9. veebruar 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tanklate hoolimatus viib avariideni

22 pealinna Statoili tanklatesse paigaldatud 23-st manomeetrist jukerdavad. Tanklate töötajad eelistavad sellele tähelepanu mitte pöörata, kuigi vale surve rehvides võib osutuda avarii põhjuseks, kirjutas venekeelne nädalaleht Den za Dnjom.

Vastavalt USA Liiklusohutuse Rahvusvalitsuse andmetele on vale surve rehvides igal aastal umbes 47 000 liiklusõnnetuse põhjuseks. 50% juhtudel paiskub auto üle katuse, mille tagajärjel saavad raskeid kehavigastusi autojuht, reisijad ning sageli ka jalakäijad. Paraku ei Eesti Politseiamet ega Maanteeamet jälgi sellist statistikat, küll aga fikseerides teist tüüpi liiklusõnnetusi, nt auto kokkupõrge takistusega jne.

Vianor ASi tegevdirektor Kaspar Sepp arvas, et surve erinevus rehvides 20 või suurema protsendi võrra tehase poolt paikapandud normist kõrgema või madalama poole võib viia tõsise avariini. Madala survega rehvid kuluvad kiiresti äärtest ning suurendavad kütusekulu, rääkimata sellest, et seesuguste rehvidega auto kuulab rooli halvemini. "Õhu üleküllus aga võib põhjustada rehvi keskosa kulumist. Sellisel rehvil pole elastsust, mistõttu võib see nagu õhupall lõhki minna," hoiatas Sepp.

Sepaga on sajaprotsendiliselt nõus Eesti autoralli, jääralli ning autokrossi 13-kordne meister, Mercedes-Benz kooli ohutussõidu instruktor Raido Rüütel. Survega mängida võib tema arvates vaid erivajadusel. "Nakke suurendamiseks libedal teel võib muuta survet madalamaks he kümnendiku baari võrra, kuid mitte rohkem," täpsustas ta.

Tallinnas saab rehve tasuta pumbata igas Statoili 23 tanklas. Den za Dnjomi ajakirjanikud võtsid aluseks nende auto esirehvi surve (2 baari) ning tegid kontrollmõõdud Statoili kõikides pealinna tanklates. Selgus, et korralikult töötab vaid üks, Põhja puiesteel, paigaldatud manomeeter. Teised kas ei tööta üldse või nende mõõteviga ületab 0,3 baari, tekitades sellega reaalset ohtu autojuhtidele. Peale selle ei teadnud ükski tanklatöötaja, kuidas täpselt töötab mõõteriist.

Eesti Statoil pressiesindaja Kai Realo loobus tema firma manomeetrite näitude täpsust kommenteerimast, teatas vaid, et riknemise puhul saab mõõteriist vahetatud samal päeval. "Kuna manomeetrid on iseteeninduse tsoonis, kannatavad nad sageli hoolimatute klientide kätest," kaebab Realo. "Hooletuse tagajärjel satuvad mõõteriistad rataste alla või purunevad. Tanklate töötajad kontrollivad regulaarselt nende korrasolekut.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077