiselt suvel. Tegelikkuses käib just talveperioodil vilgas tegevus.

“Suvel toimub peamiselt n-ö tulekahjude kustutamine,” ütleb Kirs. Ehk et siis püütakse rahuldada nende klientide ostusoove, kes tõepoolest väga kiiresti endale mõne veesõiduki soetada soovivad. Tegelikult aga algab paadiaasta septembris, mil paadi- ja kaatrifirmad vahetavad oma mudelid järgmise aasta omade vastu. Täpselt samal ajal algab ka paatide müügiäris uus aasta ehk müügifirmad hakkavad täitma klientide tellimusi järgmiseks aastaks. “Nii et põhiline paadimüük toimub sügisel, kevadel ja talvel. Suvel toimub pigem hädamüük: müüakse seda, mida laos on.”

Paadi- ja kaatriäris on tellimuste tsükkel üpris pikk – ooteaeg on tavaliselt umbes pool aastat. Kui täna pöörduda ostusooviga kaatrimüüja poole, saab tänavu vette lasta vaid neid mudeleid, mida on kohapeal pakkuda.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.3655955
Brasiilia reaal BRL 4,35 0.4433975
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255663
Filipiinide peeso PHP 61,98 0.1001373
Hiina jüaan CNY 7,47 -0.0521823
Hongkongi dollar HKD 9,11 -0.0449966
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0230452
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.3733207
India ruupia INR 79,01 0.0075945
Indoneesia ruupia IDR 16157,18 -0.0516531
Islandi kroon ISK 126,33 1.112534
Jaapani jeen JPY 128,17 -0.2335176
Kanada dollar CAD 1,53 0.1240047
LAV rand ZAR 15,86 1.7171043
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,00 0.2500391
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.263818
Mehhiko peeso MXN 23,91 -0.1315625
Norra kroon NOK 9,44 -0.1142289
Poola slott PLN 4,30 0.2917629
Rootsi kroon SEK 10,25 0.5609768
Rumeenia leu RON 4,66 0.0643556
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0510237
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2860739
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.3022714
Taani kroon DKK 7,45 0.0281913
Tai baht THB 37,94 0.2242656
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.2177971
Türgi liir TRY 5,48 -0.0419203
Ukraina grivna UAH 30,54 -0.1085744
Ungari forint HUF 323,74 0.4280928
USA dollar USD 1,16 -0.0430737
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.2633784
Valgevene rubla BYN 2,33 0.5044191
Vene rubla RUB 73,87 0.7935739

Valdkonna töökuulutused