9. aprill 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

GoBus küsib liini käigushoidmiseks Saaremaa valdadelt toetust

Kui neli valda ja maavalitsus ei ole nõus bussifirmat GoBus Tallinn-Kihelkonna-Kuressaare bussiliini käigushoidmiseks rahaliselt toetama, lüheneb selle marsruut mõne kuu pärast tunduvalt.

AS GoBus Saaremaa osakonna juhi Margus Männiku sõnul bussiliini mitte mingil juhul ei suleta, sest sõiduaeg on igati sobiv. "Küsimus on selles, kust buss edaspidi läbi sõitma hakkab," ütles Männik Meie Maale.

"Liini suur ring suurendab kulusid ja vähendab tulusid, kuna Kuresaarde sõitev klient istub vahepeal ümber või katsub varasema bussiga linna saada. Kliente oleks palju, kui buss ei teeks sellist ringi," selgitas ta.

Suurema ringi tõttu on bussiliini kulud aastas 43 000 krooni võrra suuremad. GoBusi ettepaneku kohaselt peaks selle summa jagama neljaks võrdeks osaks: ühe osa tasuks maavalitsus, ühe Leisi vald, ühe Mustjala vald ja üks osa jääks bussifirma kanda.

Kuna Kihelkonna ja Kärla vallad, kust buss praegu läbi sõidab, ei ole Männiku sõnul huvi liini doteerimiseks üles näidanud, on isegi ülejäänud valdade toetusel kindel, et nendest valdadest buss edaspidi enam läbi sõitma ei hakka.

Leisi ja Mustjala vallad soovivad liini töös hoida, kuid leiavad, et raha selleks peaks siiski tulema mujalt. Mustjala vallavanem Kalle Kolteri sõnul tuleks rahastamine riigimehelikult ära lahendada. "Bussi kasutavad paljud inimesed, kes ei pruugi üldse valla elanikud olla. Liini toimimise eest peaks ikka riik ja kogu maakond hea seisma," ütles Kolter.

Ta nägi probleemile lahendust appi kutsuda maavalitsus, kes pöörduks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole ning vajaliku raha sealt välja nõuaks.

Uuesti asub GoBusi esindaja valdade ning maavalitsusega läbirääkimiste laua taha ilmselt aprilli lõpus. Tallinn-Kihelkonna-Kuressaare bussiliin nr 703 jätkab oma praegusel marsruudil kindlasti vähemalt kaks kuud. "Võibolla isegi kolm-neli kuud. Liini ümbertegemine on aeganõudev ettevõtmine," sõnas Männik.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077