(Sisuturundus) CM: Veose kindlustus on kauba omaniku päästerõngas

Ettevõte on transporditeenust ostes kindel, et kasutab usaldusväärset vedajat - aga ka parimatel võib juhtuda, et libedusega teelt väljasõitmine põhjustab kaubale ja omanikule suure kahju.

„2012. aastal vedas If Kindlustuse klient Euroopas asuvast tootjatehasest ühte Venemaa laevatehasesse sõukruvi, kui vedaja libeduse tõttu Vilniuse lähedal ringteelt välja sõitis,“ tõi If Kindlustuse ettevõtte varakindlustuse riskijuht Kalmer Jegonjan näite. Õnnetus tekitas sõukruvi omanikule 200 000 euro väärtuses kahju ja veose kindlustuseta oleks kauba omanik päris suurde hätta jäänud.

Loomulikult on ka kauba vedajal oma vastutus, lihtsalt väärtuslikuma saadetiste puhul jääb see kaugelt liiga väikeseks võrreldes saadetise tegeliku hinnaga. „Näiteks 100 kg mobiiltelefonide väärtus ja turuhind on üsna kõrge, vedaja vastutuse piirmäär arvutatakse aga nii, et korrutatakse 8,3 SDRi 100 brutokilogrammi mobiiltelefonidega, saades hüvitise määraks umbes 930 eurot,“ selgitas Jegonjan arvutuskäiku. 

Kui kõik telefonid õnnetusse sattunud veokis oleks olnud iPhone’id, oleks nende turuväärtus olnud 500 000 euro ringis, millest vedaja vastutus hüvitab kõikide telefonide hävimise korral alla tuhande euro ehk 5400 korda vähem nende turuväärtusest. Kindlasti on olemas kaubaliike, mille puhul piisab ka vedaja vastutusese piirmäärast, nagu näiteks saia- või leivakoorma puhul, kus 1 brutokilogramm ehk kaup koos nõuetekohase pakendiga, ei maksa üldjuhul rohkem kui 8,3 SDRi, mis võrdub umbes 10 eurot, selgitas If Kindlustuse ettevõtte varakindlustuse riskijuht.

Mõnel juhul ei vastuta juhtunud õnnetuse eest ka autovedaja – näiteks kokkupõrkel metsloomaga, röövimise korral või kui sõiduk viibis praamil, kus toimus tulekahju või karile sõit. Jegonjani sõnul toimub hinnanguliselt 15% kõikidest kahjujuhtumitest eelpool kirjeldatud viisil ning näiteks laevaõnnetuse korral on laevaomaniku vastutuse ulatus piiratud 2 SDRiga kaotsiläinud või kahjustunud kauba brutokilogrammiga kohta. „Kuulutades välja üldavarii, vabaneb laevaomanik vastutusest täielikult,“ lisas riskijuht, nentides, et vaatamata sellele, et keegi justkui juhtunu eest ei vastuta, hävis kaup ikkagi ning kauba omanikku aitab vaid veose kindlustus.

Jegonjani sõnul tuleb ette ka olukordi, kus autovedaja esitab õnnetuse järgselt küll vedaja kindlustuse lepingu, kuid uurimisel selgub, et avariisse sattunud sõiduk ei olnud poliisil kirjas või polnud osamakse mittelaekumise tõttu leping jõus. Kui kauba vedaja oli õnnetuse ajal alkoholijoobes, ei pea kindlustusandja autovedaja vastutuse kindlustuse lepingu alusel kahju hüvitama. Veose kindlustuse lepingu alusel hüvitatakse aga ka alkoholijoobes juhi tõttu kaubale tekkinud kahju.

Ka veosekindlustuse tingimustes on siiski välistavaid asjaolusid, millal on kindlustusandjal õigus kindlustushüvitist vähendada või hüvitist mitte maksta. Olulisemad neist on sobimatu või puudulik kaubapakend aga ka sobimatu pakkimis- või kinnitusviis sõidukis. Küsimustega, millised peavad olema kauba pakendid ja kuidas kinnitada kaup nõuetekohaselt, võib pöörduda ka If Kindlustuse kindlustusspetsialist Signe Kusmani poole.

Kuigi üldiselt on veosekindlustus mõeldud ostu-müügi tehingu aluseks olevatele objektidele, siis erandkorras saab kindlustada ka remonti või hooldusesse saadetavaid väärtuslikke seadmeid, messi- või näituse eksponaate, kaubanäidiseid või muusikariistu. „Tavaline varakindlustus transpordi ajal kaitset ei anna, mistõttu vajavad hinnalised esemed vedamise ajal spetsiaalset kindlustust,“ rõhutas Jegonjan.

 
www.if.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0638447
Brasiilia reaal BRL 4,44 0.1377037
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.035802
Filipiinide peeso PHP 60,78 0.0889255
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.1055429
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.2032771
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0592617
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.220354
India ruupia INR 79,96 0.830969
Indoneesia ruupia IDR 16595,82 0.2459059
Islandi kroon ISK 123,83 0
Jaapani jeen JPY 125,90 0.2388535
Kanada dollar CAD 1,49 0.1207648
LAV rand ZAR 16,54 0.148376
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,13 -0.0778131
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.163339
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.2036622
Norra kroon NOK 9,58 -0.034422
Poola slott PLN 4,32 -0.0648133
Rootsi kroon SEK 10,45 0.0718405
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0986701
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0319448
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1119695
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2129925
Taani kroon DKK 7,45 0.0147584
Tai baht THB 37,82 0.0312118
Tšehhi kroon CZK 25,76 0.0621528
Türgi liir TRY 6,64 -1.8132916
Ukraina grivna UAH 31,38 0.6855819
Ungari forint HUF 324,00 -0.0431912
USA dollar USD 1,14 0.1939693
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.0347363
Valgevene rubla BYN 2,33 0.3100108
Vene rubla RUB 76,11 -0.2006126

Valdkonna töökuulutused