Hundimägi: raudteest saab Savisaare laborihiir

Enamus eestlastest arvab, et Eesti Raudtee
erastamine oli viga ja tunneb kadedust, et Jüri Käol ja Guido Sammelseljal
õnnestus ettevõte enam kui miljard krooni kallimalt riigile tagasi müüa,
kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Aivar Hundimägi.


Olen teist meelt. Erastamine ei olnud viga ja vale on võrrelda viie aasta tagust müügihinda tänase tagasiostu hinnaga. See oleks sama, kui oleksime viis aastat tagasi müünud vana maja, ostja oleks selle kokku lükanud ja uue ehitanud. Aga meie nutaksime täna, et tegime ikka suure vea, sest nüüd saab uus omanik maja müües palju parema hinna.


Tänane Eesti Raudtee ei ole see ettevõte, mis ta oli enne erastamist. Seetõttu on demagoogiline väita, et riik on saanud erastamisest kahju. Olles täielikult riigi omanduses teenis Eesti Raudtee erastamisele eelneva nelja aasta jooksul (1997-2000) kasumit kokku 194,2 miljonit krooni. Eraomaniku juhtimisel teeniti esimesel neljal aastal kasumit 567,8 miljonit krooni.


Perioodil kui riigile on kuulunud ettevõttest ainult kolmandik, on riik teeninud dividende rohkem, kui olles 100 protsenti Eesti Raudtee omanik. Ettevõtte aastaaruande kohaselt suudeti erastamise eel teha raudteel kapitaalremonti 36 kilomeetril aastas. Pärast erastamist tõusis kilomeetrite arv kolm korda.


Raudtee erastamisel tehti mitmeid vigu, aga numbrid näitavad, et erastamine polnud riigile sugugi kahjulik.
Eesti Raudtee tagasiostuga saab majandusminister Edgar Savisaar tugeva ratsu, millega kevadistele valimistele vastu sõita. Massidele meeldib teadmine, et Eesti Raudtee kuulub täielikult riigile. Samas võib see tehing tähendada bumerangi viskamist nende poolt, kes on veendunud, et ainult riik suudab olla infrastruktuuriettevõtetele hea peremees. Nelja-viie aasta pärast saame Eesti Raudtee näitel teada, kumb on ikkagi parem peremees. Seetõttu mulle Savisaare tagasiostu idee meeldibki. Kahju ainult, et erastamise vastaste ümberveenmiseks on vaja laborihiirena ohverdada üks edukalt töötav suurfirma.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.005194
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,91 0.203929
Hiina jüaan CNY 7,89 -0.072189
Hongkongi dollar HKD 9,60 0.040639
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.008073
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.026368
India ruupia INR 78,26 0.414575
Indoneesia ruupia IDR 16362,00 0
Islandi kroon ISK 125,62 0.257787
Jaapani jeen JPY 135,97 0.280266
Kanada dollar CAD 1,52 0.019027
LAV rand ZAR 15,13 0.26034
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,90 -0.015348
Malaysia ringgit MYR 4,86 0.051512
Mehhiko peeso MXN 23,13 0.002161
Norra kroon NOK 9,66 -0.0482
Poola slott PLN 4,17 0.045556
Rootsi kroon SEK 9,83 0.000915
Rubla RUB 69,08 -0.072328
Rumeenia leu RON 4,64 0.045257
Singapuri dollar SGD 1,62 0.030839
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.011245
Šveitsi frank CHF 1,18 0.092294
Taani kroon DKK 7,45 0.001073
Tai baht THB 39,17 0.051085
Tšehhi kroon CZK 25,53 0
Türgi liir TRY 4,69 0.508136
Ukraina grivna UAH 35,18 0.025302
Ungari forint HUF 308,83 0.016192
USA dollar USD 1,23 0.033432
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.205892
Valgevene rubla BRL 3,95 0.038012
Valgevene rubla BYN 24846,00 0.024154

Valdkonna töökuulutused