Autor: Logistikauudised.ee • 22. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jõuluperiood aitas optimeerida kullerite tööd

Foto: Venipak
Venipaki saadetiste arv Eestis kasvas mulle jõulude ajal suisa 69%, selleks perioodiks palgati lisatöötajaid ning testiti kullerite tööd optimeerivat programmi, mis koostab liiklusolusid ja teede koormatust analüüsides kulleritele optimaalseima marsruudi.

Venipaki vahendatavate saadetuiste arv kasvas detsembris, ehk kõige kiiremal pühadeajal Balti riikides enam kui 50%. Leedus fikseeriti kasvuks 57%, Lätis 45% ning Eestis lausa 69%.

Ettevõtte juht Justas Šablinskas ütles, et sarnane saadetiste arvu tõus jõulupühade ajal fikseeritakse igal aastal. „Sel aastal fikseerisime muljetavaldava saadetiste koguse kasvu. Tegemist oli suure väljakutsega, kuid nüüd saame tunda rõõmu selle üle, et oleme vältinud igasuguseid arusaamatusi ja kõigile meie klientidele on saadetised toimetatud kohale õigeaegselt,“ sõnas Šablinskas.

Venipaki esindaja sõnul võetakse kõigis kolmes Balti riigis tööle uusi kullereid ja laotöötajaid ning sel talvel testiti kullerite töö optimeerimise programmi. „Igal aastal kasvab sel perioodil töötajate arv 5–10%. Palkame rohkem kullereid, kes koguvad kokku ja viivad laiali saadetisi, samuti suureneb laotööliste arv, et saadetised saaks võimalikult kiiresti laiali jaotada ja panna valmis laialiveoks,“ nentis Šablinskas.

„Lisaks testisime detsembris kullerite töö optimeerimise programmi. Programm koostab liiklusolusid ja teede koormatust analüüsides kulleritele optimaalseima marsruudi. Näeme, et see uuendus on ennast ära tasunud.“

Enamasti saadeti pisisaadetisi

Justas Šablinskase sõnul saadeti detsembris enamasti pisisaadetisi. „Detsembris nägime suurt aktiivsust väikeste saadetiste saatmises, enamasti oli tegemist ostude ja kingitustega. Eriti suur aktiivsus oli kaupluste poolelt, nii elektroonika- kui ka muude kaupade poodidelt, kuna inimesed valivad aina sagedamini kaupade tarne koju, mitte ei lähe kaubale ise järele.“

„Eriti tugevasti oli koormatud Pick up-punktide võrk, kuhu inimesed saavad saadetise ära tuua ja sellele järele minna neile sobival ajal ja kohas. Detsember tõestas veel kord, et selle võrgu laienemine jääb prioriteetseks investeeringute valdkonnaks mitme järgneva aasta jooksul,“ ütles Šablinskas.

„Lisaks oli see esimene aasta, mil kasutasime Leedus pühade ajal Venipak Drive’i kullerite võrku. Kolm aastat tagasi alanud projekt võimaldab tavainimestel hakata kulleriks ja viia saadetisi kohale, kui adressaat on kodu või töökoha lähedal. Suure osa saadetistest toimetasidki kohale just need inimesed. Seda projekti hakkame arendama ka Lätis ja Eestis, kuna näeme selles suurt kasu,“ kinnitas Šablinskas.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077