Hundimägi: raudteest saab Savisaare laborihiir

Enamus eestlastest arvab, et Eesti Raudtee
erastamine oli viga ja tunneb kadedust, et Jüri Käol ja Guido Sammelseljal
õnnestus ettevõte enam kui miljard krooni kallimalt riigile tagasi müüa,
kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Aivar Hundimägi.


Olen teist meelt. Erastamine ei olnud viga ja vale on võrrelda viie aasta tagust müügihinda tänase tagasiostu hinnaga. See oleks sama, kui oleksime viis aastat tagasi müünud vana maja, ostja oleks selle kokku lükanud ja uue ehitanud. Aga meie nutaksime täna, et tegime ikka suure vea, sest nüüd saab uus omanik maja müües palju parema hinna.


Tänane Eesti Raudtee ei ole see ettevõte, mis ta oli enne erastamist. Seetõttu on demagoogiline väita, et riik on saanud erastamisest kahju. Olles täielikult riigi omanduses teenis Eesti Raudtee erastamisele eelneva nelja aasta jooksul (1997-2000) kasumit kokku 194,2 miljonit krooni. Eraomaniku juhtimisel teeniti esimesel neljal aastal kasumit 567,8 miljonit krooni.


Perioodil kui riigile on kuulunud ettevõttest ainult kolmandik, on riik teeninud dividende rohkem, kui olles 100 protsenti Eesti Raudtee omanik. Ettevõtte aastaaruande kohaselt suudeti erastamise eel teha raudteel kapitaalremonti 36 kilomeetril aastas. Pärast erastamist tõusis kilomeetrite arv kolm korda.


Raudtee erastamisel tehti mitmeid vigu, aga numbrid näitavad, et erastamine polnud riigile sugugi kahjulik.
Eesti Raudtee tagasiostuga saab majandusminister Edgar Savisaar tugeva ratsu, millega kevadistele valimistele vastu sõita. Massidele meeldib teadmine, et Eesti Raudtee kuulub täielikult riigile. Samas võib see tehing tähendada bumerangi viskamist nende poolt, kes on veendunud, et ainult riik suudab olla infrastruktuuriettevõtetele hea peremees. Nelja-viie aasta pärast saame Eesti Raudtee näitel teada, kumb on ikkagi parem peremees. Seetõttu mulle Savisaare tagasiostu idee meeldibki. Kahju ainult, et erastamise vastaste ümberveenmiseks on vaja laborihiirena ohverdada üks edukalt töötav suurfirma.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.218018
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,65 0.383985
Hiina jüaan CNY 7,82 0.305394
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.251425
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.010655
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.04839
India ruupia INR 76,75 0.292728
Indoneesia ruupia IDR 15945,00 0.314564
Islandi kroon ISK 124,46 0.379863
Jaapani jeen JPY 133,18 0.871047
Kanada dollar CAD 1,47 -0.23007
LAV rand ZAR 16,01 1.593767
Lõuna-Korea vonn KRW 1334,40 0.345916
Malaysia ringgit MYR 4,98 0.245497
Mehhiko peeso MXN 22,25 0.599663
Norra kroon NOK 9,38 0.386189
Poola slott PLN 4,23 -0.056654
Rootsi kroon SEK 9,60 0.117793
Rubla RUB 67,72 0.385442
Rumeenia leu RON 4,59 0.061068
Singapuri dollar SGD 1,60 0.319749
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.183831
Šveitsi frank CHF 1,16 0.552466
Taani kroon DKK 7,44 -0.004432
Tai baht THB 39,08 0.333761
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.201918
Türgi liir TRY 4,34 0.458683
Ukraina grivna UAH 31,30 0.20875
Ungari forint HUF 308,26 0.064922
USA dollar USD 1,18 0.243916
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.519801
Valgevene rubla BRL 3,74 0.678148
Valgevene rubla BYN 23119,00 0.247159

Valdkonna töökuulutused