Maanteeamet: Narva silla koormuse piiramiseks pole põhjendust

Maanteeameti teatel ei ole Narva silla
koormuse piiramiseks tehnilist põhjendust.

Täna teavitas Vene Föderatsiooni Transpordiministeeriumi Riiklik Teedeamet (Rosavtodor) Eesti Maanteeametit tegeliku massi piirangu seadmisest Narva silda Venemaa poolelt ületavatele sõidukitele. Narva sillale lubatakse tänasest sealt poolt sõidukid, mille tegelik mass ei ületa 13 tonni. Piirangu seadmist on põhjendatud 8. mail 2007 Venemaa spetsialistide poolt silla ülevaatusel avastatud defektide ja tehtud kandevõime arvutustega.

Eestit ja Venemaad ühendav 162 meetri pikkune Sõpruse sild valmis 45 aastat tagasi, s.o. 1962. aastal. Viimati teostati silla kapitaalremont 1995. aastal. Kümme aastat hiljem, 2005. aastal tellis maanteeamet Leedu Riiklikult Transpordi ja Teede Instituudilt silla seisukorra uuringud.
Muuhulgas mõõdeti silla kandevõimet proovikoormamise teel. Uuring näitas, et kuni 2008. aastaks kavandatud remondini võib sillal lubada sõita või seista ühel kuni 41 tonni kaaluval sõidukil või autorongil. Vastavalt saadud soovitustele korraldati liiklust sillal kuni eilse päevani.

Maanteeamet on seisukohal, et poole silla visuaalse vaatluse teel ei ole võimalik kindlaks teha silla tegelikku seisukorda ega koguda vajalikku alusmaterjali kandevõime arvutusteks, mis võiks olla aluseks koormuspiirangu kehtestamisel. Narva sild, mis ühendab kahte riiki, kuulub Narva linnale ja on Eesti Vabariigi omanduses. Seega on Eesti pool vastutav silla seisukorra ja liiklusohutuse eest. Ohutuse tagamiseks liikluspiirangute kehtestamine piiril peaks maanteeameti hinnangul tuginema vaid mõlema poole ekspertide põhjendatud ettepanekutel ja avalikkuse eelneval informeerimisel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.3905
Brasiilia reaal BRL 4,28 -0.0420669
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0460217
Filipiinide peeso PHP 59,58 -0.7463681
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.2239442
Hongkongi dollar HKD 8,85 -0.0090339
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0566274
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0767
India ruupia INR 81,36 -0.492894
Indoneesia ruupia IDR 16587,15 -0.7879116
Islandi kroon ISK 140,19 -0.0071327
Jaapani jeen JPY 128,12 -0.2724371
Kanada dollar CAD 1,49 -0.1803848
LAV rand ZAR 16,12 -0.9030941
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,46 -0.2555226
Malaysia ringgit MYR 4,74 -0.1496911
Mehhiko peeso MXN 23,04 -0.1681546
Norra kroon NOK 9,60 -0.2287592
Poola slott PLN 4,29 -0.1093812
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.1655017
Rumeenia leu RON 4,66 0.1439374
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1603284
Suurbritannia nael GBP 0,88 1.5748937
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.1231202
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093827
Tai baht THB 37,25 0.0163765
Tšehhi kroon CZK 25,97 -0.1384083
Türgi liir TRY 6,10 -1.0681752
Ukraina grivna UAH 31,40 -0.1323101
Ungari forint HUF 321,64 -0.1490128
USA dollar USD 1,13 -0.0353732
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.2044867
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.792071
Vene rubla RUB 75,22 -0.8289329

Valdkonna töökuulutused