Jüri Käo: auto või ülikond - vahet pole

Jüri Käo suurosalusega Tallinna Kaubamaja
ostis reedel Kia Auto, mida veel novembris jahtis Saksa Auto suuromanik Andres
Sarri. Käo sõnul kavatseb kaubamaja müüdavate automarkide ringi laiendada.

"Autod on samasugune jaekaup nagu ülikonnad," kommenteeris Jüri Käo eile. Tema sõnul plaanib Tallinna Kaubamaja autosid müüa lisaks Eestile ka Lätis ja Leedus. Ärimees lisas, et plaanis on pakkuda ka teisi marke, milliseid täpsemalt, ta öelda ei soovinud.

"No see on ikka täielik pommuudis, eelkõige sooviks neile jõudu turu vallutamisel," ütles Amserv Grupi omanik Raivo Kütt. "Samas peaks iga kingsepp ikkagi oma liistude juurde jääma, teatavasti müüs Stockmann hiljuti oma autoäri maha."

Küti sõnul on Kia Auto uued omanikud hea reputatsiooniga, mis vib kasuks tulla näiteks pangalt investeerimiseks raha laenamisel.

"Väga hea, kui autokaubandusse lisandub selline kaubandusprofessionaal," ütles Info-Auto juhataja Viktor Siilats. Tallinna Kaubamaja on näidanud end väga heast küljest, lisas mees.

Kia Auto juhatuse esimehe Jaak Heinola sõnul tekkis müügiplaan sellest, et üks osanik soovis aktiivsest ärist taanduda. "Firmal on vaja edasi minna. Meie keskused on väikseks jäänud ning firma vajab finantseeringuid. Selge see, et meil on vaja jõulisi omanikke või partnereid," ütles Heinola.

Aripaev.ee küsimusele peale, kas autoäri ost on naasmine vana armastuse juurde, hakkas Käo naerma. "Jah, tõesti, ka 90ndate alguses tõin Venemaalt Eestisse Žiguleid, müüsime aastas 4500 autot," kommenteeris Käo.

Tehingu hinda pooled ei öelnud, ent arvestades Kia Auto majandustulemusi võis hind olla 25-50 miljonit krooni.

Autod ja autosport on Jüri Käod paelunud juba noorpõlvest saati.

Huvi autode vastu oli ka üks ajendeid, miks ta pärast keskkooli lõppu Peterburi, õigemini toonasesse Leningradi Transpordiinstituuti astus ning selle 1988. aastal lõpetas.

Tema esimene töökoht oli samuti autodega seotud. Valmistas ju Norma, kuhu noor insener Jüri Käo tööle suunati, juba toona autode turvavöösid.

Käo tõus reainseneri ametikohalt Norma etteotsa oli kiire ja muljet avaldav. Vaid kolme aastaga kerkis ta suurettevõtte arendusdirektoriks, et juba järgmisel, 1992. aastal peadirektori toolile istuda. Tõsi, oma osa etendas selles ka saatus - 25 aastat Normat juhtinud Udo Käär otsustas just siis pensionile minna ning toona vaid 27aastane Jüri Käo valiti ligi 2000 töötajaga kollektiivi etteotsa.

Samasse ajajärku jääb ka Käo esimene otsene seos autoäriga - Lada autotehas tasus turvavööde eest osaliselt autodega ja need oli vaja maha müüa. Just sel ajal puutus Käo esimest korda kokku oma tulevase äripartneri Hillar Tederiga, kes Venemaalt Normasse toimetatud autod tagasi Venemaale müüs.

Kui riik 1994. aastal Norma enamusosaluse töötajate moodustatud aktsiaseltsile müüs, moodustas Käo koos kolme ülejäänud direktori - Enn Kunila, Andres Järvingu ja Indrek Vanaseljaga - kuldse neliku, kes pangalaenu abil Norma Liikmete ASis enamusosaluse omanikuks sai. Norma Liikmete AS tegutseb muutumatul kujul tänini, pärast Norma 51 protsendi aktsiate müüki Autolivile küll NG Investeeringute nime all.

NG Investeeringute rahapaigutuste nimekiri on pikk ja aukartusäratav - Tallinna Kaubamaja, alkoholituru liider Liviko, jäätisetootja Balbiino, köögimööblit ja metallkonstruktsioone valmistav Kitman, Eesti Raudtee, mitmed kinnisvaraprojektid, Sikupilli kaubanduskeskus (osalus Rocca al Mare kaubanduskeskuses müüdi läinud aastal).

Nii et Kia Auto ost ei pane sugugi imestama. Pigem võib seda võtta kui Jüri Käo naasmist vana armastuse juurde. Olgu lisatud, et Käo on juba üle kümne aasta Eesti Autospordiliidu üks vedajaid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,94 0
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0
Islandi kroon ISK 137,72 0
Jaapani jeen JPY 124,78 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,72 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 36,08 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,04 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,93 0
USA dollar USD 1,14 0.0616143
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,22 0
ERROR: Object template Companies is missing!

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!