13. oktoober 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kasutatud autode müük läks igasügisesse langusse

Numbrid on aasta-aastalt näidanud, et kasutatud autode turg läheb hilissügisel kerge languse teele. See tähendab aga seda, et kes sel aastal soovib oma kasutatud sõidukist mõistliku hinnaga vabaneda, peaks seda nüüd ja kohe tegema, kirjutas Äripäev.

Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul läks neil tavapärasest hulgast kasutatud sõiduvahenditest septembris kaubaks ainult pool ja nõudlus on jätkuvalt raugenud ka oktoobri esimeste nädalate jooksul.

Seda, et autost vabaneda ei ole võimalik või tuleb selleks kõvasti hinda langetada, ei karda Hannes Luht Auto Tupikust. Luhti sõnul on turul siiski nii, et kui auto on korras ja selle eest küsitakse mõistlikku hinda, saab auto ka müüdud ja seda igal ajal.

Priit Maanurm A2 Autoweltist nimetab, et kasutatud autode nagu ka uute müügi tippaeg on loomulikult kevad ja suvi. Müük hakkab vähenema septembrist ning madalhooajaks võibki nimetada septembrit, oktoobrit ja novembrit, detsember on aga alati kõrgem. Maanurme arvates on kasutatud autode ostjad reaalsema mõtlemisega ehk lasevad autol esmase suure hinnakukkumise ära teha ja siis lähevad ostma. Kallimate autode puhul on vähem kui aasta pärast 50% kukkumine täiesti tavaline.

Tiit Lillipuu sõnul eelistavad tarbijagrupid, kes varematel aastatel on vaadanud pigem vähepruugitud sõidukite poole - üliõpilased, noored pered, pensioniikka jõudnud, maainimesed -, soetada endale päris uue auto. Lillipuu sõnul on mõttevahetustest klientidega jäänud kõlama see, et väärtustama on õpitud aega.

Ta ei julgeks siiski praegusele kasutatud autode müügilangusele väga pikka iga prognoosida. Alati on neid, kes vajavad odavamat alternatiivi või keelduvad põhimõtteliselt "uue auto lõhna" eest maksmast.

Lillipuu sõnul tuleb mõningaid lühiajalisi võnkeid küll ette, näiteks kasutatud autode teatavat hinnalangust aasta alguskuudel.

Seda saab aga seletada asjaoluga, et ettelööv uus aastanumber teeb iga auto samuti aasta võrra vanemaks, mistõttu on pruugitud autode müüjad lahkelt valmis platsidele jäänud sõidukeid väiksema müügikattega käest andma. Tähtis, et saaks kapitali seismajäämisega ähvardava kauba alt vabastada, uutele ruumi ja valmistuda igakevadiseks müügipaanikaks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077