Kaatritest on saanud Eesti keskklassi rõõm

Eestimaalaste finantsseis või usk helgesse
tulevikku on sedavõrd tugevad, et paadi- ja kaatrimüük lööb rekordeid. Kusjuures
raskem on müüa veerand miljonit maksvaid paate kui kolm-neli korda kallimaid.

Ärimees Viktor Siilatsile kuuluv Balti Merekaatrite AS müüb aastas umbes kuuskümmend paati ja merekaatrit, kirjutas Saldo. Kuigi levinud arusaama kohaselt kuuluvad kaatriomanike hulka üldjuhul need, kelle nimed figureerivad jõukamate äritegelaste ning dividendimiljonäride pingeridades, lükkab Balti Merekaatrite tegevjuht Tõnu Kirs selle müüdi ümber.

Jah, loomulikult on ka tuntud ettevõtjate seas neid, kes omavad mitmeid miljoneid kroone maksvaid luksuskaatreid – võtame kasvõi Tõnis Paltsi, kelle kaatriga mõni aasta tagasi linnavalitsuse liikmeid sõidutati –, kuid taolised näited pole enam reegliks. Pigem tõdeb Kirs, et tänu kiirele majandus- ja palgakasvule saab endale korraliku veesõiduki lubada ka üha enam keskklassi tarbijaid. Tõsi – taolistel juhtudel tuleb rääkida ka veidi madalama hinnaklassiga alustest, mis maksavad mõnisada tuhat krooni. Kuid asi seegi.

Kirsi sõnul on kaatrite müügiturg Eestis viimastel aastatel enam-vähem stabiilne olnud. Näiteks Balti Merekaatrid on müünud paaril viimasel aastal keskeltläbi 50–60 paati ning kaatrit. Kirs lükkab ümber arusaama, et kaatrite müük ja kõik selle valdkonnaga seonduv toimub peamiselt suvel. Tegelikkuses käib just talveperioodil vilgas tegevus.

“Suvel toimub peamiselt n-ö tulekahjude kustutamine,” ütleb Kirs. Ehk et siis püütakse rahuldada nende klientide ostusoove, kes tõepoolest väga kiiresti endale mõne veesõiduki soetada soovivad. Tegelikult aga algab paadiaasta septembris, mil paadi- ja kaatrifirmad vahetavad oma mudelid järgmise aasta omade vastu. Täpselt samal ajal algab ka paatide müügiäris uus aasta ehk müügifirmad hakkavad täitma klientide tellimusi järgmiseks aastaks. “Nii et põhiline paadimüük toimub sügisel, kevadel ja talvel. Suvel toimub pigem hädamüük: müüakse seda, mida laos on.”

Paadi- ja kaatriäris on tellimuste tsükkel üpris pikk – ooteaeg on tavaliselt umbes pool aastat. Kui täna pöörduda ostusooviga kaatrimüüja poole, saab tänavu vette lasta vaid neid mudeleid, mida on kohapeal pakkuda.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.03507
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,19 0.377675
Hiina jüaan CNY 7,89 -0.086119
Hongkongi dollar HKD 9,59 0.047975
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.016631
India ruupia INR 78,35 -0.166285
Indoneesia ruupia IDR 16351,00 0.006116
Islandi kroon ISK 125,66 0.112331
Jaapani jeen JPY 135,87 0.317495
Kanada dollar CAD 1,53 0.106937
LAV rand ZAR 15,05 0.017283
Lõuna-Korea vonn KRW 1306,10 0.176407
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.185452
Mehhiko peeso MXN 23,03 0.12041
Norra kroon NOK 9,65 0.010669
Poola slott PLN 4,18 0.158243
Rootsi kroon SEK 9,86 -0.035597
Rubla RUB 69,21 -0.099592
Rumeenia leu RON 4,66 0.038645
Singapuri dollar SGD 1,62 0.104977
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.052876
Šveitsi frank CHF 1,18 0.233754
Taani kroon DKK 7,45 -0.000939
Tai baht THB 39,15 0.025549
Tšehhi kroon CZK 25,44 0.05113
Türgi liir TRY 4,66 -0.057924
Ukraina grivna UAH 35,21 0.041767
Ungari forint HUF 309,15 0.136041
USA dollar USD 1,23 0.007341
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.33803
Valgevene rubla BRL 3,95 0.025294
Valgevene rubla BYN 24830,00 0.04029

Valdkonna töökuulutused