(Sisuturundus) Last Mile aitab lahendada viimase miili probleemi

Venipaki tegevjuht Justas Šablinskas.
Venipaki tegevjuht Justas Šablinskas.

2018. aastal hakkas kogu maailmas populaarsust koguma Last Mile logistikalahendus, mille põhimõte on sarnane Uberi või AirBnb-ga. Selle üks esimestest rakendajatest oli logistikaettevõte Venipak.

Üha enam kasvav saadetiste hulk sunnib uusi lahendusi otsima ka kulleriteenustes. Last Mile lahendus seisneb selles, et saadetise toimetavad konkreetsele saajale kätte tavalised inimesed, mitte kulleriteenistuse töötajad.

„See on sama põhimõte, mille järgi tegutsevad ka Uber või AirBnb – tööd teevad lihtsad inimesed, kellel on aega või oma eluase. Need tehnoloogiad on identsed – kulleriteenistus tarnib suure hulga saadetisi ühte punkti ning registreeritud tarbijad toimetavad need kilomeetri või miili raadiuses konkreetsetele adressaatidele kätte,“ selgitas Venipaki tegevjuht Justas Šablinskas. 

Venipak hakkas seda Leedus kasutama juba kolm aastat tagasi, olles ühed esimestest selle teenuse pakkujaid kogu maailmas. „Hakkasime seda ideed koos oma strateegilise partneri, Megodataga, arendama juba 2012. aastal.“

Šablinskase sõnul on interneti areng muutnud kulleriteenistuste tööd märgatavalt. Viimase kümne aastaga on kasvanud internetikaupluste arv mitukümmend korda ja oma ostud neis sooritavate leedulaste arv suurenes peaaegu kolm korda - 14 % kuni 47%. Euroopa Liidus keskmiselt kasutab internetikaupluste teenuseid aga juba 55 – 60% elanikest.

 „Logistikaettevõttena loodame ka meie edaspidi kasvada ning selleks on vaja leida uusi lahendusi, mille toel saaksid tarbijad oma kauba kätte võimalikult kiiresti. Statistiliselt näeme, et saadetiste kohale toimetamisel on suurima ajakuluga just n-n „viimane miil“ – koju kohale toimetamine, sest kuller peab konkreetsel ajal leidma saadetise saaja kodust või sõitma sinna, kus too parajasti viibib,“ selgitas Šablinskas.

„Mõistsime, et kullerite arvu suurendamine ei ole pikas perspektiivis lahendus. Hakkasime analüüsima Uberi tegevust, seda, kuidas neis linnades muutus taksoteenuste kvaliteet ja hind. Märkasime, et kui suurenes taoliste töötajate arv, siis hakkasid ka tarbijad konkreetseid teenuseid rohkem kasutama,“ tõi Šablinskas välja paralleeli taksondusega.

„2015. aastal alustasimegi samalaadse teenusega ning meile endalegi üllatusena pani juba mõne nädalaga end meie süsteemis kirja ligikaudu tuhat inimest, kes soovisid olla ajutisteks kulleriteks – toimetada saadetised saajatele kätte teel koju või ühest punktist teise sõites. See lahendus õigustas end igati, sest saadetiste kätte toimetamise aeg paranes.“

Droonid ja robotid ei ole väljapääs

„Skeptikud väidavad, et Last Mile tehnoloogia ei õigusta end mitte kunagi, sest juba lähiajal saavad ettevõtted saadetise kohale toimetada droonide või robotitega. Ma ei arva, et lähima kahekümne aastaga muutub see reaalsuseks. Tallinn, Vilnius, Varssavi, London ja mistahes teised Euroopa linnad on tihedasti asustatud ja saadetiste kohale toimetamine droonidega ei ole lihtsalt võimalik. Olgu see tehnoloogia nii progressiivne ja täpne kui tahes. Võib-olla saab tulevikus sel viisil saadetisi kätte toimetada neile klientidele, kes elavad eramajades, kuid sel juhul kallineks teenus tunduvalt ja muutuks pigem „magusaks suutäieks“ ja reklaamtrikiks, mitte reaalseks lahenduseks,“ on Šablinskas veendunud.

Samuti ei ole saadetiste kohale toimetamiseks kasutatavad robotid mitmel põhjusel väga heaks lahenduseks – efektiivselt ja kiirelt liikuva roboti kohaldamine erinevate majade ja trepikodadega on väga keeruline ning ühe roboti tootmine oleks tunduvalt kallim kui Last Miles töötavate inimeste töötasu.

„Tehnoloogiad, uuendused ja tehisintellekt on väga tähtsad faktorid kaasaja ettevõtluses, kuid inimfaktorist me täna loobuda veel siiski ei saa. Pigem oleme täna olukorras, kus tehisintellekt aitab luua uusi teenuseid ja ärimudeleid, mille viivad ellu tavalised inimesed.“

Loe Venipaki teenustest lähemalt: www.venipak.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.1442639
Brasiilia reaal BRL 4,31 -0.4062601
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153468
Filipiinide peeso PHP 59,89 -0.1167484
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.2457447
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0650939
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.146831
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.1843472
India ruupia INR 81,04 0.1421051
Indoneesia ruupia IDR 16108,47 -0.1936217
Islandi kroon ISK 137,00 0
Jaapani jeen JPY 124,56 0.2817809
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1912298
LAV rand ZAR 15,73 -0.7932254
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,29 -0.2366993
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.1726748
Mehhiko peeso MXN 21,71 -0.2659477
Norra kroon NOK 9,76 -0.0296909
Poola slott PLN 4,28 0.0116702
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0556168
Rumeenia leu RON 4,75 -0.3652546
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0388576
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.4791786
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0794772
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013396
Tai baht THB 36,08 -0.0102537
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.167818
Türgi liir TRY 6,03 -0.551046
Ukraina grivna UAH 31,68 0.5832542
Ungari forint HUF 317,95 0.0220209
USA dollar USD 1,14 0.0528262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.5648374
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0859177
Vene rubla RUB 75,16 -0.4615283

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019