(Sisuturundus) Talendiotsingus on otsingukonsultandi valik olulisem otsingufirma valikust!

Silver Rits, KAFO tegevjuht 2002–2016 ja osanik
Silver Rits, KAFO tegevjuht 2002–2016 ja osanik

Klišee kohaselt on töötajad ettevõtte suurim vara ja selle tõe varjuküljeks on, et värbamisprotsessi tuleb võtta täie tõsidusega.

Maailma ühe parema tööandja Google’i hinnangul on nende edu aluseks just värbamisstrateegia, Google’i personalitöö juhi sõnul saabus hetk, kus „kõik meie ettevõtte inimesed kulutasid iga nädal palkamise peale 410 tundi ning tippjuhtidel võis selleks iga nädal vabalt kuluda terve tööpäev. /…/ Sinna sisse polnud arvestatud meie personalitöötajate aega“. („Töö ruulib!“, Laszlo Bock).

Google’ist väiksemana on Eesti suurim espressoettevõte KAFO sunnitud leidma mõistlikuma balansi põhitegevuse ja värbamise vahel. Mille jaoks endal aega ei jätku või oskusi napib, tuleb sisse osta asjatundjalt.

Aastate jooksul on KAFO-l välja kujunenud läbiproovitud ja toimiv värbamisformaat. Oleme teinud tiigrihüppe edasi kandidaatide tööalase edukuse ja tema ettevõttesse sobivuse ette ennustamisel. Aga on mõned värbamise komponendid, milles me pole sama edukad kui teemale pühendunud asjatundja. Neist olulisematena mainiksin võimalike kandidaatideni jõudmist (ja vajadusel nende kandideerima motiveerimist), soovi ja aega teha eelselektsioon, võimekustestid-hindamine ja taustauuringud. Eelkõige selle loetelu tõttu teeme koostööd otsingufirmadega. Oleme testinud aja jooksul erinevaid, aga viimasel ajal valdavalt pöördunud Fontese poole. Otsingufirma tulemuslikkusest annavad aimu kandidaatide kvaliteet, kandidaadi hindamise läbinägelikkus ja värvatu tegelik töösooritus.

Kandidaatide kvaliteet

Meile meeldib mõelda (ja hiljuti värvatud KAFOsterid nii ka kinnitavad), et KAFO-l on oma nägu ja stiil. KAFOsse ei kandideeri seetõttu igaüks ja kandideerimisotsuse teinud sobivad siia üle keskmise hästi. Heade kandidaatide ligimeelitamisel on siiski Fontesel mingi võluvits. On see Fontese enda maine, talendibaas, õiged reklaamikanalid, äratuntavad kuulutused või midagi muud – kes teab. Lõpuks ei ole KAFO-l vaja palju keskpäraseid, vaid ühte sobivat kandidaati. Alati ei õnnestu see kohe esimese korraga ja need olukorrad eristavad värbamisterad värbamissõkaldest. Teise (ja kolmanda) raundi vajadus paneb proovile eelkõige siiski tellija meelekindluse, sest reeglina on lisajõuga kiire.

Kuna keskpäraste kandidaatide palkamine on allakäigutrepi esimene aste, jätame pigem ametikoha lahtiseks, kuni leiame õige kandidaadi. „If you start hiring B-players, expect what Steve [Jobs] called „the bozo explosion“ to happen in your organization.“ In other words, start hiring B-players and you end up with Z-players.“ („The Art of Thinking Clearly“, Rolf Dobelli).

Kandidaadi hindamine

KAFO põhjalikkust kandidaadi hindamisel võib võrrelda kurnamistaktikaga – lõpuni vastu pidanute motivatsioonis pole põhjust kahelda. Kulutame pigem natuke rohkem aega, energiat ja raha valikufaasis, selmet hiljem vale otsust kahetsedes kaotatud aeg ja raha korstnasse kirjutada. Tahame, et valikus oleks kindel ka kandidaat. Ajapikku oleme hindamisel muutunud osavamaks ja läbinägelikumaks, harva jääb meie eest midagi olulist varjule.

Aga meie turvavõrk on Fontese „röntgensilmad“. Tihti kinnitab Fontese hindamine meie enda seisukohti, kuid reeglina ladestub meie oma tundmustele röntgensilmade toel täiendavaid kihte või varjundeid. Samuti oleme usaldanud taustauuringud täielikult Fontesele. Fontese kasuks taustauuringutel räägib kogemuste pagas ja ka ligipääs. Usun, et taustinfo andjale on motiveerivam rääkida Fontese talendivärbaja kui KAFO personalitöötajaga (kui meil selline oleks).

Töötaja sooritus

Meie hädad saavad alguse sellest, et me soovime palgata ainult über-Mensch’e. Uue positsiooni ametikirjeldus ja ootused töötaja võimekusele on ebainimlike mõõtmetega. Sellega ei tee me põrguks üksnes värbaja elu, vaid elame ka ise pidevas täitmatute unistuste maailmas, mille ainuvõimalik lõpptulemus on pettumus ja hilisem ootuste korrektsioon. Oleme astunud esimese sammu paranemise teel, teadvustades probleemi olemasolu. Sellest hoolimata värbame siiski uusi töötajaid, nad elavad sisse, hakkavad kaela kandma ja toovad KAFO ridades koju häid tulemusi. Ju siis on sooritusega kõik korras.

Värbamis- (või üldisemalt koostöö-) partneri puhul: ära paranda, kui see pole katki. Eestlasliku masohhismi vaimus on koostöö püsima jäämise nimel mõistlik teha tööd – sest uus partner ei pruugi olla parem ja ka tema puhul on tekkivad probleemid sama tõenäosed või enamgi veel. Google’i kogemus ütleb, et „[värbamis-]firmast olulisem on meiega koostööd tegevate asjatundjate kvaliteet. Teisisõnu, otsingufirmade sees on erisused suuremad kui otsingufirmade vahel, seega on otsingukonsultandi valik olulisem kui ettevõtte valik.“ („Töö ruulib!“).Seega, firma vahetuse asemel võib sinu probleemi lahendada konsultandi vahetus. Ja kui asjad ikka üldse ei laabu, siis tuleb mõlemal poolel nii ka tõdeda.

KAFO kogemust resümeerides:

  • Jõua selgusele, kui oluline on sinu ettevõtte jaoks värbamiskvaliteet. Kas otsid pigem „head ja odavat“ või on sinu jaoks piisav ainult parim.
  • Teadvusta enda võimeid ja piiranguid värbamises. „Ise tehtud, hästi tehtud“ võib algul tunduda soodsam, aga see hajutab sinu tähelepanu põhiärilt ja võib resulteerida valedes otsustes – ja see õppetund läheb palju kallimaks.
  • Kujunda välja oma värbamispraktika ja jälgi ajas selle toimivust. Kui miski läks valesti, siis selgita välja miks, ja korrigeeri edaspidi oma praktikat.
  • Osta sisse värbamislõigud, mida ei ole optimaalne ise teha. Partneri valikust olulisemgi on konkreetse konsultandi pädevus ja võime sinu jaoks väärtust luua (isegi, kui selleks on vaba aeg muudeks ülesanneteks).
  • Ja kui su värbamispartner palub sul artikli kirjutada ja sul pole midagi tarka öelda – siis keeldu. Allakirjutanul on siin kasvuruumi.

Silver Rits, KAFO tegevjuht 20022016 ja osanik

Tõeline otsingukonsultant:

  • Tunneb Sinu ja Sinu valdkonna äri, on kursis Sinu ettevõtte strateegia ja ambitsioonidega. Ta näeb seoseid ja laiemat konteksti, on teadlik, et ta ei tunne Sinu ärivaldkonda täielikult, samas ei takista see teda õppimast ja uurimast.
  • Suudab kokku viia Sinu äri vajadused – nii tänased kui ka homsed – õigete inimestega. Tema radaril on parimad tegijad, tal on nendega hea suhe ning ta teab nende kogemusi, kompetentse ja potentsiaali.
  • Leiab Sulle kõige mõistlikuma viisi, kuidas õige inimene loodud rolli leida ning teeb seda tõhusalt ja tulemuslikult. Ta suudab teha turu kaardistuse nutikalt, ta tabab turu trende ja kasutab uusi tehnoloogiaid. Tal on ideid ja julgust lahendada ülesannet ebatraditsiooniliselt. Ta suudab Sind üllatada!
  • Naudib oma tööd – huvitub ja innustub inimestest. Ta mõistab tõde – ägedat äri on võimalik teha ainult ägedate inimestega.
  • Otsekohene nõuandja – ta ütleb Sulle, kui asjad ei lähe nii, nagu alguses sai kokku lepitud ning annab tagasisidet nii heade sõnumite kui ka tagasilöökide kohta.
  • On kiire, paindlik ja loov, säilitab muutuste keskel võime keskenduda ja tulemust saavutada. Ta on vastupidav ja veendunud (vajadusel ka kolmandat shortlist’i kokku pannes). Tal on valmisolek olla pea alati olemas – hoides kontakti kliendi ja talendiga varahommikul, hilisõhtul ja puhkuse ajal.
  • On Sinu usaldusisik, kes mõistab Sind ja seisab Sinu ideede eest.
  • On sinu tööandja brändi advokaat, ta müüb Sinu visiooni ja saab Sinu paati kõige sobilikumad talendid. Tal on võime Sinu organisatsiooni ideid ja sihte kirglikult tutvustada ning õigeid sihtgruppe mõtlema panna, võluda ja ligi meelitada.
  • Oskab tasakaalu luua kliendi ja talendi ootuste ja nõudmiste vahel ning seisab mõlema osapoole vajaduste eest.
  • On suurepärane suhete looja, tal on ulatuslik kontaktide võrgustik erinevates valdkondades, tunneb ja teab inimesi. Ta oskab avada ja kombineerida talendi kompetentse ettevõtte vaatest ja talendi potentsiaalist lähtuvalt.

*Tähelepanekud tuginevad Fontese kogemusele

 

Kokkuvõtteks – tõelisel konsultandil on oma kliendiga selline suhe, et kui ta palub kliendil artikli või kommentaari kirjutada, siis klient ei suuda ettepanekust keelduda.

KAFO on espressokultuuri edendaja Eestis ja selle töötajaid seob ühine kirg tõeliselt hea kohvi vastu. Oleme Itaalia kohvikultuuri maaletoojad ja espresso-võlurite baristade koolitajad. Oleme õpetanud eestlased armastama cappuccinot ja caffe lattet ning teinud Itaalia ikoonilise kohvijoogi - espresso! - tuttavaks igale kohvisõbrale. Oleme muutnud espressomasina Su kodus ja kontoris tavaliseks, kohvijookide kompromissitu kvaliteedi igapäevaseks. Üle 20 aasta järjepidevat ja eesmärgipärast tööd, et tuua Sinuni vaid parim. Kui sa ei lepi vähemaga kui parim, siis võid kindel olla – me kohtume!

Fontes on 1990. aastal asutatud inimeste juhtimise vallas tegutsev konsultatsioonifirma, kus ettevõtte omanikud-partnerid on igapäevaselt tegevad juhtivkonsultantidena. Meie juhtmõte ja veendumus on, et inimeste ajastul juhime tulevikku talendiga. Aitame organisatsioone juhtide ja spetsialistide leidmisel, hindamisel, arendamisel ja hoidmisel. Viime läbi juhtimiskultuuri ja inimeste arendamisega seotud programme nagu mentorlus ja coaching. Paigutame aastas tööle üle 100 talendi, kellest ligikaudu 2/3 on juhid ja 1/3 on spetsialistid.

Vaata lähemalt ja tule uude Fontese Talendipanka: talendipank.fontes.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.312263
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,50 -0.746415
Hiina jüaan CNY 7,88 0.099106
Hongkongi dollar HKD 9,33 0.121255
Horvaatia kuna HRK 7,48 -0.013364
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.353323
India ruupia INR 77,43 0.026095
Indoneesia ruupia IDR 15907,00 0.277375
Islandi kroon ISK 128,62 0.103514
Jaapani jeen JPY 133,81 -0.38712
Kanada dollar CAD 1,47 0.14743
LAV rand ZAR 15,83 -0.240754
Lõuna-Korea vonn KRW 1353,40 0.140584
Malaysia ringgit MYR 5,02 0.05585
Mehhiko peeso MXN 21,20 -0.695618
Norra kroon NOK 9,32 0.049895
Poola slott PLN 4,27 -0.217452
Rootsi kroon SEK 9,54 0.242676
Rubla RUB 68,78 -0.583975
Rumeenia leu RON 4,60 -0.0435
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.229571
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.715374
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.083689
Taani kroon DKK 7,44 -0.005375
Tai baht THB 39,53 -0.02529
Tšehhi kroon CZK 26,04 -0.126562
Türgi liir TRY 4,18 -0.200635
Ukraina grivna UAH 31,52 0.246769
Ungari forint HUF 309,89 -0.045156
USA dollar USD 1,20 0.08123
Uus-Meremaa dollar NZD 1,63 -0.384231
Valgevene rubla BRL 3,73 -0.37613
Valgevene rubla BYN 23059,00 -0.457586

Valdkonna töökuulutused

Digitrükk otsib OSTU- JA LOGISTIKASPETSIALISTI

Finesta Baltic OÜ

26. september 2017