Paldiski sadam murrab transiidikoridori Hiinasse

3. augustil avatakse Paldiski Põhjasadamas
uus transiidikoridor, mille kaudu hakkavad liikuma algul Vene-Rootsi vahelised,
hiljem ka Hiinast pärit konteinerveod, kirjutas Den za Dnjom.

Paldiski Sadamate ASi juhatuse esimehe Robert Antropovi väitel on see sadama jaoks üks olulisemaid projekte. Ta selgitas DDle, et laev hakkab käima Rootsi vahet kaks korda nädalas ning konteinerites veetakse nii paberit, puitu kui terast. Selle projekti raames hakkab Paldiski sadama kaudu oma kaupa vedama ka Rootsi mööblikontsern IKEA. Kuna enamik tema mööblitehastest asub Hiinas, on sadamal kavas pikendada transiidikoridori Moskvast Ðanghaini. Praegu pidi seal valitsema terav konteineripuudus. Kui õnnestub konteinerid Moskva kaudu Ðanghaisse toimetada, siis sealt tuleks IKEA mööbel raudteed pidi Euroopasse. Sel juhul saaks Paldiski sadamast ühtlasi ka IKEA sorteerimisladu. Kui palju see ladu töökohti annaks, ei soostunud Antropov esialgu ütlema.

Antropovi arvates oleks ka mõttekas ühendada praegu eraldi ettevõtetena töötavad Paldiski põhja- ja lõunasadamad. Neist esimene on erakätes, teine aga osa riigile kuuluvast äriühingust Tallinna Sadam. Tallinna Sadama nõukogu liige Märt Vooglaid kommenteeris DDle, et Lõunasadama poolt on tõesti ühinemise vastu huvi tuntud ja ta ise peab sadamate ühendamist ka võimalikuks, kuid samas mingit väga suurt tulu sellest Tallinna Sadamale ei tõuseks. Antropov aga on veendunud, et pikemas perspektiivis oleks sellest kasu. Kui võtta näiteks vastu äridelegatsioone Jaapanist või Hiinast, imestatakse sageli, miks on nii väikeses riigis nii palju eri omanikega sadamaid. Ühinenud sadamaid võiks tema arvates nimetada lihtsalt Eesti Sadamaks.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.3072787
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.2570754
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,92 -0.179928
Hiina jüaan CNY 7,86 0.0737998
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.2574671
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0121344
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.2708468
India ruupia INR 81,73 -0.0415841
Indoneesia ruupia IDR 16733,41 0.0869077
Islandi kroon ISK 140,23 0.021398
Jaapani jeen JPY 128,62 0.1167588
Kanada dollar CAD 1,50 0.1603421
LAV rand ZAR 16,21 -0.3344338
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 -0.0359451
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.0780081
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.0242697
Norra kroon NOK 9,62 0.0291148
Poola slott PLN 4,29 -0.0791268
Rootsi kroon SEK 10,27 0
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0214832
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0384788
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1379469
Šveitsi frank CHF 1,14 0.2374461
Taani kroon DKK 7,46 0.0093827
Tai baht THB 37,26 0.0432231
Tšehhi kroon CZK 26,01 -0.0076894
Türgi liir TRY 6,19 0.3079716
Ukraina grivna UAH 31,52 0.2566688
Ungari forint HUF 322,28 0.0496709
USA dollar USD 1,13 0.2564556
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1804294
Valgevene rubla BYN 2,42 0.2571121
Vene rubla RUB 75,89 0.0595956

Valdkonna töökuulutused