(Sisuturundus) P nagu pakendamine – viies punkt turunduskompleksis

Koos multipakendiga arendati välja ka sobilik transpordipakend.
Koos multipakendiga arendati välja ka sobilik transpordipakend.

Uudsete pakendite kaudu on võimalik luua oma tootele lisandväärtust ning optimeerida kulusid, seetõttu väärib pakendamine turundustegevuste planeerimisel viiendat lähenemisnurka.

“DS Smith Packaging Estonia AS pakub Eestis ainsa pakenditootjana pakendite konstruktsiooni ehk pakendilahenduste väljatöötamist. Pakume lisandväärtuse lahendusi uudsete pakendite kaudu, õige pakend aitab kulusid kokku hoida ning müüginumbreid kasvatada. Näiteks kauba väljapanekul aitab kompaktne kauba­pakend tööaega säästa,” rääkis ette­võtte müügidirektor Alar Savastver. Seega, kui seni on klassikalise turunduskompleksi (marketingi miks) 4P-s käsitletud turundustegevuste planeerimisel nelja vaatenurka: hind (price), müügitoetus (promotion), toode (product), koht (place), siis Savastveri sõnul pakub DS Smith viiendaks punktiks pakendamise (packaging).

Küsime kliendilt – miks?

Viies P peaks lisanduma turundusmeetmestikku, kuna aitab kliendilt küsida: miks? Nagu näiteks, miks klient kaupa pakendab? Kuidas klient kaupa pakendab ja/või riiuldab? Kes seda teeb, kui palju aega kulub jne? Lisaks innovaatilisele pakendile tõi just küsimuste esitamine ja kommunikatsioon DS Smithile edu Saaremaa Delifoodi korraldatud konkursil kohukeste multipakendi väljatöötamiseks. “Külastasime regulaarselt klienti ning andsime ülevaate olukorrast, samuti jagasime selgitusi, miks võiks pakend just selline olla ja kuidas see aitab müüki suurenada,” selgitas Savastver. Saaremaa Delifoodi sooviks oli pakendada nende kõige populaarsem kohuke multipakendisse nii, et sellesse mahuks kaheksa Toffee kohukest. Vaadates varasemalt müügil olnud kartongist pakendeid, võis jääda mulje, et tegemist on üsna lihtsa projektiga. “Kuid siinkohal tuli mängu DS Smithi soov olla pakendistrateeg ja aidata kliendil müüki kasvatada,” lausus müügidirektor. Pakend töötati välja nii, et see oleks funktsionaalne, kergesti avatav ja vajadusel koos pakendiga külmikus hoiustatav. Kõigele sellele mõeldes lisati pakendile sang, mille tulemusel nägi viimane välja kui väikene kohver. Viiest erinevast konstruktsioonist langes kliendi valik oodatult sangaga pakendile.

Edu võti

“Olgu veel lisatud, et koos multipakendiga arendati välja ka sobilik transpordipakend, mille Saaremaa Delifood hiljem koos pakendiga tellis. Mis võis tagada meile edu? Üheks põhjuseks võib pidada lahendust ennast – uudne ja huvitav. Hiljem selguski, et määravaks sai antud otsusel lahendus ise. Seega meie pühendumus ja innovaatilisus tagas meile edu,” rääkis Savastver. Lisaks riiulivalmislahendustele pakub DS Smithi müügimeeskond klientidele müügiedenduse- ja väljapanekute lahendusi. Seda illustreerib suurepäraselt DS Smithi loodud hiiglaslik lainepapist veok, mis aitas Taani õlletootja Royal Unibrew suvist läbimüüki tõsta. DS Smithi meeskonnal oli põnev ja keerukas töö, disainida müügi­stend Royal Unibrew’ veokite eeskujul, nii et kaupluste külastajad tunneksid selle ära ega peaks mõneks suvaliseks pakendiks. Valmistati juhikabiin, mis pandi euroalusele ja seejärel valmistati haagis, mis asetati mitmele alusele ja viimaks ka veoki tagaosa. Selle uudse pakendi ehk lainepapist veoki kasutamise tulemusel kasvas Taani õlletootja Royal Beeri müügimaht ja brändituntus tänu äratuntavale 3D-kontuurile.

Loe lisa teiste DS Smithi pakendilahenduste ja näidete kohta siit.
Võta meiega ühendust: estonia@dssmith.com

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.4225082
Brasiilia reaal BRL 4,28 -0.0794597
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,66 -0.6097561
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.226489
Hongkongi dollar HKD 8,85 -0.0756592
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.074155
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.0071906
India ruupia INR 81,32 -0.5381473
Indoneesia ruupia IDR 16581,28 -0.8230216
Islandi kroon ISK 140,21 0.0071327
Jaapani jeen JPY 128,13 -0.2646532
Kanada dollar CAD 1,49 -0.1737039
LAV rand ZAR 16,11 -0.9350621
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,13 -0.2031679
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.1855327
Mehhiko peeso MXN 22,96 -0.4996966
Norra kroon NOK 9,61 -0.0519907
Poola slott PLN 4,29 -0.1279993
Rootsi kroon SEK 10,27 0.012656
Rumeenia leu RON 4,66 0.0859328
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.141089
Suurbritannia nael GBP 0,88 1.4599379
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0040212
Tai baht THB 37,28 0.071949
Tšehhi kroon CZK 25,98 -0.1345636
Türgi liir TRY 6,11 -0.8850131
Ukraina grivna UAH 31,39 -0.1676139
Ungari forint HUF 322,24 0.0372532
USA dollar USD 1,13 -0.088433
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.1984724
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.7796301
Vene rubla RUB 75,33 -0.681526

Valdkonna töökuulutused