2. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hellmann, kliendiga üle maailma rääkiv ettevõte

Foto: Helmann Worldwide Logistics
Hellmann Worldwide Logistics on üks maailma suuremaid logistikaettevõtteid, 1871. aastal loodud perefirma, mis vaatamata ülemaailmseks megagrupiks kasvamisele on säilitanud perefirma näo.

Hellmann Worldwide Logistics pole perefirma mitte ainult selles mõttes, et firmat juhivad neljanda põlve Hellmannid, vaid ka selle poolest, et kohapeal pakutakse oma klientidele samaväärselt isiklikku teenindust, nagu selle asutaja Karl Heinrich Hellmann oma esimese hobuvankriga pakkus Saksamaal Osnabrücki linnas firma asutamise aegu.

Mis tahes kaup kuhu iganes

Hellmanni Eesti haru juht ja osanik Lauri Jürjen sõnab, et firma oligi aastakümneid väga Saksa-keskne, kuni tulid 1970ndad ja silmitsi seisti globaliseerumisega. “Tuli valida, mida edasi teha, ja see viis välja sinna, et täna on meil 19 000 töötajat, 443 kontorit ja 157 riiki,” tõdeb Jürjen ja jätkab, et see annab võimaluse vedada mis tahes kaupa mis tahes riiki. “Põnevamad kohad, kust oleme Eestist kaupa vedanud, on Bahama, Curacao, Iraan, Kasahstan, Lõuna-Korea, Brasiilia… Loomulikult kõik klassikalised riigid Euroopast USAni on samuti kaetud.”

Hellmann Worldwide Logistics OÜ

Peterburi tee 4611415 Tallinn+372 600 8988+372 5304 [email protected]

Jürjeni sõnul tagavad emafirma gabariidid alati know-how olemasolu. Hellmanni Eesti üksus ei ole enam suure emafirma agent, kes täidab ülevaltpoolt tulevat käsku, vaid kogu grupi ja kohaliku keskkonnaga hästi lõimunud ning maksimaalselt uusi kasvuvõimalusi otsiv ettevõte.

Kaks aastat tagasi alguse saanud ambitsioonikas arengu­etapp on tähendanud kasumlikkust, töötajate arvu kahekordset, käibe kolmekordset ja kaubasaadetiste arvu neljakordset kasvu 3000 pealt 12 000 peale aastas ning sellise tempoga kasvades ei pea tuleviku eesmärkide välja ütlemisel tagasihoidlik olema. “Tahame, et iga Eesti ettevõte, kellel on transporditeenust vaja, teaks meid. Ärilises mõttes tahaksin kasvada järgnevad 10 aastat sama edukalt - igal aastal kordades.”

Konkurents sunnib pingutama

“Konkurentsiga on kõik hästi, sest konkurents on tugev ning see sunnib pingutama ja viib edasi. Klient saab sellest vaid võita,” ei alahinda Jürjen vastaseid ja rõhutab, et seda enam on ainutähtis olla kliendi jaoks kas või isiklikult kohal. “Tööd tuleb teha nii, et see on mõistlik,” kinnitab ta ja kirjeldab, kuidas hiljuti oli lennujaamast vaja ära tuua temperatuuritundlik saadetis ja kõige mõistlikum oli seda teha sõiduautoga ? kui vaja, siis isiklikuga. “Me teeme oma tööd nii, et klient saab kõige mõistlikuma, optimaalsema ja kiirema lahenduse. Kõik ei käi vaid graafikute ja veoringide alusel.”

Jürjen on veendunud, et mitte ankeetide täitmine, vaid just isiklik vahetu suhtlus ja koos optimaalse just selle kliendi hetkevajadustega haakuva lahenduse leidmine on seejuures võti. “Tahame olla usaldusväärne, professionaalne partner logiliste lahenduste teostamisel üle maailma. Kui on küsimus, et viige külmutatud kala Tallinnast mõnda Euroopa riiki 24 tunniga, siis me suudame seda lahendust pakkuda. Teine asi ? muusikainstrumendid Kopenhaagenist Moskvasse. 19 000 inimest annab meile kõigi tööstusharude know-how. Isegi kui mina ei tea, kuidas saab, siis ma alati leian selle inimese, kes teab. Iga inimene ja iga ettevõte tahab oma lahendust, meie oleme Eesti-eksperdid, aga Cura?aol või Islandil või Hiinas on oma mängureeglid ja erinõuded,” selgitab Jürjen.

"Teeme sinuga koostööd nii, nagu sina tahad. Firma ülemaailmne võrgustik tagab selle, et lahendamatuid probleeme ega võimatuid sihtpunkte pole."

Lauri JürjenHellmann Worldwide Logistics OÜ juht

 

“Meil ei ole autoparki, see ei olegi meie mõte. Oleme klienditeenindusettevõte ja otsime turult parima transpordilahenduse,” sõnab Jürjen. Nii on leitud kliendile väga spetsiifiliste mõõtudega laev, millega kaupa Poolast Itaaliasse vedada. Kui kliendil juhtub olema suur kogus lennukaupa - mis on keeruline olukord, sest tavalennuki kaubamaht on piiratud, aga terve kaubalennuki tellimine on väga kallis - saab Hellmann kauba paljude lennuliinide vahel ära jagada. “See on logistikainimeste jaoks suur asi,” täpsustab Jürjen ja lisab, et tänu sellele ollakse võimelised pakkuma väga head hinda ja väga kiiret teenust. Samuti kui iga nädal on vaja tuua 10 aluse jagu kaupa Saksamaalt, siis korraldab Hellmann kõik ära ja kliendil on vaja talle sobival ajal ainult kaup vastu võtta.

Asjatundjad igas maailmanurgas

Keerulisematest kaubakategooriatest, mida on veetud, nimetab Jürjen meditsiinitooteid, sertifitseeritud keemiatooteid ja ohtlikke kaupu. “Ohtlik kaup on näiteks päästepaadid. Päästepaat avaneb nöörist tõmbamisel, ta läheb õhku täis ehk sisuliselt on tegu plahvatusega. Seetõttu seda lennukis vedada ei tohi, vaid peab väga täpselt teadma, mismoodi ja kuidas seda transportida. Kui päästepaat kogemata lahti läheb, siis on õnnetus suur. Kõike saab teha ja transportida, aga sa pead reegleid tundma,” kinnitab ta. “Meie teame neid asju.”

“Kui on vaja Šanghaisse viia kliendile 10 000 puidust kikilipsu, siis meil on seal kohapeal olemas inimene, kes teab täpselt, kus on see tänav, kuhu need lähevad ja kuidas hinnapakkumises seda osa kajastada. Kasutame kogu oma võrgustikku.”

Eksootika on põnev, kuid valdkonna põhiolemus Eestis on siiski see, et üle 50% ärist on maanteeveod. Tänu heale võrgustikule suudab Hellmann pakkuda ka kõige tavalisemat vedu Baltikumi, Skandinaavia  ja Euroopa vahel väga hea hinnaga. “Meie õnn ja õnnetus on see, et me teeme kõike,” naerab Hellmanni juht. “Mul on tore selles valdkonnas töötada, sest kui keegi ütleb, et tee, siis ma teengi ära.”

“Oleme kliendiga rääkiv ettevõte,” sõnab Jürjen ja selgitab, et ettevõtte kodulehte vaadates võib tabada ehmatus ja küsimus, kust üldse pihta hakata? Sest tõesti, tegeletakse kõigega ja igal pool. Hellmanni Eesti juht kinnitab, et peljata pole vaja, tuleb saata päring ja teiega võtab ühendust päris inimene. “Meile meeldib teiega telefoni teel rääkida, te ei pea kuskil internetiavarustes toksima tellimusi harjumatutesse süsteemidesse. Me lepime teiega asjad kokku ja need toimivad. Meie teeme sinuga koostööd nii, nagu sina tahad.”

Nui neljaks, inimesi tuleb aidata

Samuti pole Hellmannile oluline, kas kliendil on üks saadetis aastas või jätkub saadetisi igaks päevaks, kõiki teenindatakse samamoodi. Küsimusele, kui väike on kõige väiksem saadetis, mille kohale toimetamise Hellmann on nõus enda peale võtma, vastab Jürjen, et kullerfirmade mängumaale ei tikuta ja piir jookseb kuskil 100 kilogrammi juurest. “Meie huvi algab business-to-business, 100 kilogrammi ja 0,2 kuupmeetri juurest. Sealt üles sky is the limit,” selgitab ta ja lisab, et pigem veaks terve orkestri pille ja isegi üks trummikomplekt on okei, aga ühele flöödile leiab ka parema lahenduse.

Jürjeni sõnul ei salli loodus tühja kohta. Logistikaettevõte peab kogu aeg arenema ja kaasa mõtlema, olgu see siis uute rongiliinide tekkimise, netipoodide võidukäigu või selle valguses, et üleüldine reisimisvõimaluste paranemine on autojuhitöö vähem atraktiivseks muutnud. Konkurentsi ja muutuvate oludega toime tulemise eeldus on, et töö peab meeldima. Kui vaja, on jõulude ajal elementaarne töötada kahes vahetuses ja inimesed, nui neljaks, hädast välja aidata. ’

Jürjen tõdeb, et kuna transport ei ole klientide põhitegevus, siis nad ei tunne seda valdkonda ega peagi tundma, küll aga on igaühel prioriteedid. “Kiirus, hind ja mugavus, need on kolm asja, mida korraga ei saa. Pead tegema valiku, pead valima kolmest kaks. Takso on mugav ja kiire, tuleb ukse ette, bussi peale peab kõndima ja sõidab nii, kuidas graafik ette näeb,  aga nad ei maksa ühepalju. See on hea analoogia. Klient tahab kõiki kolme, aga meie asi on temaga dialoogi pidades välja selgitada, mida tal täpselt vaja on, et lahendus tuleks optimaalne.”

Tutvu meie teenustega Hellmann Worldwide Logistics OÜ kodeleheküljel.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077