(Sisuturundus) CM: Oskando testib veokijuhtide GPS-täislahendust

Oskando arendusjuhi Jüri Tarkpea hinnangul lihtsustab SeeMe GPS-täislahendus veokijuhtide ja logistikute andmevahetust, andes märku töö- ja puhkeaja piirangutest ning kogudes, säilitades ja edastades sõidumeeriku andmed reaalajas logistikutele ja raamatupidajatele.

„Huvi uue GPS-täislahenduse vastu on väga suur ja juba praegu nõuavad seda logistikafirmad nii siin- kui ka sealpool lahte,“ tunnistas Tarkpea ja lisas, et kuna Oskandol on edasimüüjad 15 riigis, toimub uue süsteemi testimine lisaks Eestile ka Poolas, et olla kindlad toote mitmekülgsuses.

Mida SeeMe veoauto GPS-täislahendus endast kujutab? Igas veoautos olev tahhograaf-sõidumeerik teeb ise töökokkuvõtted, arvutades välja, kui pikk on juhi sõiduaeg, kui pikk on masina laadimisaeg, näitab, kus sõiduk asub ning millises järjekorras oleks tal mõistlik võtta kaupa peale.

„Kui varem oli sõidumeerikuks nn ketas ja praegu on kasutusel digitaalne sõidumeerik, kust politsei ja raamatupidamine saavad alla laadida juhi viimase aasta info, siis uue GPS-seadmega saab kogu infoga toimetada reaalajas,“ nentisTarkpea.

Euroopa Liidus kehtib veoautojuhtidele töö- ja puhkeaja seadus, mis pealtnäha tundub lihtne, aga vajab tegelikult suuremat süvenemist. Näiteks sätestab seadus, et üle 90 tunni ei tohi kahe nädala jooksul sõita ning seda numbrit ületades võib juba trahvi saada. Igapäevaselt ei tohi sõita üle üheksa tunni, välja arvatud kaks korda nädalas, kui on lubatud sõita kümme tundi. Ja järjest ei tohi sõita rohkem kui 4,5 tundi, millele peab järgnema 45 minutit puhkust.

„Juhile on see kõik paras arvutamine ja jälgimine, et kuhu ta seaduse järgi ajaliselt veel jõuaks ning  väikese valearvestuse puhul saadav trahv on veofirma jaoks kulu, mida poleks vaja teha. Meie uus süsteem arvutab selle kõik juhi eest ise välja,“ lubas Tarkpea.

Informatsioon, kui palju on aega puhkepausile või öömajale jäämiseks, pole tähtis mitte ainult juhile, vaid ka logistikule. Logistikul on samuti kasulik reaalajas näha, kui kaugel auto kaubast asub ja kas ta jõuab järele jäänud sõidutundidega täna kohale sõita. Nähes infot kõigi ettevõtte sõidukite kohta korraga, saab logistik saata kriitiliselt pealevõtmist vajava kauba järele võib-olla kaugemal asetseva auto, mille juhil on küllaldaselt sõiduaega järel.

„See hoiab ära probleemid, kus logistik sunnib autojuhti üle tööaja sõitma, saamata tõenäoliselt seadustest täpsemalt aru,“ arvab Tarkpea. „Sest kui tahta, et auto oleks koguaeg tööd, peaks ühe sõiduki peal töötama korraga mitu juhti. Seega näiteks 24 tundi sõidus oleval autol peaks peab seaduse järgi olema vähemalt kolm juhti!“

Kolmas põhiprobleem, mille Oskando GPS-seade lahendab, on andmetega tegelemine: kõik veofirmad on kohustatud koguma ja säilitama sõidumeeriku andmeid ühe aasta jooksul. See võib olla tülikas, kui auto on pidevalt sõidus ning kogu infobaas asub sõidukis. Kuidas neid andmeid mugavamalt kätte saada? SeeMe veokite täislahendus saadab kõik andmed ja aruanded reaalajas raamatupidamisse.

„Meie GPS-süsteem ei vaja lisaks olemasolevatele eriseadmeid, vaid see ühendatakse lihtsalt sõidumeerikuga,“ selgitas Tarkpea. „Andmete turvalisus on igati tagatud, kuna ligipääsu GPS-andmete saab seadistada nii, et see oleks võimalik vaid teenusepakkuja ja teenuse ostja arvutivõrgust.“ 

Artikli ilmumist toetas OÜ Oskando
www.seeme.eu

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1015293
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.2973264
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 59,64 0.1292684
Hiina jüaan CNY 7,91 0.2089613
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.3122613
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0377125
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.4951896
India ruupia INR 81,31 0.1305338
Indoneesia ruupia IDR 16648,70 0.3952808
Islandi kroon ISK 140,82 -0.0142005
Jaapani jeen JPY 128,68 0.374415
Kanada dollar CAD 1,51 0.0991604
LAV rand ZAR 15,96 -0.4106725
Lõuna-Korea vonn KRW 1288,59 0.3606031
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.4789312
Mehhiko peeso MXN 23,20 0.2558694
Norra kroon NOK 9,74 -0.1844262
Poola slott PLN 4,30 -0.1995313
Rootsi kroon SEK 10,33 -0.0493335
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0085815
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1983492
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1012373
Šveitsi frank CHF 1,13 0.176819
Taani kroon DKK 7,46 -0.0040207
Tai baht THB 37,60 0.2990378
Tšehhi kroon CZK 26,01 -0.0269024
Türgi liir TRY 6,11 -0.0539815
Ukraina grivna UAH 31,68 0.3713197
Ungari forint HUF 321,46 0.0715998
USA dollar USD 1,14 0.2902375
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1553352
Valgevene rubla BYN 2,40 0.3057336
Vene rubla RUB 75,11 -0.100286

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018