Rail Baltica hakkab esialgu kulgema Valga kaudu

Rail Baltica projekti hakatakse teostama
etapiviisiliselt. Valitsus otsustas, et esimeses faasis kulgeb Tallinna ja Riia
vaheline raudteeühendus Valga kaudu, teatas majandus- ja
kommunikatsiooniministeerium.

"Kogu Rail Baltica projekt on jagatud kolmeks etapiks ning praegune otsus Valga kasuks puudutab esialgu ainult esimest etappi, mis tähendab investeeringuid raudteeinfrastruktuuri, saavutamaks kiirusi 120 km/h," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Anti Moppel. "Seega pole tulevikus välistatud, et projekti hilisemas faasis ette nähtud 160 km/h raudteetrass Tallinnast Riiga kulgeb Pärnu kaudu."

Lähiajal allkirjastavad Eesti ja Läti vastastikuse mõistmise memorandumi, milles lepitakse kokku Rail Baltica projekti etapiviisilises rakendamises ning defineeritakse Rail Baltica Tallinna ja Riia vahelise raudteetrassi piiriületuspunktiks Valga/Valka. Samasugused kokkulepped Rail Baltica etapiviisiliseks rakendamiseks ning vastavate piiriületuspiirkondade fikseerimiseks on sõlmitud juba Poola ja Leedu ning Leedu ja Läti vahel.

Vastavalt Rail Baltica rahvusvahelisele arendusprojektile jaguneb see kolmeks investeerimispaketiks, millest esimene käsitleb Tallinna-Tartu-Valga/Valka-Riia elektrifitseerimata trassi moderniseerimist. Selle lõigu rööpalaius on 1520 mm ja rongide maksimaalne liikumiskiirus 120 km/h. Teine investeerimispakett näeb ette kiiruse tõstmise samal raudteetrassil 160 km/h ning kolmas täiesti uue, 1435 mm standardile vastava Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassi väljaehitamist piirkiirusega 160 km/h.

Rail Baltica projekti etapiviisilist rakendamiseks vajaminevad peamised investeeringud rahastatakse AS Eesti Raudtee omavahendite arvelt, kaasrahastatuna Tartu-Valga lõigu investeeringute puhul kuni 30% osas Euroopa Liidu transpordivõrgustiku eelarvest.

Hetkel projekteerimisstaadiumis oleva Tartu-Valga raudteeliini rekonstrueerimiseks aastatel 2008-2009 vajaminev summa on ligikaudu 354 miljonit krooni, millele lisandub hetkel kalkuleerimisel oleva Valga raudteejaama peateede ja reisijate perrooni rekonstrueerimise maksumus.

Rail Baltica on Euroopa Liidu transpordivõrgustiku prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi-Kaunas-Riia-Tallinn-Helsingi.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0185494
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0353765
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204551
Filipiinide peeso PHP 61,89 -0.0355337
Hiina jüaan CNY 7,96 -0.0351556
Hongkongi dollar HKD 9,01 -0.0366089
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0107907
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0524596
India ruupia INR 84,59 -0.0342705
Indoneesia ruupia IDR 17414,93 -0.0347856
Islandi kroon ISK 136,99 -0.0218946
Jaapani jeen JPY 129,51 -0.0077208
Kanada dollar CAD 1,50 0.0334046
LAV rand ZAR 16,37 -0.026261
Lõuna-Korea vonn KRW 1295,50 -0.0809842
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.0335366
Mehhiko peeso MXN 21,69 -0.029495
Norra kroon NOK 9,44 -0.0169434
Poola slott PLN 4,29 -0.0233019
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.018433
Rumeenia leu RON 4,66 0.0021447
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.025243
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0912617
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0174764
Taani kroon DKK 7,46 0.0026814
Tai baht THB 37,40 0.1496701
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0387087
Türgi liir TRY 6,43 0.1604636
Ukraina grivna UAH 32,08 -0.0348978
Ungari forint HUF 321,79 -0.0590099
USA dollar USD 1,15 -0.0347856
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0.1196581
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0041322
Vene rubla RUB 75,35 0.0268164

Valdkonna töökuulutused