11. juuni 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallink ja Viking Line võitlevad Läänemere pärast

Läänemerel käib eluliselt olulisel suveperioodil tõsine lahing turuosa pärast, võitlevad Viking Line ja Tallink Silja.

Silja ostuga sai turuliidriks Tallink, Viking aga ei anna niisama alla, kirjutas Rootsi majandusportaal di.se.

Tallink Siljal oli eelmisel aastal kokku umes 6,5 miljonit reisijat. Viking Line'il oli kliente vaid pea miljoni võrra vähem - 5,6 miljonit. Fakt, et viimastel aastatel on langenud Läänemere kruiiside populaarsus, muudab konkurentsi veelgi tihedamaks.

Kruiisihuviliste arv hakkas Rootsi ja Soome vahel vähenema juba 1990ndate lõpus. Selle kompenseeris Eesti kruiiside populaarsus, kuid viimastel aastatel on huvi ka selle sihtpunkti vastu vähenenud.

Seega, kuna jagatav pirukas enam suuremaks ei lähe, siis peavad laevafirmad uusi kliente võitma konkurentidelt.

On raske ette kujutada palju erinevamaid konkurente kui Tallink Silja ja Viking Line. Tallink on oma praeguse staatuse teeninud julge laienemise ja meeletute investeeringutega, neist olulisim oli Silja Line'i ost Bermudal registreeritud Sea Containerilt eelmise aasta suvel.

Enne seda oli ettevõte ostnud samuti Läänemerel tegutseva Superfasti. Laienemine on toimunud laenurahaga. Kokku on Tallink nii konkurentide ülevõtmiste kui uute laevade tellimisega võtnud laenu umbes 1,5 miljardi krooni ulatuses.

Viking Line'i strateegia on olnud täpselt vastupidine. Ettevõtet võib pidada suisa kokkuhoidlikuks, sel ei ole praktiliselt üldse võlgu, samas aga ei ole ka investeeritud. Konkurendi tegevus on aga ka Viking Line'i sundinud uusi laevu ostma.

Pärast Silja ostu muutis Tallink Läänemere laevaliiklust märkimisväärselt. Seni on aga võimatu hinnata, kuidas see turgu mõjutab.

Viking Line'il õnnestus siiski eelmisel aastal reisijate arvu suurendada ning lisaks kasvas ka reisijateveo kasum. Positiivne areng on jätkunud ka käesoleva aasta esimeses kvartalis. Need arengud kajastuvad ka Viking Line'i aktsia hinnas, mis tõusis maikuu jooksul 25%.

Kuidas jaguneb turg selle aasta jooksul, selgub hiljem.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077