Hundimägi: raudteest saab Savisaare laborihiir

Enamus eestlastest arvab, et Eesti Raudtee
erastamine oli viga ja tunneb kadedust, et Jüri Käol ja Guido Sammelseljal
õnnestus ettevõte enam kui miljard krooni kallimalt riigile tagasi müüa,
kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Aivar Hundimägi.


Olen teist meelt. Erastamine ei olnud viga ja vale on võrrelda viie aasta tagust müügihinda tänase tagasiostu hinnaga. See oleks sama, kui oleksime viis aastat tagasi müünud vana maja, ostja oleks selle kokku lükanud ja uue ehitanud. Aga meie nutaksime täna, et tegime ikka suure vea, sest nüüd saab uus omanik maja müües palju parema hinna.


Tänane Eesti Raudtee ei ole see ettevõte, mis ta oli enne erastamist. Seetõttu on demagoogiline väita, et riik on saanud erastamisest kahju. Olles täielikult riigi omanduses teenis Eesti Raudtee erastamisele eelneva nelja aasta jooksul (1997-2000) kasumit kokku 194,2 miljonit krooni. Eraomaniku juhtimisel teeniti esimesel neljal aastal kasumit 567,8 miljonit krooni.


Perioodil kui riigile on kuulunud ettevõttest ainult kolmandik, on riik teeninud dividende rohkem, kui olles 100 protsenti Eesti Raudtee omanik. Ettevõtte aastaaruande kohaselt suudeti erastamise eel teha raudteel kapitaalremonti 36 kilomeetril aastas. Pärast erastamist tõusis kilomeetrite arv kolm korda.


Raudtee erastamisel tehti mitmeid vigu, aga numbrid näitavad, et erastamine polnud riigile sugugi kahjulik.
Eesti Raudtee tagasiostuga saab majandusminister Edgar Savisaar tugeva ratsu, millega kevadistele valimistele vastu sõita. Massidele meeldib teadmine, et Eesti Raudtee kuulub täielikult riigile. Samas võib see tehing tähendada bumerangi viskamist nende poolt, kes on veendunud, et ainult riik suudab olla infrastruktuuriettevõtetele hea peremees. Nelja-viie aasta pärast saame Eesti Raudtee näitel teada, kumb on ikkagi parem peremees. Seetõttu mulle Savisaare tagasiostu idee meeldibki. Kahju ainult, et erastamise vastaste ümberveenmiseks on vaja laborihiirena ohverdada üks edukalt töötav suurfirma.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0703955
Brasiilia reaal BRL 4,40 0.043229
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,52 0.0422826
Hiina jüaan CNY 7,50 0.0426644
Hongkongi dollar HKD 9,24 0.0487424
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.043381
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.0852333
India ruupia INR 80,00 0.0425191
Indoneesia ruupia IDR 16650,31 0.0425398
Islandi kroon ISK 123,24 0
Jaapani jeen JPY 130,41 0.0306819
Kanada dollar CAD 1,52 0.0528262
LAV rand ZAR 15,02 0.1306458
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,29 0.0251776
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0428311
Mehhiko peeso MXN 23,41 -0.2101512
Norra kroon NOK 9,55 0.0890873
Poola slott PLN 4,30 0.0302368
Rootsi kroon SEK 10,30 0.0922787
Rumeenia leu RON 4,62 -0.0281014
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0696555
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0114548
Šveitsi frank CHF 1,17 0.0596608
Taani kroon DKK 7,45 0.0604741
Tai baht THB 37,84 0.0425626
Tšehhi kroon CZK 25,63 0.0585594
Türgi liir TRY 5,30 0.2859415
Ukraina grivna UAH 30,74 0.04264
Ungari forint HUF 317,92 0.0535012
USA dollar USD 1,18 -0.0679406
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 0.2710187
Valgevene rubla BYN 2,35 0.0340078
Vene rubla RUB 73,37 0.1444008

Valdkonna töökuulutused