17. mai 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Venemaa suursaadik: me ei ole kavandanud Eesti vastu mingeid sanktsioone

Venemaasuursaadik Nikolai Uspenski ütles, et Venemaa valitsus ei ole kavandanud Eesti vastu mingeid sanktsioone.

Tänasel kohtumisel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) abiminister Siim-Valmar Kiisleriga edastas Vene Föderatsiooni suursaadik Nikolai Uspenski Eestile Vene Föderatsiooni transpordiminister Igor Levitini ettepaneku korraldada Eesti ja Venemaa sillaekspertide kohtumine Ivangorodis eeloleval esmaspäeval, 21. mail.

Vastusena abiminister Kiisleri küsimustele teiste Eesti suhtes rakendatud piirangute kohta ütles suursaadik Uspenski, et Venemaa valitsus ei ole kavandanud Eesti vastu mingeid sanktsioone.

MKM on seda kohtumist oodanud juba jaanuarikuust saadik, kui Vene pool ootamatult ja ilma põhjendusteta annulleeris eelnevalt juba kokkulepitud kohtumise Moskvas. Annulleerimiskirjas lubati Eesti poolele teada anda uus kohtumisaeg ja koht, kuid selle asemel kehtestati hoopis arusaamatu ja motiveerimata liikluspiirang Narva sillale viival teel. „Loodetavasti taastub selle kohtumisega Ivangorodis mõistlik dialoog Eesti ja Venemaa ekspertide vahel," sõnas abiminister Kiisler.

Vene poole initsiatiivil toimunud kohtumisel oli kõne all veel ka Peterburi reisirongiliin, mille tegevuse jätkamise kohta ütles suursaadik, et ta ”ei jaga pessimistlikku seisukohta”. Ka Narva piiripunkti ümber toimunut seostas Uspenski tehniliste ksimustega.

Eile teavitas Vene Föderatsiooni transpordiministeeriumi riiklik teedeamet (Rosavtodor) Eesti maanteeametit 13-tonnise tegeliku massi piirangu seadmisest Narva silda Venemaa poolelt ületavatele sõidukitele. Piirangu seadmist põhjendati 8. mail 2007 Venemaa spetsialistide poolt silla ülevaatusel avastatud defektide ja tehtud kandevõime arvutustega, kuigi Eesti poolele pole mingeid konkreetseid numbreid ei näidatud. Tänase seisuga on veokite liiklus Venemaalt Eestisse taastunud.

Maanteeamet on seisukohal, et poole silla visuaalse vaatluse teel ei ole võimalik kindlaks teha silla tegelikku seisukorda ega koguda vajalikku alusmaterjali kandevõime arvutusteks, mis võiks olla aluseks koormuspiirangu kehtestamisel. Narva sild, mis ühendab kahte riiki, kuulub Narva linnale ja on Eesti Vabariigi omanduses. Seega on Eesti pool vastutav silla seisukorra ja liiklusohutuse eest. Ohutuse tagamiseks liikluspiirangute kehtestamine piiril peaks maanteeameti hinnangul tuginema vaid mõlema poole ekspertide põhjendatud ettepanekutel ja avalikkuse eelneval informeerimisel.

2005. aastal tellis maanteeamet Leedu riiklikult transpordi ja teede instituudilt silla seisukorra uuringud. Muuhulgas mõõdeti proovikoormamise abil silla kandevõimet. Uuring näitas, et kuni 2008. aastaks kavandatud remondini võib sillal lubada sõita või seista ühel kuni 41 tonni kaaluval sõidukil või autorongil.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077