Autor: Andrus Aljas • 17. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Aljas: Peatükk Eesti sotsiaalmeedia kroonikasse

Estonian Airis ei kahtle nüüd enam ilmselt keegi sotsiaalmeedia suures mõjujõus ning me soovitame ka kõikidel teistel ettevõtlusega tegelevatel kolleegidel selles mitte kahelda. Pealtnäha justkui marginaalse ja lihtsa Cherry.ee müügikeskkonna lõpuni läbi mõtlemata “testimine” võttis meie jaoks ootamatud mõõtmed.

Info tohutu leviku lühikese aja jooksul ja tõesti hea pakkumise suure populaarsuse üks võtmeid on just sotsiaalmeedia. Muuseas – kes valiti just täna ajakirja “Time” poolt aasta inimeseks?

Estonian Airil on Facebookis üle 11 000 fänni, Cherryl üle 28 000 ning just nendes kanalites seda pakkumist peamiselt reklaamiti. Võime oma kogemuste põhjal kindlalt väita, et sotsiaalmeedia revolutsioon on toimunud ka Eestis ning ettevõtetel on kasutada kanalid, mis avavad infovahetuseks uusi ülikiireid võimalusi. Estonian Air teadis seda muidugi ka enne (meenutagem kas või eduka kriisikommunikatsiooni näidet tuhapilve ajast), aga see oli meie esimene tõsine kogemus kasutada sotsiaalmeediat reaalse müügikanalina. Ning hoolimata tabavast ütlusest “esimene vasikas läheb aia taha“ kindlasti mitte viimane. Pigem vastupidi…

Mis siis tegelikult toimus?

Eesmärgid. Estonian Airi eesmärk oli uut ja innovatiivset kanalit testides leida uusi kliente ja pakkuda võimalust teha jõulukingitus koos Estonian Airiga.

Puudulik planeerimine. Kampaaniat planeerides vaatasid meie turundusinimesed Cherry eelmisi kampaaniaid, kus enamik pakkumisi on kogunud mõnisada ostjat, tuhandete seas populaarsed on olnud pigem väga odavate kaupade oksjonid. See on üks põhjus, miks Estonian Air valmistus müüma maksimaalselt paar tuhat vautšerit ning meie sisemine maksimaalpiir sai tõmmatud sinna, kus meie valulävi saaks selgelt ületatud. Iga kampaaniaga kaasneb paratamatult ka efekt tuleviku tuludele. Nii ei müü näiteks ka Ryanair ühe euroga lennupileteid kunagi piiramatutes kogustes.

Kui analüüsida reaalselt juhtunut, siis puuduliku planeerimise üks kõige olulisemaid põhjusi oligi vähene kogemus sotsiaalse ostlemisega, samuti alahindasime inimeste ostujõudu ja –soovi ning tekkinud spekulatiivset huvi.

Kindlasti tunnistame aga oma suurimat viga, millest kogu probleem ka ju tekkis – sooduspakkumise ülempiir jäi kampaania alguses selgelt välja ütlemata, ehkki see oli tegelikult olemas. Edaspidi oleme targemad ja oskame selliseid vigu vältida.

Tänaseks oleme kokku kogunud nende klientide andmed, kes pakkumisest ilma jäid ning meie poolt pakkumise lõpetamisel edastatud aadressile oma e-maili saatsid, ning teinud neile personaalse pakkumise kõnealuse sooduspakkumise vaimus – ikka soodsaks lendamiseks Estonian Airiga.

Lisaks leppisid Cherry ja Estonian Air kokku järgmise ühise allahindluskampaania korraldamise osas järgmise aasta esimestel kuudel. 

Vaatamata mõnel pool mainitud “PR ämbrile”, saime me väga hea kogemuse sotsiaalse ostlemisega ning meie kindel plaan on analoogilisi kanaleid tulevikus oluliselt rohkem kasutada. Ning neile, kellele seekord kaupa ei jätkunud, kinnitame – püsige lainel, häid pakkumisi on Estonian Airilt ikka tulemas…

Kõigilt rahulolematutelt klientidelt veel kord siiralt vabandust paludes

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077