Rail Baltica hakkab esialgu kulgema Valga kaudu

Rail Baltica projekti hakatakse teostama
etapiviisiliselt. Valitsus otsustas, et esimeses faasis kulgeb Tallinna ja Riia
vaheline raudteeühendus Valga kaudu, teatas majandus- ja
kommunikatsiooniministeerium.

"Kogu Rail Baltica projekt on jagatud kolmeks etapiks ning praegune otsus Valga kasuks puudutab esialgu ainult esimest etappi, mis tähendab investeeringuid raudteeinfrastruktuuri, saavutamaks kiirusi 120 km/h," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Anti Moppel. "Seega pole tulevikus välistatud, et projekti hilisemas faasis ette nähtud 160 km/h raudteetrass Tallinnast Riiga kulgeb Pärnu kaudu."

Lähiajal allkirjastavad Eesti ja Läti vastastikuse mõistmise memorandumi, milles lepitakse kokku Rail Baltica projekti etapiviisilises rakendamises ning defineeritakse Rail Baltica Tallinna ja Riia vahelise raudteetrassi piiriületuspunktiks Valga/Valka. Samasugused kokkulepped Rail Baltica etapiviisiliseks rakendamiseks ning vastavate piiriületuspiirkondade fikseerimiseks on sõlmitud juba Poola ja Leedu ning Leedu ja Läti vahel.

Vastavalt Rail Baltica rahvusvahelisele arendusprojektile jaguneb see kolmeks investeerimispaketiks, millest esimene käsitleb Tallinna-Tartu-Valga/Valka-Riia elektrifitseerimata trassi moderniseerimist. Selle lõigu rööpalaius on 1520 mm ja rongide maksimaalne liikumiskiirus 120 km/h. Teine investeerimispakett näeb ette kiiruse tõstmise samal raudteetrassil 160 km/h ning kolmas täiesti uue, 1435 mm standardile vastava Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassi väljaehitamist piirkiirusega 160 km/h.

Rail Baltica projekti etapiviisilist rakendamiseks vajaminevad peamised investeeringud rahastatakse AS Eesti Raudtee omavahendite arvelt, kaasrahastatuna Tartu-Valga lõigu investeeringute puhul kuni 30% osas Euroopa Liidu transpordivõrgustiku eelarvest.

Hetkel projekteerimisstaadiumis oleva Tartu-Valga raudteeliini rekonstrueerimiseks aastatel 2008-2009 vajaminev summa on ligikaudu 354 miljonit krooni, millele lisandub hetkel kalkuleerimisel oleva Valga raudteejaama peateede ja reisijate perrooni rekonstrueerimise maksumus.

Rail Baltica on Euroopa Liidu transpordivõrgustiku prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi-Kaunas-Riia-Tallinn-Helsingi.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0063383
Brasiilia reaal BRL 4,47 -0.0111754
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102297
Filipiinide peeso PHP 62,29 0.0626526
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.0166377
Hongkongi dollar HKD 9,15 -0.018578
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0609269
Iisraeli seekel ILS 4,23 -0.1323001
India ruupia INR 79,76 -0.0175502
Indoneesia ruupia IDR 16782,58 0.2055749
Islandi kroon ISK 124,23 0.0241546
Jaapani jeen JPY 131,68 0.0607903
Kanada dollar CAD 1,54 0.0585328
LAV rand ZAR 15,47 0.0452688
Lõuna-Korea vonn KRW 1314,68 0.1432054
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.1759854
Mehhiko peeso MXN 22,00 -0.0926304
Norra kroon NOK 9,50 -0.03367
Poola slott PLN 4,30 -0.0442169
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.023289
Rumeenia leu RON 4,65 0.0473444
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0188561
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0225023
Šveitsi frank CHF 1,17 0
Taani kroon DKK 7,45 -0.0120754
Tai baht THB 38,85 0.055883
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0386952
Türgi liir TRY 5,59 -0.1553266
Ukraina grivna UAH 30,60 -0.0343057
Ungari forint HUF 323,23 -0.0927271
USA dollar USD 1,17 -0.0171541
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.064013
Valgevene rubla BYN 2,30 -0.0347192
Vene rubla RUB 73,02 0.0326033

Valdkonna töökuulutused