Eesti peamised ekspordi sihtriigid on Rootsi ja Soome, kellele järgnevad Läti ning muud riigid. Seejuures suureneb kaubavedu ka meie suuremate eksportriikide vahel ning seetõttu toob kiire püsiühendus suurt kasu nii Eestile kui ka Soomele, aga ka kogu Euroopale.
Elavdab majandust
Lisaks kaubaveole näen sellest projektist kasu laiemalt kogu majandusele, mis vajab praegu elavdamist. Tunneli ehituse vajadust suurendab veel Rail Balticu projekt, tänu millele saaks toimiva tunneli olemasolul mõistliku ning otstarbeka raudteeühenduse Euroopaga ka Soome.
Lisaks ehitavad Norra, Rootsi ja Soome välja raudtee Põhja-Jäämere äärest Kirkkoniemist kuni Rovaniemini. Sealt hakkab Hiinast tulev kaup liikuma Euroopasse. Küsimus seisneb vaid selles, kas sealt Euroopasse liikuv hiinlaste toodang läbib Rootsit ja Taanit või saame sellest Tallinna–Helsingi tunneli ja Rail Balticu kaudu kasu ka meie.
Tunneli valmimine annab tõuke justkui uue linna sünniks ning eks tulevik näitab, millal antakse Talsinkile Euroopa linna staatus. See mõjutaks ühtlasi ka Eesti ja Soome tööjõuturgu – kui praegu on liikumine veel küllaltki ühepoolne ehk Eestist Soome, siis 10–15 aasta pärast ei pruugi see enam nii olla ning Soome tööjõud võib huvituma hakata ka Eestist.
Autor: Äripaev