Saarlased aitavad Soomes Tallinki laeva ehitada

Saarlased löövad kaasa märtsi lõpus Soomes
valmiva kiire parvlaeva Star ehitamisel. Aprilli alguses ASi Tallink Grupi
laevana Tallinna ja Helsingi vahet seilama hakkav Star on võimsaim laev, mis
kunagi Eesti lipu all merd sõitnud.

Helsingis Aker Yards'i laevaehitustehases mullu jaanuaris ehitama hakatud ning peatselt valmiva 186 meetri pikkuse Stari mootorite võimsus on 48 000 kw, kirjutas Meie Maa.

AS Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul lööb saarlasi Stari ehitamisel kaasa päris palju. Tallinki Stari ehitusprojekti juhib Ellar Kõuts Vättalt Kailuka külast, kes oli ka Eesti uhkeimaks laevaks nimetatud Galaxy projektijuht.

Ellar Kõutsi enda sõnul kuuluvad “tähtsamate persoonide”, ehituse omanikupoolsete järelevalvajate hulka veel vanemmehaanik Avo Aavik Pihtlast; I mehaanik Ivo Andreas Kuressaarest; laeva külmutus-, ventilatsiooni- ja teiste süsteemide mehaanik, kuressaarlane Maido Jüristo; laeva intendant ehk reisijateteenistuse ülem Valmar Aavik Orissaarest.
“Saarlaste osakaal on Stari juures tõesti väga suur,” ütles Kõuts. “Meeskonna hulka hakkab kuulma teisigi saarlasi. Ka ehitajate seas on tuttavaid nägusid, Kuressaare poisse,” rääkis ta, lisades, et laeval hakkab tööle kaks meeskonda, kusjuures ka teise vahetuse esimene mehaanik on saarlane Jaanus Rohulaid.

Varem töötas Kõuts Tallinkis superintendandina – mehaanik-juhendajana – ning praegu tegutseb Tallinki esindajana Soomes uute laevade ehitusprojektide juhina.

Kuidas teised saarlased tema meeskonda sattusid? “Mina olen neid valinud,” lausus Kõuts. “Ja juba enne saadab firma oma inimesed ehitusjärelevalvet tegema, pärast aga jäävad nad laeva peale tööle.”

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.081962
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0257998
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,78 -0.0300998
Hiina jüaan CNY 7,71 0.0259599
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0313996
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.025581
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0286198
India ruupia INR 80,99 0.0506504
Indoneesia ruupia IDR 16114,12 0.0263813
Islandi kroon ISK 137,58 -0.0290655
Jaapani jeen JPY 124,66 -0.0721443
Kanada dollar CAD 1,51 0.1593731
LAV rand ZAR 15,74 0.0311459
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,67 -0.0320543
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0256811
Mehhiko peeso MXN 21,71 0.1129594
Norra kroon NOK 9,73 0.0071976
Poola slott PLN 4,29 -0.0955533
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.0916045
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0318898
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2153463
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0353419
Taani kroon DKK 7,46 0.0053596
Tai baht THB 36,06 -0.068172
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.0547281
Türgi liir TRY 6,05 -0.0511855
Ukraina grivna UAH 31,77 0.026447
Ungari forint HUF 317,78 -0.0346032
USA dollar USD 1,14 0.0968225
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1601899
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0246033
Vene rubla RUB 75,29 0.0801573

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019