Naastrehvide keelamine seisab poliitikute taga

Iga sügiseselt soe päev toob teedele ligi
kolmveerand miljonit krooni kahju, kui naastrehvidega autod asfalti pulbriks
jahvatavad. Maanteeameti katsed naastrehvid Eestis üldse keelata on jäänud
poliitilise vastuseisu taha.

Novembri alguse külmalaine tõi üle Eesti rehvitöökodadesse mitmenädalased järjekorrad ja uudise: aina enam kalduvad autojuhid eelistama lamellrehve, kirjutas Postimees.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Harri Kuusk möönab, et ka uuringud näitavad: lamellrehvide osatähtsus Eestis tasapisi kasvab.

Kuid endiselt hindab maanteeamet, et kolmveerand Eesti teedel liikuvatest autodest on varustatud naastrehvidega, ning tänavu pea poolteist kuud kestnud soojalaine ajal on autod teinud Eesti maanteedele kahju pea 30 miljonit krooni.

«See sügis on teinud väga suurt kahju,» nentis Kuusk. «Samas, ilma ei saa kunagi täpselt ennustada.» Tema sõnul ei ole naastrehve keelata maanteeameti võimuses, vaid poliitikute pädevuses.

Kaks talve tagasi maanteeameti palvel naastrehvide efekti uurinud tehnikaülikooli teedeinstituudi teadlased soovitasid Eesti riigil lühendada aega, mil on lubatud naastrehvidega sõita, ning umbes viie aasta pärast jõuda välja selleni, et naastrehvid oleks keelatud.

Selle uuringu ajal oli teada, et naaberriik Läti keelab alates 2007. aasta algusest naastrehvidega sõitmise, kuid mullu jättis Läti olukorra endiseks ning kõigis kolmes Balti riigis võib sõita naelkummidega. Lisaks on need rehvid lubatud ka Põhjamaades, mujal Euroopa Liidus neid kasutada ei lubata.

Toonase uuringu teinud Maano Koppeli sõnul on Eestis aeg, mil naastrehve kasutada tohib, liiga pikk – seitse kuud, oktoobrist aprilli lõpuni. Üks teadlaste ettepanekutest oli lubatud aega kärpida, näiteks lükata lõpptärmin mai algusest edasi aprilli keskpaika.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.0248973
Brasiilia reaal BRL 4,82 0.014524
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 63,01 0.1828386
Hiina jüaan CNY 7,99 -0.0175188
Hongkongi dollar HKD 9,16 -0.0141971
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.018859
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.0167324
India ruupia INR 84,43 -0.0177626
Indoneesia ruupia IDR 17353,29 -0.017112
Islandi kroon ISK 128,78 -0.0543267
Jaapani jeen JPY 131,03 -0.0076313
Kanada dollar CAD 1,51 0.0530821
LAV rand ZAR 17,08 -0.254548
Lõuna-Korea vonn KRW 1310,02 0.3946753
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.0186181
Mehhiko peeso MXN 21,90 -0.0648017
Norra kroon NOK 9,51 0.0252321
Poola slott PLN 4,29 0.0116694
Rootsi kroon SEK 10,35 0.0067634
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0129099
Singapuri dollar SGD 1,60 0.012518
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0112625
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026813
Tai baht THB 37,82 0.0137503
Tšehhi kroon CZK 25,51 0.0117633
Türgi liir TRY 7,30 0.1879648
Ukraina grivna UAH 32,71 -0.0171167
Ungari forint HUF 322,97 0.0030964
USA dollar USD 1,17 -0.017135
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.3515337
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0613271
Vene rubla RUB 77,99 0.1951537

Valdkonna töökuulutused

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018