(Sisuturundus) Sennebogeni masinad tõstavad saekaatrite efektiivsust

Valmos OÜ-le kuuluv Sennebogi uudne materjalikäitlusmasin.
Valmos OÜ-le kuuluv Sennebogi uudne materjalikäitlusmasin.

Saksamaa tuntud kaubamärk Sennebogen on materjalikäitlusseadmete ja kraanade valmistamisega tegelenud juba 66 aastat. Hiljuti jõudis Eestisse ettevõtte toodangu viimane sõna – uue põlvkonna mobiilne materjalikäitlusmasin, mis tõstab oluliselt saekaatrite ja puidutöötlemisettevõtete efektiivsust ning tõhustab tööaja kasutust.

Spooni- ja vineeritootja Valmos OÜ soetas uudse materjalikäitlusmasina mõned kuud tagasi, sest ettevõttel oli probleem materjali kättesaamisega puiduleotusvannidest.

„Vaatasime turul ringi ja otsisime lahendust, kuidas meie tööprotsesse lihtsustada ja kiirendada,” räägib Valmos OÜ tehnika osakonna juhataja Raul Orupõld Sennebogeni pakutava lahenduseni jõudmisest.

„Meie senised laadurid on küllalt head maapinnalt materjali transportimisel, kuid mitte üle vannide servade tõstmisel. Lisaks sellele funktsioonile on tööprotsess Sennebogeni tehnikaga oluliselt lihtsam ja kiirem, sest laadurit ei pea materjalide tõstmiseks liigutama, vaid piisab masti pööramisest vajalikku suunda,” kirjeldab Orupõld. Ta lisab, et laaduriga mööda platsi manööverdamine on viidud täna miinimumini ning see on selge raha- ja ajakokkuhoid.

Sennebogeni esindaja on Baltikumis juba üle 18 aasta hüdrauliliste laadimismasinate müügi, rendi ja hooldusega tegelev ScanBalt Crane OÜ. Ettevõtte müügidirektor Risto Kippasto sõnul on Sennebogeni näol tegemist üle Euroopa väga tuntud ja hinnatud kaubamärgiga. Kuigi Eesti turu jaoks on uue põlvkonna materjalikäitlusmasinad alles värske uudis, kasutatakse neid Lätis ja Leedus juba mõnda aega. Kokku on üle Baltikumi tänaseks müüdud üle 100 Sennebogeni masina.

Sennebogen on alates asutamisest saadik 1952. aastast olnud 100% perefirma, mis on tänases ärimaailmas nii suure firma puhul haruldane. Ettevõttel on tehased Lõuna-Saksamaal ning metallikonstruktsioonide tootmine Ungaris. Aastas toodab Sennebogen 1200 masina ja kraana.

Oma tänase suuna leidis ettevõte 1990ndate keskel, kui omanikud hakkasid mõtlema tulevikule ning jõudsid tõdemisele, et tõusvaks trendiks on materjalikäsitlusmasinad. Neil oli õigus. Samal ajal valis Sennebogen oma kaubamärgi värviks rohelise, mis oli samuti ettenägelik samm, sest ettevõte jälgib väga hoolikalt oma tootmisprotsesside ja toodete poolt jäetavat ökoloogilise jalajälje suurust.

„Tänases maailmas toimub aina enam materjalide käitlust alates jäätmekäitlusest ja prügilatest kuni vanametalliplatside ning saekaatriteni. Materjale on vaja sorteerida ja käsitsi seda enam ei tee. Tarvis on masinaid,” tõdeb Risto Kippasto.

Ta lisab, et Sennebogeni tugevuseks on just oma nišis püsimine ehk kui enamik konkurente üritavad käitlemismasinaid valmistada näiteks juba olemasoleva ekskavaatori põhjal, siis Sennebogenis on kõik materjalikäitlemismasinad disainitud algusest peale just omas sektoris töötama. Võrreldes ekskavaatoritega, millel on palju jõudu maa kaevamiseks, on Sennebogeni masinal tänu erilisele hüdraulikasüsteemile palju jõudu just maapinnalt kauba tõstmiseks.

Sennebogeni materjalikäitlusmasina mast on kinnitatud tahapoole, mistõttu on masina vastrukaal väga hea.
Sennebogeni materjalikäitlusmasina mast on kinnitatud tahapoole, mistõttu on...

Mis eristab Sennebogeni käitlemismasinat frontaallaadurist?

Sennebogeni uue põlvkonna Pick&Carry („tõsta ja transpordi”) ehk eriti suure tõstevõimega materjali transportimiseks loodud masin on välja töötatud 100% puiduettevõtetesse ja saekaatritesse materjali käitlemiseks. Selleks loodi eriti Saekaatrite äriline ülesanne on sorteerida puit sorteerliinil ning viia sealt edasi saekaatrisse.

Eestis tehakse seda tööd vanast harjumusest frontaallaaduritega, mis sobivad tegelikult küll paremini ehitusele ja kaevandustesse. Lihtsalt Eestis pole uued võimalused veel nii tuntud, kuigi ülejäänud Euroopa puidutööstus on tänaseks läinud üle efektiivsematele lahendustele. Frontaallaaduri puudusteks on, et see teeb liiga palju liigseid liigutusi, samal ajal kui Sennebogeni tööraadius on oluliselt suurem.

Sennebogeni mast on kinnitatud tahapoole ning seetõttu masina vastukaal väga hea. See omakorda võimaldab tootjal valmistada väiksema kogukaaluga masinaid, mis kasutavad vähem kütust ning on seega kasulikum nii ettevõttele kui ka keskkonnale.

Laoplats mahutab rohkem materjali

„Rääkides otseselt faktidest, võimaldab Sennebogen „ehitada” 50% kõrgemaid riitu, mille tõttu vajavad saekaatrid väiksemat laopinda. Kokkuhoid tuleb ka Sennebogeni manööverdamisvõimelt, sest kui frontaallaadur tagurdab kastide ja materjalide vahel pidevalt, siis uue masinakäitlusmasina ülatorn pöörab end 360 kraadi, samal ajal kui alusvanker ja rattad on paigal. See hoiab kokku aega, ruumi ning ka loomulikult masina rehvid kuluvad oluliselt vähem,” selgitab Kippasto.

„Ettevõtjad mõistavad, et lisaks aja- ja rahavõidule saab ta tänu uutele töövõtetele mahutada samale platsile rohkem materjali.” Mõeldud on loomulikult ka operaatorile, kes pikki töötunde peab masina kabiinis veetma. 2017. aastal tuli Sennebogen välja uute ergonoomiliste juhtimispultidega ning pikema ja avarama kabiiniga.

Igal masinal on standardvarustuses täisautomaatne kliimaseade ning istmesoojendus, samuti kaamerad taha- ja kõrvalevaateks. Palju on tähelepanu pööratud tööohutusele, näiteks tolmuses keskkonnas saab paigaldada kabiini õhu- ja aktiivsöefiltrid ning töökonsool on projekteeritud piisavalt minimaalne, et ei varjaks operaatori vaadet töökeskkonnale.

Sennebogeni esindaja ScanBalt Crane OÜ on alates 2000. aastast esindatud kolmes Balti riigis, olles tuntuim koostööpartner just sadamates. Ettevõtte tugevuseks on lisaks headele hüdraulilistele materjalikäsitluse masinate esindamisele suurepärane mobiilsete mehhaanikute võrk kõigis riikides, kes tulevad vajadusel kliendi juurde kohale nii hooldust kui ka remonti läbi viima.

Tutvu Sennebogeni toodetega: www.scanbaltcrane.com

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0447284
Brasiilia reaal BRL 4,33 -0.5765344
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153421
Filipiinide peeso PHP 61,57 -0.6566528
Hiina jüaan CNY 7,48 -0.0708357
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.6160592
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0325349
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.5485023
India ruupia INR 78,92 -0.1884549
Indoneesia ruupia IDR 16083,38 -0.6195145
Islandi kroon ISK 126,41 0.0712476
Jaapani jeen JPY 126,84 -1.2687787
Kanada dollar CAD 1,53 -0.2868505
LAV rand ZAR 16,03 1.1591953
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,80 0.2700298
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.4715559
Mehhiko peeso MXN 23,88 0.1951346
Norra kroon NOK 9,47 0.2859019
Poola slott PLN 4,32 0.325309
Rootsi kroon SEK 10,31 0.6774764
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0578729
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1528565
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1025758
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.6226219
Taani kroon DKK 7,45 0.0120804
Tai baht THB 37,88 -0.1628639
Tšehhi kroon CZK 25,83 0.2755997
Türgi liir TRY 5,51 0.7738607
Ukraina grivna UAH 30,52 -0.2608278
Ungari forint HUF 324,02 0.1979096
USA dollar USD 1,16 -0.6195147
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1195314
Valgevene rubla BYN 2,33 -0.0472306
Vene rubla RUB 74,08 0.5960133

Valdkonna töökuulutused