Rail Baltica hakkab esialgu kulgema Valga kaudu

Rail Baltica projekti hakatakse teostama
etapiviisiliselt. Valitsus otsustas, et esimeses faasis kulgeb Tallinna ja Riia
vaheline raudteeühendus Valga kaudu, teatas majandus- ja
kommunikatsiooniministeerium.

"Kogu Rail Baltica projekt on jagatud kolmeks etapiks ning praegune otsus Valga kasuks puudutab esialgu ainult esimest etappi, mis tähendab investeeringuid raudteeinfrastruktuuri, saavutamaks kiirusi 120 km/h," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Anti Moppel. "Seega pole tulevikus välistatud, et projekti hilisemas faasis ette nähtud 160 km/h raudteetrass Tallinnast Riiga kulgeb Pärnu kaudu."

Lähiajal allkirjastavad Eesti ja Läti vastastikuse mõistmise memorandumi, milles lepitakse kokku Rail Baltica projekti etapiviisilises rakendamises ning defineeritakse Rail Baltica Tallinna ja Riia vahelise raudteetrassi piiriületuspunktiks Valga/Valka. Samasugused kokkulepped Rail Baltica etapiviisiliseks rakendamiseks ning vastavate piiriületuspiirkondade fikseerimiseks on sõlmitud juba Poola ja Leedu ning Leedu ja Läti vahel.

Vastavalt Rail Baltica rahvusvahelisele arendusprojektile jaguneb see kolmeks investeerimispaketiks, millest esimene käsitleb Tallinna-Tartu-Valga/Valka-Riia elektrifitseerimata trassi moderniseerimist. Selle lõigu rööpalaius on 1520 mm ja rongide maksimaalne liikumiskiirus 120 km/h. Teine investeerimispakett näeb ette kiiruse tõstmise samal raudteetrassil 160 km/h ning kolmas täiesti uue, 1435 mm standardile vastava Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassi väljaehitamist piirkiirusega 160 km/h.

Rail Baltica projekti etapiviisilist rakendamiseks vajaminevad peamised investeeringud rahastatakse AS Eesti Raudtee omavahendite arvelt, kaasrahastatuna Tartu-Valga lõigu investeeringute puhul kuni 30% osas Euroopa Liidu transpordivõrgustiku eelarvest.

Hetkel projekteerimisstaadiumis oleva Tartu-Valga raudteeliini rekonstrueerimiseks aastatel 2008-2009 vajaminev summa on ligikaudu 354 miljonit krooni, millele lisandub hetkel kalkuleerimisel oleva Valga raudteejaama peateede ja reisijate perrooni rekonstrueerimise maksumus.

Rail Baltica on Euroopa Liidu transpordivõrgustiku prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi-Kaunas-Riia-Tallinn-Helsingi.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.061435
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,28 0.19628
Hiina jüaan CNY 7,85 -0.068717
Hongkongi dollar HKD 9,59 0.262354
Horvaatia kuna HRK 7,44 -0.014789
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.1362
India ruupia INR 78,25 0.062529
Indoneesia ruupia IDR 16334,00 -0.024482
Islandi kroon ISK 125,95 0.192509
Jaapani jeen JPY 135,81 -0.11033
Kanada dollar CAD 1,52 0.252649
LAV rand ZAR 14,94 0.622301
Lõuna-Korea vonn KRW 1306,90 -0.183304
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.245781
Mehhiko peeso MXN 22,83 0.226548
Norra kroon NOK 9,62 0.184712
Poola slott PLN 4,17 0.302753
Rootsi kroon SEK 9,84 0.225908
Rubla RUB 69,40 0.344109
Rumeenia leu RON 4,66 0.152488
Singapuri dollar SGD 1,62 0.148423
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.211174
Šveitsi frank CHF 1,17 0.111624
Taani kroon DKK 7,45 0.014101
Tai baht THB 39,13 0.204865
Tšehhi kroon CZK 25,42 0.264237
Türgi liir TRY 4,65 0.591113
Ukraina grivna UAH 35,55 0.478793
Ungari forint HUF 309,14 0.262705
USA dollar USD 1,23 0.281897
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.417591
Valgevene rubla BRL 3,94 0.254777
Valgevene rubla BYN 24845,00 0.233993

Valdkonna töökuulutused