(Sisuturundus) CM: Oskando testib veokijuhtide GPS-täislahendust

Oskando arendusjuhi Jüri Tarkpea hinnangul lihtsustab SeeMe GPS-täislahendus veokijuhtide ja logistikute andmevahetust, andes märku töö- ja puhkeaja piirangutest ning kogudes, säilitades ja edastades sõidumeeriku andmed reaalajas logistikutele ja raamatupidajatele.

„Huvi uue GPS-täislahenduse vastu on väga suur ja juba praegu nõuavad seda logistikafirmad nii siin- kui ka sealpool lahte,“ tunnistas Tarkpea ja lisas, et kuna Oskandol on edasimüüjad 15 riigis, toimub uue süsteemi testimine lisaks Eestile ka Poolas, et olla kindlad toote mitmekülgsuses.

Mida SeeMe veoauto GPS-täislahendus endast kujutab? Igas veoautos olev tahhograaf-sõidumeerik teeb ise töökokkuvõtted, arvutades välja, kui pikk on juhi sõiduaeg, kui pikk on masina laadimisaeg, näitab, kus sõiduk asub ning millises järjekorras oleks tal mõistlik võtta kaupa peale.

„Kui varem oli sõidumeerikuks nn ketas ja praegu on kasutusel digitaalne sõidumeerik, kust politsei ja raamatupidamine saavad alla laadida juhi viimase aasta info, siis uue GPS-seadmega saab kogu infoga toimetada reaalajas,“ nentisTarkpea.

Euroopa Liidus kehtib veoautojuhtidele töö- ja puhkeaja seadus, mis pealtnäha tundub lihtne, aga vajab tegelikult suuremat süvenemist. Näiteks sätestab seadus, et üle 90 tunni ei tohi kahe nädala jooksul sõita ning seda numbrit ületades võib juba trahvi saada. Igapäevaselt ei tohi sõita üle üheksa tunni, välja arvatud kaks korda nädalas, kui on lubatud sõita kümme tundi. Ja järjest ei tohi sõita rohkem kui 4,5 tundi, millele peab järgnema 45 minutit puhkust.

„Juhile on see kõik paras arvutamine ja jälgimine, et kuhu ta seaduse järgi ajaliselt veel jõuaks ning  väikese valearvestuse puhul saadav trahv on veofirma jaoks kulu, mida poleks vaja teha. Meie uus süsteem arvutab selle kõik juhi eest ise välja,“ lubas Tarkpea.

Informatsioon, kui palju on aega puhkepausile või öömajale jäämiseks, pole tähtis mitte ainult juhile, vaid ka logistikule. Logistikul on samuti kasulik reaalajas näha, kui kaugel auto kaubast asub ja kas ta jõuab järele jäänud sõidutundidega täna kohale sõita. Nähes infot kõigi ettevõtte sõidukite kohta korraga, saab logistik saata kriitiliselt pealevõtmist vajava kauba järele võib-olla kaugemal asetseva auto, mille juhil on küllaldaselt sõiduaega järel.

„See hoiab ära probleemid, kus logistik sunnib autojuhti üle tööaja sõitma, saamata tõenäoliselt seadustest täpsemalt aru,“ arvab Tarkpea. „Sest kui tahta, et auto oleks koguaeg tööd, peaks ühe sõiduki peal töötama korraga mitu juhti. Seega näiteks 24 tundi sõidus oleval autol peaks peab seaduse järgi olema vähemalt kolm juhti!“

Kolmas põhiprobleem, mille Oskando GPS-seade lahendab, on andmetega tegelemine: kõik veofirmad on kohustatud koguma ja säilitama sõidumeeriku andmeid ühe aasta jooksul. See võib olla tülikas, kui auto on pidevalt sõidus ning kogu infobaas asub sõidukis. Kuidas neid andmeid mugavamalt kätte saada? SeeMe veokite täislahendus saadab kõik andmed ja aruanded reaalajas raamatupidamisse.

„Meie GPS-süsteem ei vaja lisaks olemasolevatele eriseadmeid, vaid see ühendatakse lihtsalt sõidumeerikuga,“ selgitas Tarkpea. „Andmete turvalisus on igati tagatud, kuna ligipääsu GPS-andmete saab seadistada nii, et see oleks võimalik vaid teenusepakkuja ja teenuse ostja arvutivõrgust.“ 

Artikli ilmumist toetas OÜ Oskando
www.seeme.eu

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.1262307
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0872415
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153453
Filipiinide peeso PHP 59,48 0.2393111
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0324115
Hongkongi dollar HKD 8,94 -0.0670429
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0309844
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1357984
India ruupia INR 81,16 0.0468436
Indoneesia ruupia IDR 16092,51 0.1251836
Islandi kroon ISK 138,32 0.0361611
Jaapani jeen JPY 123,66 -0.2661505
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1387421
LAV rand ZAR 15,63 -0.2450793
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,66 -0.2780772
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0598048
Mehhiko peeso MXN 21,64 -0.1126095
Norra kroon NOK 9,74 -0.0656734
Poola slott PLN 4,29 0.0582737
Rootsi kroon SEK 10,23 -0.0449614
Rumeenia leu RON 4,67 -0.0662691
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.1809604
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0053606
Tai baht THB 36,16 -0.6202304
Tšehhi kroon CZK 25,53 0.0156685
Türgi liir TRY 6,18 -0.4074402
Ukraina grivna UAH 31,99 -0.0874413
Ungari forint HUF 322,97 0.0557638
USA dollar USD 1,14 -0.1138952
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1792972
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.0081331
Vene rubla RUB 76,33 -0.1607532

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019