Rail Baltica tooks Eestisse kiired rongid

Viimasel ajal on päris palju räägitud Rail
Baltica võimalikust kulgemisest Tartu ja Valga või Pärnu kaudu. Taani
konsultatsioonifirma COWI esitas Rail Baltica võimalike trasside
finantsmajandusliku analüüsi tulemused.

Analüüs viidi läbi koostöös rahvusvaheliselt tunnustatud spetsialistidega, kirjutas Valgamaalane. Võimalikud alternatiivid jagati kolmeks paketiks. Esimene on kulude poolest kõige odavam.

See näeb ette Euroopa kaherealise raudtee ehitamist Poola-Leedu piirilt Kaunasesse (kiirusega 200 km/h), Venemaa rööpmevahe laiusega uue raudtee ehitamist Kaunasest Joniðkiseni (kiirusega 160 km/h) ja edasi mööda olemasolevat raudteetrassi läbi Riia ja Tartu, kusjuures kiirus viiakse kogu lõigu ulatuses Tallinnani 120 km/h.

Teine on n-ö mõõdukate kulutuste pakett, kus tagatakse rongide sõidukiirus vähemalt 160 km/h. See näeb samuti ette 200 km/h kiirusega Euroopa kaherealise raudtee ehitamist Poola-Leedu piirilt Kaunasesse ja sealt edasi Venemaa laiusega.

Kaunase ja Riia vahel on kaks võimalust, Venemaa uus raudtee Joni?kiseni ja sealt vana raudtee Riiani kiirusega 160 km/h. Või täiesti uue raudtee ehitamiseks läbi Paneveþyse ja Bauska, st täpselt mööda Via Baltica koridori. Riiast kulgeks raudtee edasi mööda olemasolevat trassi läbi Tartu Tallinnani kiirusega 160 km/h.

Kolmas oleks kõige mahukamate kulutustega pakett, mis tagaks kõige kiirema Tallinnast Varssavisse jõudmise. See näeb ette täiesti uue Euroopa raudtee ehitamist täies ulatuses. Rongide sõidukiirus Kaunasest Tallinnani oleks 160 km/h. Trass kulgeks kõige lühemat teed pidi, st Kaunas-Radvili?kis-Joni?kis-Jelgava-Riia-Pärnu-Tallinn.

Kõige olulisem Rail Baltica investeeringute kasutegur on nii reisi- kui ka kaubarongide liikumiskiiruse tõstmine. Kahe esimese paketi puhul võiks liikluskiiruse tõusust tekkiv kasu ületada sellele kulutatavad investeeringud.

Kolmanda puhul tõuseks liikluskiirus veelgi, kuid ka investeeringud on tunduvalt suuremad. Täiesti uue raudteetrassi ehitamine nõuab täiendavaid keskkonnauuringuid. Olemasoleva kasutamisel neid tarvis ei ole.

Lõpliku otsuse langetab muidugi Euroopa Liit, sest Eesti, Läti, Leedu ja Poola oma jõududega nii mahukat investeeringut ei suuda teha. Sõltuvalt valitava paketi mahust kulub ehitustöödele neli kuni kaheksa ja pool aastat. Ega kohe ehitamiseks lähe, sest tegemist ei ole ainsa uuringuga.

Käimas on ka teine uuring, mis valmib EC Interreg III B raames ja mida valmistab ette Riia regiooni arenguagentuur. See analüüs peab leidma vastuse, milline Rail Baltica marsruut on ruumilise planeeringu ja regionaalpoliitika seisukohalt kõige kasulikum.

Umbes 2016. aastaks peaks investeeringutemahukaim Rail Baltica variant valmis olema.

Nüüd, kui Eesti Raudtee otsustati riigile tagasi osta, planeerib riik loodetavasti Tallinna-Tartu-Valga kogu raudteelõigu kiiruse tõstmist vähemalt 120 kilomeetrini tunnis, sõltumata Rail Baltica projektist.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.159551
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,67 -0.527912
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.638989
Hongkongi dollar HKD 9,18 -0.674908
Horvaatia kuna HRK 7,50 -0.166477
Iisraeli seekel ILS 4,11 -0.609638
India ruupia INR 76,57 -0.640007
Indoneesia ruupia IDR 15916,00 -0.711166
Islandi kroon ISK 124,06 -0.415817
Jaapani jeen JPY 133,60 0.142423
Kanada dollar CAD 1,49 0.362908
LAV rand ZAR 16,13 0.880106
Lõuna-Korea vonn KRW 1330,20 -0.501159
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.647365
Mehhiko peeso MXN 22,38 0.429409
Norra kroon NOK 9,41 0.074677
Poola slott PLN 4,24 0.004722
Rootsi kroon SEK 9,62 -0.133398
Rubla RUB 67,72 -0.225427
Rumeenia leu RON 4,60 0.043492
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.34828
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.829548
Šveitsi frank CHF 1,16 0.091596
Taani kroon DKK 7,44 -0.002283
Tai baht THB 39,09 -0.407643
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.287691
Türgi liir TRY 4,33 0.094813
Ukraina grivna UAH 31,36 -0.589288
Ungari forint HUF 307,84 0.019494
USA dollar USD 1,18 -0.713737
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.314228
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.026638
Valgevene rubla BYN 23111,00 -0.520833

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017