Hundimägi: raudteest saab Savisaare laborihiir

Enamus eestlastest arvab, et Eesti Raudtee
erastamine oli viga ja tunneb kadedust, et Jüri Käol ja Guido Sammelseljal
õnnestus ettevõte enam kui miljard krooni kallimalt riigile tagasi müüa,
kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Aivar Hundimägi.


Olen teist meelt. Erastamine ei olnud viga ja vale on võrrelda viie aasta tagust müügihinda tänase tagasiostu hinnaga. See oleks sama, kui oleksime viis aastat tagasi müünud vana maja, ostja oleks selle kokku lükanud ja uue ehitanud. Aga meie nutaksime täna, et tegime ikka suure vea, sest nüüd saab uus omanik maja müües palju parema hinna.


Tänane Eesti Raudtee ei ole see ettevõte, mis ta oli enne erastamist. Seetõttu on demagoogiline väita, et riik on saanud erastamisest kahju. Olles täielikult riigi omanduses teenis Eesti Raudtee erastamisele eelneva nelja aasta jooksul (1997-2000) kasumit kokku 194,2 miljonit krooni. Eraomaniku juhtimisel teeniti esimesel neljal aastal kasumit 567,8 miljonit krooni.


Perioodil kui riigile on kuulunud ettevõttest ainult kolmandik, on riik teeninud dividende rohkem, kui olles 100 protsenti Eesti Raudtee omanik. Ettevõtte aastaaruande kohaselt suudeti erastamise eel teha raudteel kapitaalremonti 36 kilomeetril aastas. Pärast erastamist tõusis kilomeetrite arv kolm korda.


Raudtee erastamisel tehti mitmeid vigu, aga numbrid näitavad, et erastamine polnud riigile sugugi kahjulik.
Eesti Raudtee tagasiostuga saab majandusminister Edgar Savisaar tugeva ratsu, millega kevadistele valimistele vastu sõita. Massidele meeldib teadmine, et Eesti Raudtee kuulub täielikult riigile. Samas võib see tehing tähendada bumerangi viskamist nende poolt, kes on veendunud, et ainult riik suudab olla infrastruktuuriettevõtetele hea peremees. Nelja-viie aasta pärast saame Eesti Raudtee näitel teada, kumb on ikkagi parem peremees. Seetõttu mulle Savisaare tagasiostu idee meeldibki. Kahju ainult, et erastamise vastaste ümberveenmiseks on vaja laborihiirena ohverdada üks edukalt töötav suurfirma.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0128551
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 -0.0283244
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.030976
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 -0.028486
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0.0743575
Norra kroon NOK 9,63 -0.0124537
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0019453
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0112461
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 -0.0147863
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018