(Sisuturundus) P nagu pakendamine – viies punkt turunduskompleksis

Koos multipakendiga arendati välja ka sobilik transpordipakend.
Koos multipakendiga arendati välja ka sobilik transpordipakend.

Uudsete pakendite kaudu on võimalik luua oma tootele lisandväärtust ning optimeerida kulusid, seetõttu väärib pakendamine turundustegevuste planeerimisel viiendat lähenemisnurka.

“DS Smith Packaging Estonia AS pakub Eestis ainsa pakenditootjana pakendite konstruktsiooni ehk pakendilahenduste väljatöötamist. Pakume lisandväärtuse lahendusi uudsete pakendite kaudu, õige pakend aitab kulusid kokku hoida ning müüginumbreid kasvatada. Näiteks kauba väljapanekul aitab kompaktne kauba­pakend tööaega säästa,” rääkis ette­võtte müügidirektor Alar Savastver. Seega, kui seni on klassikalise turunduskompleksi (marketingi miks) 4P-s käsitletud turundustegevuste planeerimisel nelja vaatenurka: hind (price), müügitoetus (promotion), toode (product), koht (place), siis Savastveri sõnul pakub DS Smith viiendaks punktiks pakendamise (packaging).

Küsime kliendilt – miks?

Viies P peaks lisanduma turundusmeetmestikku, kuna aitab kliendilt küsida: miks? Nagu näiteks, miks klient kaupa pakendab? Kuidas klient kaupa pakendab ja/või riiuldab? Kes seda teeb, kui palju aega kulub jne? Lisaks innovaatilisele pakendile tõi just küsimuste esitamine ja kommunikatsioon DS Smithile edu Saaremaa Delifoodi korraldatud konkursil kohukeste multipakendi väljatöötamiseks. “Külastasime regulaarselt klienti ning andsime ülevaate olukorrast, samuti jagasime selgitusi, miks võiks pakend just selline olla ja kuidas see aitab müüki suurenada,” selgitas Savastver. Saaremaa Delifoodi sooviks oli pakendada nende kõige populaarsem kohuke multipakendisse nii, et sellesse mahuks kaheksa Toffee kohukest. Vaadates varasemalt müügil olnud kartongist pakendeid, võis jääda mulje, et tegemist on üsna lihtsa projektiga. “Kuid siinkohal tuli mängu DS Smithi soov olla pakendistrateeg ja aidata kliendil müüki kasvatada,” lausus müügidirektor. Pakend töötati välja nii, et see oleks funktsionaalne, kergesti avatav ja vajadusel koos pakendiga külmikus hoiustatav. Kõigele sellele mõeldes lisati pakendile sang, mille tulemusel nägi viimane välja kui väikene kohver. Viiest erinevast konstruktsioonist langes kliendi valik oodatult sangaga pakendile.

Edu võti

“Olgu veel lisatud, et koos multipakendiga arendati välja ka sobilik transpordipakend, mille Saaremaa Delifood hiljem koos pakendiga tellis. Mis võis tagada meile edu? Üheks põhjuseks võib pidada lahendust ennast – uudne ja huvitav. Hiljem selguski, et määravaks sai antud otsusel lahendus ise. Seega meie pühendumus ja innovaatilisus tagas meile edu,” rääkis Savastver. Lisaks riiulivalmislahendustele pakub DS Smithi müügimeeskond klientidele müügiedenduse- ja väljapanekute lahendusi. Seda illustreerib suurepäraselt DS Smithi loodud hiiglaslik lainepapist veok, mis aitas Taani õlletootja Royal Unibrew suvist läbimüüki tõsta. DS Smithi meeskonnal oli põnev ja keerukas töö, disainida müügi­stend Royal Unibrew’ veokite eeskujul, nii et kaupluste külastajad tunneksid selle ära ega peaks mõneks suvaliseks pakendiks. Valmistati juhikabiin, mis pandi euroalusele ja seejärel valmistati haagis, mis asetati mitmele alusele ja viimaks ka veoki tagaosa. Selle uudse pakendi ehk lainepapist veoki kasutamise tulemusel kasvas Taani õlletootja Royal Beeri müügimaht ja brändituntus tänu äratuntavale 3D-kontuurile.

Loe lisa teiste DS Smithi pakendilahenduste ja näidete kohta siit.
Võta meiega ühendust: estonia@dssmith.com

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0757959
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.018724
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0460076
Filipiinide peeso PHP 59,68 -0.0100533
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0492419
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0369322
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0915356
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0118946
India ruupia INR 80,91 -0.0420049
Indoneesia ruupia IDR 16146,72 -0.0177094
Islandi kroon ISK 137,63 0.0218023
Jaapani jeen JPY 124,58 0.1044596
Kanada dollar CAD 1,51 -0.026448
LAV rand ZAR 15,61 -0.1452382
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,03 0.00626
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0320184
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.144514
Norra kroon NOK 9,73 -0.0852147
Poola slott PLN 4,29 0.0186593
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0632591
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0298304
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0323876
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0798085
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0706339
Taani kroon DKK 7,46 -0.0495514
Tai baht THB 36,12 -0.1398841
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0548074
Türgi liir TRY 6,09 0.0936314
Ukraina grivna UAH 31,91 0.0175502
Ungari forint HUF 319,31 -0.0250477
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.029693
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,63 0.0940959

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019