7. juuni 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Auto põhjal inimest ei diagnoosi

Tartu Postimees lõi kokku erinevat marki autode mullu Tartu maakonnas põhjustatud liiklusõnnetused. Üllatus oli, et legendaarne BMW jääb näiteks Volvost kaugele maha.

BMWd ja Audid on tegijad vanade autode klassis. Üldkokkuvõttes jäi aga Audi viiendale ja BMW seitsmendale kohale, mis tähendab, et tuhande sama marki auto kohta mullu tekitatud kahjujuhtumite hulk ületas keskmist.

Tulemust mõjutab ka asjaolu, et näiteks Forde oli mullu 1. juunil registris 60 515, edetabeli tippu jõudnud Chryslereid aga vaid 4167 ja kõige vähem õnnetusi põhjustanud Land Rovereid 625. Kahjujuhtude hulga tipus olevad Volkswagenid põhjustasid Tartumaal 482 kahjujuhtu, viimase koha Land Roverid kõigest kaks. Lõppkokkuvõttes võib mängida oma rolli statistiline viga, mis tuleneb eri automarkide hulga väga suurtest erinevustest.

Salva Kindlustuse kindlustusdirektori Urmas Kivirüüdi sõnul vääriksid automarkide ja liiklusõnnetuste seosed doktoritööd. Lihtsad arvutuskäigud ei anna paraku neile seostele ühest vastust.

Fakt on siiski see, et 11–20aastaste autode kategoorias, millega juhtus mullu kõige rohkem õnnetusi, troonivad Tartumaal kahjujuhtumite tekitajate esirinnas Audid ja BMWd, jättes konkurendid kaugele selja taha. Eks ole ju tüüpiline rullnokabemgi noorukieast ammu välja kasvanud.

Kivirüüdi kinnitusel ütleb tema kõhutunne, et Volvod ei tohiks olla kahjutekitajate esirinnas. Kaskoportfell, kus on üldjuhul uuemad kui kümneaastased autod, näitab teistsugust pilti kui Postimehe tabel.

Kaskokindlustuses eristuvad kahjujuhtumite vallas Kivirüüdi sõnul lausa silmapaistvalt Subarud ja BMWd. Ent kaskokindlustuse juhtumid kajastavad mitte pelgalt liiklusõnnetusi, vaid ka autovargusi. "Subarut üldjuhul ei varastata, aga need teevad palju kahju, sellal kui kallimaid luksusautosid varastatakse, ehkki kahjusid tekitatakse vähe."

Kivirüüdi sõnul kinnitab Postimehe tabel, et automargi põhjal ei saa inimesi kindlasti määratleda. "Subaru puhul on selline lugu, et Subaru ei sõidagi teisi autosid puruks – ta sõidab iseennast puruks, ilma naljata!" lausus ta.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa värske tagant otsasõitude uuring kinnitab, et 2003. aastast 2006. aasta lõpuni põhjustasid just BMWd Eestis teistest sõidukitest rohkem õnnetusi. Irooniline fakt, arvestades seda, et BMWde pidurisüsteeme peetakse väga heaks.

Liikluskindlustuse fond analüüsis õnnetusi sõiduautomarkide kaupa aastatel 1995–2002 ja sai samuti põnevaid tulemusi. Markide kindlustusjuhtumite tiheduse võrdluses oli siis kindlustusseltsiga kõige rohkem tegemist BMWde, Mercedeste, Hondade, Toyotade ja Audide omanikel.

Maanteeameti analüüsi- ja infobüroo juhataja Sirje Lilleorg ütleb, et automargist olulisem on see, kui vana ja millises tehnilises korras auto on. "Sageli ei anna ühe margi kolme-nelja mudelit võrreldagi," lisas ta.

Salva Kahjukäsitluse OÜ juhataja Kaupo Kaareste sõnul põhjustavad õnnetusi inimesed, mitte autod. "Ma ei oska öelda, kas ühe sõidukimargi kasutajatel või omanikel on mingid eripärad," lausus ta.

Postimehe autode must nimekiri (õnnetuste arv tuhande sama makri auto kohta)

1.Chrysler(13,4)

2.Volvo(11,3)3.Renault(10,5)4.Dodge(10,3)5.Audi(9,5)6.Citroen(9,4)7.BMW(9)8.Volkswagen(8,6)9.Seat(8,6)10.Peugeot(8,3)11.Pontiac(8,3)12.Jeep(8,2)13.Mercedes-Benz(8)14.Toyota(7,9)15.Kia(7,7)16.Ford(7.6)17.Mitsubishi(7,6)KESKMINE(7,5)18.Suzuki(6,9)19.Hyundai(6,7)20.Opel(6,5)21.Honda(6,5)22.Chevrolet(6,4)23. Saab(6,3)24.Subaru(6,1)25.Daewoo(5,9)26.Nissan(5,7)27.Mazda(5,5)28.Rover(5,2)29.Škoda(5)30.Alfa Romeo(4,6)31.Fiat(4,4)32.Lexus(4,4)33.Land Rover(3,2)

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077