(Sisuturundus) Arusaam tarneahelast Radiuse näitel

Erko Luhaäär, Radius Machining OÜ ostujuht
Erko Luhaäär, Radius Machining OÜ ostujuht

Radiuse jaoks algab tarneahel toormaterjalist. Kõigepealt selgitatakse välja kliendi vajadus – mille jaoks materjali kasutatakse, ehk kuhu toodetav detail on mõeldud. Tuleb selgeks teha, kas materjal leiab kasutust tööstuses või on see mõeldud muuks otstarbeks. Reeglina teab klient juba ise, mille tarbeks tal antud osa vaja on. Kui materjali valikul tekibki küsimus, on ettevõtte kogenud töötajad valmis igakülgselt nõustama.

Toormaterjali valides püütakse lähtuda parimast hinna ja kvaliteedi suhtest. Kindlasti tuleb jälgida tõsiasja, et enamik meie pinke on tundlikud tolerantside suhtes, mistõttu iga tootja materjal ei sobigi meie pingipargile. Parima variandi leidmiseks otsime võimalikke partnereid, kes on paindlikud nii materjali ladustamisel kui ka hinna läbirääkimistel. Samuti mängib rolli materjali saadavus. Kui üldiselt on meil tellimuste maht kahest nädalast pooleteise kuuni, vastavalt pingi spetsiifikale oleme materjale tellides täpsed. Arvesse tuleb võtta nii transporti otse tarnijalt, tööle kuluvat aega kui ka kliendi esitatud tähtaega. Seega ei saa pakkujat valides n-ö huupi panna, sest sellega kaotame väärtuslikku aega.

Toormaterjali saabumisega meie tehasesse algab tarneahela oluline etapp. Kontrollitakse materjali vastavust üldistele tolerantsidele. Edasi liigub materjal järgnevasse töökeskusesse, mis on eelnevalt planeeritud, ning toorainest saavad kõrge täpsusega detailid. Iga detail läbib mitu protsessi. Vastavalt keerukusele valitakse detailide tootmiseks sobiv pink. Seejärel valmistatakse detail vastavalt kliendi antud joonistele. Samuti läbivad kõik detailid lukksepatööd, puhastamise ning lõppfaasis kvaliteedikontrolli. Siinkohal mainin ära, et Radius Machining lähtub ISO 9001 ning 14001 standarditest. 

Üks tähtsamaid aspekte meie ettevõtte jaoks on tarnekindlus ehk OTD (on-time-delivery). Viimaste aastatega oleme suutnud selle viia keskmiselt 98%-le. Ülejäänud 2% tuleneb materjali hilinemisest või pinkide ootamatutest riketest.

Sobiva leidmisel tuleb organiseerida transport. Ka siin tuleb mängu paindlikkus – reeglina korraldab materjali transpordi materjali tarnija ise. Alates tellimusest kuni kauba kätte saamiseni võib minna kolm nädalat kuni poolteist kuud, millest 75% on transpordile kuluv aeg. Aeg-ajalt tuleb aga ette ka ootamatusi ning sel juhul kasutame püsiklientide puhul võimalusena puhverladu. See tähendab, et hoiustame valmis toodetud detaile enda laos. Nimetatud lao suur pluss on, et tekib mõlemale poolele soodne situatsioon – meie saame suuremas koguses toota, mille tõttu saame pakkuda kliendile parimat hinda ning vastavalt asukohale pakkuda kiireid transpordi lahendusi.

Puhverladu peavad ka meie tarnijad. See eeldab kindlalt reglementeeritud lepinguid meie ning kliendi vahel, kus suudame tarnijale tagada vahemiku, mil kauba välja ostame. Meie jaoks tähendab see, et vajalik materjal on alati päeva või kahe kaugusel ning suudame suurema koguse puhul välja kaubelda sõbralikuma hinna. Meie kliendi jaoks tähendab see omakorda, et kiire vajaduse tekkimisel reageerime aegsasti. Nii leitakse lahendus ka kõige kriitilisemas olukorras.

Viimaste leidmisel kasutame juba väljakujunenud partnereid. Kuna meie ärimaastikul sõltub transpordi sujuvusest palju, lähtume aja jooksul kujunenud usaldusest. Tallinna-sisestel vedudel või selle lähiümbruses kasutame logistikapartnerit, kes igapäevaselt kaupa kohale viib. See tagab kiire ning vahetu ühenduse meie ettevõtete vahel. Paraku on nii, et transpordiga kaotatud aega tagasi ei tee. Äärmuslikematel juhtudel oleme detailid organiseerinud ka ise kliendile – näiteks võttis meie sekretär ette tee Kesk-Soome, et vajalik kaup planeeritud ajaks sihtkohta jõuaks.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1273804
Brasiilia reaal BRL 4,36 0.0343816
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255768
Filipiinide peeso PHP 61,74 0.1524959
Hiina jüaan CNY 7,50 0.211024
Hongkongi dollar HKD 9,08 0.0176248
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0189807
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0310426
India ruupia INR 78,76 0.0342927
Indoneesia ruupia IDR 16308,92 1.2270323
Islandi kroon ISK 126,21 0.0158491
Jaapani jeen JPY 127,95 0.2193154
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0714286
LAV rand ZAR 15,76 -0.1608582
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,97 -0.243163
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.1100894
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,46 0.020081
Poola slott PLN 4,31 -0.0208551
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0272469
Rumeenia leu RON 4,67 0.0128548
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0763553
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1041395
Taani kroon DKK 7,45 0.0241617
Tai baht THB 38,00 0.0953605
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0270992
Türgi liir TRY 5,49 0.3488839
Ukraina grivna UAH 30,52 0.0344148
Ungari forint HUF 323,46 -0.0247265
USA dollar USD 1,16 0.0345722
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2076658
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0345289
Vene rubla RUB 73,61 0.0770832

Valdkonna töökuulutused