Linnud konfliktis lennukitega

Ülenurmel asuva Tartu lennujaama juhid
protestivad äsja avalikustatud Ropka-Ihaste looduskaitseala eelnõu vastu, nähes
lindude, eeskätt rändlindude soosimises kasvavat lennuõnnetuste ohtu.

ASile Tallinna Lennujaam kuuluva Tartu lennujaama direktor Rein Mark raputab pead ja sülitab kolm korda üle õla, kui küsida, kas Aardla poldril pesitsevad või sealt läbi rändavad linnud on põhjustanud mõne õnnetuse, kirjutas Tartu Postimees.

«Seni on läinud õnneks, aga me ei tohi tekitada olukorda, mis suurendab kokkupõrke tõenäosust,» leiab Mark. «Linnukaitsealal on eesmärk hoida kevadise lindude rände ajal poldri veetase kõrgel. Meie tahame, et polder hoitaks pidevalt maksimaalselt kuivana.»

Lennujaama käidujuht Voldemar Namsing toob hirmutavaks näiteks selle nädala esmaspäeva, kui hommikul maandus otse lennuraja kõrval suur haneparv.

Namsing ja Mark nendivad, et lindude rändamist ära keelata pole võimalik, küll aga veidi suunata. Üleujutatud poldriala tähendab nende sõnul väga soodsat ööbimispaika tuhandeile hanedele, kes hommikuti ümberkaudseile viljapõldudele sööma lendavad ja õhtuks naasevad.

Namsing lisab, et kuulis poldrile linnuparadiisi loomisest juhuslikult alles detsembris. Tartumaa keskkonnateenistuse avaldatud planeeringuteateile polevat osatud viimase ajani reageerida põhjusel, et jutt on käinud Ropka-Ihaste, mitte Ropka-Ihaste-Aardla kaitsealast.

Tartumaa keskkonnateenistuse looduskaitsespetsialist Kristel Tatsi avaldas lennujaama viimase minuti reageeringu üle imestust, märkides, et looduskaitseala loomise ettevalmistused algasid juba 1992. aastal.

Isiklike teadmiste baasil ei söandanud Tatsi lindude ja lennukite konflikti tõsidust hinnata, kuid viitas konsultatsioonifirma Hendrikson & Ko keskkonnamõju hinnangule, mis valmis kaks kuud tagasi seoses Ülenurme lennuvälja laiendamise kavaga.

Hendrikson & Ko sedastas, et maanduvad lennukid pole linnualaga piirneva Porijõe kohal üldjuhul madalamal kui 140 meetrit, tõusvad on saavutanud jõejoonel vähemalt 300-meetrise kõrguse. Enamik maismaalinde rändab aga pärast päikseloojangut ja öösel, olles 1000–1500 meetri kõrgusel, ütles analüüs.

Siiski peab Hendrikson & Ko lennukoridori üleminekut Ropka-Ihaste linnuala lõunanurgast võimalikuks ohuks lennukitele ja neis istuvate inimeste elule. Eriti kevadise suurvee ajal, kuid ka suvel ja sügisel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0253389
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.0966575
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 60,09 0.2184753
Hiina jüaan CNY 7,85 0.0930683
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.0653558
Horvaatia kuna HRK 7,38 0
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.0941487
India ruupia INR 82,39 0.0692294
Indoneesia ruupia IDR 16617,09 0.5783968
Islandi kroon ISK 140,01 -0.0071418
Jaapani jeen JPY 128,46 -0.1787241
Kanada dollar CAD 1,52 0.1249342
LAV rand ZAR 16,31 -0.0826785
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,70 0.2788779
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.2533409
Mehhiko peeso MXN 23,09 0.1109936
Norra kroon NOK 9,72 0.0113148
Poola slott PLN 4,29 -0.0232802
Rootsi kroon SEK 10,33 0.0329323
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0172062
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0256246
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0110632
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.053357
Taani kroon DKK 7,46 0.00402
Tai baht THB 37,29 -0.151546
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.0270783
Türgi liir TRY 6,05 0.1522372
Ukraina grivna UAH 31,49 0.061647
Ungari forint HUF 323,37 0.0061852
USA dollar USD 1,14 0.0880669
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.0968113
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0621144
Vene rubla RUB 75,77 0.0697304

Valdkonna töökuulutused