29. detsember 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Reisirongid hakkavad kiiremini ja tihedamini sõitma

Riigisisest reisirongliiklust korraldav Edelaraudtee ning majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar allkirjastasid 2007. aasta sõitjateveo lepingu, mille maht on 165,6 miljonit krooni ja peamised märksõnad lühem sõiduaeg ning suurem liiklustihedus.

Aastane teenindusmaht on äsja sõlmitud veolepingu järgi 1,88 miljonit rongkilomeetrit ehk 12% rohkem kui 2006. aastal. Eeldatav sõitjate arv 2006. aastal on ligi 1,9 miljonit, 2007. aastal kavatseb Edelaraudtee teenindada üle kahe miljoni reisija, teatas ettevõte.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri nõuniku Heido Vitsuri sõnul on reisirongiliiklus tõestanud end konkurentsivõimelise transpordiliigina. "Usun, et reservi ja perspektiivi reisirongiliikluse parandamiseks on veel küllaga, kuigi 2007. aasta sõitjateveo leping on nii liiklustihedust kui ka rongide sõidukiirust silmas pidades suur samm edasi," sõnas Vitsur.

Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka on 2007. aastale mõeldes samuti optimistlik. "Lahendame kaks sõitjatele hästi olulist küsimust. Esiteks muudame tihedamaks liikluse Tallinna ja Rapla vahel, lisades ronge, mis peatuvad igas peatuses. See võimaldab vähendada Tallinna-Viljandi rongide peatusi Tallinna-Rapla lõigul ning kõigi reiside sõiduaeg lüheneb seniselt kolmelt tunnilt kahele ja poolele tunnile. Ühtlasi tähendab see ka näiteks Türi ja Rapla inimestele, et rongiühendus muutub oluliselt kiiremaks. Teiseks õnnestub reisirongiliiklust Lõuna-Eestis märgatavalt tihendada, mis muudab sõitjatele rongitranspordi senisest kättesaadavamaks," rääkis Pukka.

Edelaraudtee teenindatavatel liinidel on sõitjate arv kasvanud viiendat aastat järjest. Lisaks aktsepteeris rahandusministeerium 2006. aasta oktoobris Edelaraudtee lõpparuande investeerimiskohustuse täitmise kohta ning leidis, et äriplaanist on kinni peetud ja lõpetas 2000. aastal sõlmitud erastamislepingu.

Edelaraudtee ületas erastamislepingu järgset investeerimiskohustust 100 miljoni võrra, investeerides viie aastaga 370 miljonit krooni. 2000. aastal sõlmitud erastamislepingu investeerimiskohustus oli 268 miljonit krooni.

Edelaraudtee hinnangul on erastamisjärgne peamine saavutus see, et makstud toetused rongkilomeetri ning ka reisija kohta on praktiliselt samal tasemel kui 5 aastat tagasi ning vedude mahtu on mitmel liinil õnnestunud suurendada, vaatamata olulistele kärbetele reisirongiliikluses 2001. aasta algul.

Investeeringute toel on liikluskiirus Edelaraudteele kuuluval osal raudteest kasvanud keskmiselt 14 protsenti. Selle saavutamiseks vahetas Edelaraudtee välja 280 000 liiprit 375 000-st.

Samuti on investeeringud aidanud saavutada reiside paremat graafikus püsimist. Kui aastatel 1999-2000 hilinesid reisirongid Edelaraudtee infrastruktuuril ühtekokku 1200 korral, siis aastatel 2004-2005 oli hilinemiste koguarv 193.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077