(Sisuturundus) CM: Veose kindlustus on kauba omaniku päästerõngas

Ettevõte on transporditeenust ostes kindel, et kasutab usaldusväärset vedajat - aga ka parimatel võib juhtuda, et libedusega teelt väljasõitmine põhjustab kaubale ja omanikule suure kahju.

„2012. aastal vedas If Kindlustuse klient Euroopas asuvast tootjatehasest ühte Venemaa laevatehasesse sõukruvi, kui vedaja libeduse tõttu Vilniuse lähedal ringteelt välja sõitis,“ tõi If Kindlustuse ettevõtte varakindlustuse riskijuht Kalmer Jegonjan näite. Õnnetus tekitas sõukruvi omanikule 200 000 euro väärtuses kahju ja veose kindlustuseta oleks kauba omanik päris suurde hätta jäänud.

Loomulikult on ka kauba vedajal oma vastutus, lihtsalt väärtuslikuma saadetiste puhul jääb see kaugelt liiga väikeseks võrreldes saadetise tegeliku hinnaga. „Näiteks 100 kg mobiiltelefonide väärtus ja turuhind on üsna kõrge, vedaja vastutuse piirmäär arvutatakse aga nii, et korrutatakse 8,3 SDRi 100 brutokilogrammi mobiiltelefonidega, saades hüvitise määraks umbes 930 eurot,“ selgitas Jegonjan arvutuskäiku. 

Kui kõik telefonid õnnetusse sattunud veokis oleks olnud iPhone’id, oleks nende turuväärtus olnud 500 000 euro ringis, millest vedaja vastutus hüvitab kõikide telefonide hävimise korral alla tuhande euro ehk 5400 korda vähem nende turuväärtusest. Kindlasti on olemas kaubaliike, mille puhul piisab ka vedaja vastutusese piirmäärast, nagu näiteks saia- või leivakoorma puhul, kus 1 brutokilogramm ehk kaup koos nõuetekohase pakendiga, ei maksa üldjuhul rohkem kui 8,3 SDRi, mis võrdub umbes 10 eurot, selgitas If Kindlustuse ettevõtte varakindlustuse riskijuht.

Mõnel juhul ei vastuta juhtunud õnnetuse eest ka autovedaja – näiteks kokkupõrkel metsloomaga, röövimise korral või kui sõiduk viibis praamil, kus toimus tulekahju või karile sõit. Jegonjani sõnul toimub hinnanguliselt 15% kõikidest kahjujuhtumitest eelpool kirjeldatud viisil ning näiteks laevaõnnetuse korral on laevaomaniku vastutuse ulatus piiratud 2 SDRiga kaotsiläinud või kahjustunud kauba brutokilogrammiga kohta. „Kuulutades välja üldavarii, vabaneb laevaomanik vastutusest täielikult,“ lisas riskijuht, nentides, et vaatamata sellele, et keegi justkui juhtunu eest ei vastuta, hävis kaup ikkagi ning kauba omanikku aitab vaid veose kindlustus.

Jegonjani sõnul tuleb ette ka olukordi, kus autovedaja esitab õnnetuse järgselt küll vedaja kindlustuse lepingu, kuid uurimisel selgub, et avariisse sattunud sõiduk ei olnud poliisil kirjas või polnud osamakse mittelaekumise tõttu leping jõus. Kui kauba vedaja oli õnnetuse ajal alkoholijoobes, ei pea kindlustusandja autovedaja vastutuse kindlustuse lepingu alusel kahju hüvitama. Veose kindlustuse lepingu alusel hüvitatakse aga ka alkoholijoobes juhi tõttu kaubale tekkinud kahju.

Ka veosekindlustuse tingimustes on siiski välistavaid asjaolusid, millal on kindlustusandjal õigus kindlustushüvitist vähendada või hüvitist mitte maksta. Olulisemad neist on sobimatu või puudulik kaubapakend aga ka sobimatu pakkimis- või kinnitusviis sõidukis. Küsimustega, millised peavad olema kauba pakendid ja kuidas kinnitada kaup nõuetekohaselt, võib pöörduda ka If Kindlustuse kindlustusspetsialist Signe Kusmani poole.

Kuigi üldiselt on veosekindlustus mõeldud ostu-müügi tehingu aluseks olevatele objektidele, siis erandkorras saab kindlustada ka remonti või hooldusesse saadetavaid väärtuslikke seadmeid, messi- või näituse eksponaate, kaubanäidiseid või muusikariistu. „Tavaline varakindlustus transpordi ajal kaitset ei anna, mistõttu vajavad hinnalised esemed vedamise ajal spetsiaalset kindlustust,“ rõhutas Jegonjan.

 
www.if.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused