Raudtee juht: sellist firmat nagu hetkel arvatavasti ei jää

Eile esimest päeva Eesti Raudteed juhtinud
Kaido Simmermann veetis esimese päeva veel vanas infrastruktuuridirektori
kabinetis, mille laud oli kiirelt paberite alla mattunud.

„Telefonid helisevad. Kõik tahavad kohe kohe jutule saada,” tõdes pidevalt helistav ja ühelt kohtumiselt teisele sõitev uus raudtee juht.

Intervjuu Kaido Simmermanniga:

Kes tegi Teile ettepaneku asuda ER juhi kohale ja miks otsustasite selle vastu võtta?

Ettepaneku tegi minister. Otsustasin selle vastu võtta, et raudtee töö läheks rahulikult edasi. Meil on väga palju vaja investeerida ja meil on väga suured kaubaveomahud planeeritud uueks aastaks. Igal uuel inimesel, kes tuleb väljastpoolt juhtima, läheb vähemalt pool aastat aega sisseelamiseks, aga riik tahab juba maikuuks äriplaani ja sügiseks plaani, mis raudteest saab. Minule, kes ma olen selles sees olnud, ei tundunud see võimatu ega keeruline.

Olete paika pandud üheks aastaks?

Jah mul on veel üks aasta kehtiv leping. Teine põhjus on see, et seoses reorganiseerimisega on oodata ettevõttes kindlasti mingit muudatust. Võib tekkida kaks eraldi firmat või kaks tütarettevõtet ja ettevõtte pea. Kindlasti mingi muudatus tuleb. Sellist firmat nagu hetkel arvatavasti ei jää.

Kas nõukogu andis Teile konkreetsed ülesanded?

Hetkel on olnud vaid üks nõukogu koosolek, millel pandi paika juhatus ja juhatuse esimees ning kinnitati eelarve. Ülesannete esitamiseks on olnud aeg liiga lühike. Järgmisel korral kui nõukogu kokku tuleb esitatakse ka ülesanded.

Millised plaanid on Teil endal paika pandud?

Kuna nõukogu võttis eelarve vastu, siis selle täitmine on juba paras pähkel. Plaanime vedada 48 miljonit tonni kaupu ja investeerida infrastruktuuri 400 miljonit krooni. Need on vastandlikud ülesanded, sest selleks, et investeerida infrastruktuuri tuleb rongiliiklus peatada ja vastupidi. Kõik tuleb täpselt läbi mõelda. See on väga suur ülesanne.

Andrus Ansip on öelnud, et raudtee peab ennast ise ära majandama ja riigilt abi oodata ei ole. Kas sellega seoses võivad tõusta raudteetariifid?

Infrastruktuuri tariif tõuseb kogu aeg põhimõtteliselt, sest kulud kasvavad. Kuid kas tuleb suurem hüpe selgub äriplaanist. Selge, et väga suurt tõusu olla ei saa, sest siis kaovad ka kaubavood ära.

Majandusminister on öelnud, et raudtee riigistamine lubab ettevõttesse investeerida ka eurorahasid. Vastuväide on, et ega euroabi juurde ei tule ja need investeeringud tulevad muu (näiteks Tartu mnt) arvelt. Kuidas tegelikult asjad on?

Lisaraha Euroopa Liidust ei tule. See on seesamune raha, mida kõik jagavad. Aga selge on see, et ER on seda lihtsam taotleda, kui ta on riigi omanduses. Oleme rääkinud kontaktvõrgu kapitaalremondi ja platvormide remondi jaoks eurorahade saamiseks. Koidula piirijaama plaanime teha euroabita, sest selle taotlemiseks kulub liiga kaua aega.

Olete töötanud ERis nii enne kui ka pärast erastamist. Milline vahe on olnud riigi- ja erafirmal?

Enne erastamist väga palju finantsnumbreid ei surutud, aga eraomanikele on ettevõtte kasum olnud väga tähtis. Kuigi me olime ka varem kasumit teeninud, siis riik seda väga ei surunud.

Kas poliitilist survet on nüüd rohkem?

Nii Tallinna Sadam kui ka Eesti Energia, mis on riigi firmad, arenevad hästi. On loota, et ka ERis tehakse kõik selleks, et raudtee areneks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1142422
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0158039
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204468
Filipiinide peeso PHP 59,97 -0.0116717
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.0179299
Hongkongi dollar HKD 8,83 -0.0169783
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0189455
Iisraeli seekel ILS 4,26 -0.0187776
India ruupia INR 81,30 -0.0184466
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 -0.0176502
Islandi kroon ISK 139,23 -0.0287212
Jaapani jeen JPY 128,18 -0.0156006
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0528646
LAV rand ZAR 16,27 -0.0129091
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0.0085956
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.016913
Mehhiko peeso MXN 22,87 -0.0620643
Norra kroon NOK 9,74 -0.0020534
Poola slott PLN 4,29 -0.0186389
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.0370963
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0171925
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0385381
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0556483
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0354516
Taani kroon DKK 7,47 -0.0174106
Tai baht THB 37,11 -0.0177836
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.0388123
Türgi liir TRY 6,06 -0.0181401
Ukraina grivna UAH 31,54 -0.0177535
Ungari forint HUF 323,40 -0.0154583
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.036075
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.1836701
Vene rubla RUB 75,48 -0.0177499

Valdkonna töökuulutused