(Sisuturundus) CM: Veose kindlustus on kauba omaniku päästerõngas

Ettevõte on transporditeenust ostes kindel, et kasutab usaldusväärset vedajat - aga ka parimatel võib juhtuda, et libedusega teelt väljasõitmine põhjustab kaubale ja omanikule suure kahju.

„2012. aastal vedas If Kindlustuse klient Euroopas asuvast tootjatehasest ühte Venemaa laevatehasesse sõukruvi, kui vedaja libeduse tõttu Vilniuse lähedal ringteelt välja sõitis,“ tõi If Kindlustuse ettevõtte varakindlustuse riskijuht Kalmer Jegonjan näite. Õnnetus tekitas sõukruvi omanikule 200 000 euro väärtuses kahju ja veose kindlustuseta oleks kauba omanik päris suurde hätta jäänud.

Loomulikult on ka kauba vedajal oma vastutus, lihtsalt väärtuslikuma saadetiste puhul jääb see kaugelt liiga väikeseks võrreldes saadetise tegeliku hinnaga. „Näiteks 100 kg mobiiltelefonide väärtus ja turuhind on üsna kõrge, vedaja vastutuse piirmäär arvutatakse aga nii, et korrutatakse 8,3 SDRi 100 brutokilogrammi mobiiltelefonidega, saades hüvitise määraks umbes 930 eurot,“ selgitas Jegonjan arvutuskäiku. 

Kui kõik telefonid õnnetusse sattunud veokis oleks olnud iPhone’id, oleks nende turuväärtus olnud 500 000 euro ringis, millest vedaja vastutus hüvitab kõikide telefonide hävimise korral alla tuhande euro ehk 5400 korda vähem nende turuväärtusest. Kindlasti on olemas kaubaliike, mille puhul piisab ka vedaja vastutusese piirmäärast, nagu näiteks saia- või leivakoorma puhul, kus 1 brutokilogramm ehk kaup koos nõuetekohase pakendiga, ei maksa üldjuhul rohkem kui 8,3 SDRi, mis võrdub umbes 10 eurot, selgitas If Kindlustuse ettevõtte varakindlustuse riskijuht.

Mõnel juhul ei vastuta juhtunud õnnetuse eest ka autovedaja – näiteks kokkupõrkel metsloomaga, röövimise korral või kui sõiduk viibis praamil, kus toimus tulekahju või karile sõit. Jegonjani sõnul toimub hinnanguliselt 15% kõikidest kahjujuhtumitest eelpool kirjeldatud viisil ning näiteks laevaõnnetuse korral on laevaomaniku vastutuse ulatus piiratud 2 SDRiga kaotsiläinud või kahjustunud kauba brutokilogrammiga kohta. „Kuulutades välja üldavarii, vabaneb laevaomanik vastutusest täielikult,“ lisas riskijuht, nentides, et vaatamata sellele, et keegi justkui juhtunu eest ei vastuta, hävis kaup ikkagi ning kauba omanikku aitab vaid veose kindlustus.

Jegonjani sõnul tuleb ette ka olukordi, kus autovedaja esitab õnnetuse järgselt küll vedaja kindlustuse lepingu, kuid uurimisel selgub, et avariisse sattunud sõiduk ei olnud poliisil kirjas või polnud osamakse mittelaekumise tõttu leping jõus. Kui kauba vedaja oli õnnetuse ajal alkoholijoobes, ei pea kindlustusandja autovedaja vastutuse kindlustuse lepingu alusel kahju hüvitama. Veose kindlustuse lepingu alusel hüvitatakse aga ka alkoholijoobes juhi tõttu kaubale tekkinud kahju.

Ka veosekindlustuse tingimustes on siiski välistavaid asjaolusid, millal on kindlustusandjal õigus kindlustushüvitist vähendada või hüvitist mitte maksta. Olulisemad neist on sobimatu või puudulik kaubapakend aga ka sobimatu pakkimis- või kinnitusviis sõidukis. Küsimustega, millised peavad olema kauba pakendid ja kuidas kinnitada kaup nõuetekohaselt, võib pöörduda ka If Kindlustuse kindlustusspetsialist Signe Kusmani poole.

Kuigi üldiselt on veosekindlustus mõeldud ostu-müügi tehingu aluseks olevatele objektidele, siis erandkorras saab kindlustada ka remonti või hooldusesse saadetavaid väärtuslikke seadmeid, messi- või näituse eksponaate, kaubanäidiseid või muusikariistu. „Tavaline varakindlustus transpordi ajal kaitset ei anna, mistõttu vajavad hinnalised esemed vedamise ajal spetsiaalset kindlustust,“ rõhutas Jegonjan.

 
www.if.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.075959
Brasiilia reaal BRL 4,43 0.0519856
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 60,08 0.0499625
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.0549563
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.091384
Horvaatia kuna HRK 7,40 -0.0189171
Iisraeli seekel ILS 4,27 -0.0608685
India ruupia INR 81,28 0.0529315
Indoneesia ruupia IDR 16460,40 -0.4277992
Islandi kroon ISK 139,03 0.0071932
Jaapani jeen JPY 127,87 -0.1093665
Kanada dollar CAD 1,52 0.0526074
LAV rand ZAR 16,32 -0.0024514
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,53 0.0843453
Malaysia ringgit MYR 4,74 -0.0421807
Mehhiko peeso MXN 22,78 0.0404016
Norra kroon NOK 9,81 -0.0112154
Poola slott PLN 4,28 -0.0186807
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0087581
Rumeenia leu RON 4,65 0.0258314
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0449467
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1001781
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0355114
Taani kroon DKK 7,47 -0.0026788
Tai baht THB 37,16 -0.0997521
Tšehhi kroon CZK 25,77 -0.0116419
Türgi liir TRY 6,10 0.1690936
Ukraina grivna UAH 31,63 0.0528229
Ungari forint HUF 323,32 0.0649933
USA dollar USD 1,14 0.0616958
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.6355678
Valgevene rubla BYN 2,41 0.0540204
Vene rubla RUB 75,60 -0.0810241

Valdkonna töökuulutused