Orutar: Talsinki tunnel toob Hiina kaubavood Eestisse

Logistika Plussi juhatuse esimees Toomas Orutar.
Logistika Plussi juhatuse esimees Toomas Orutar.

Mina isiklikult olen Talsinki tunneli ehituse poolehoidja, sest Helsingi ja Tallinna vahelise kiire ühenduse loomine toetab meie eksporti ning toob suurt kasu nii Eestile kui ka Soomele, kirjutab Logistika Plussi juhatuse esimees Toomas Orutar.

Eesti peamised ekspordi sihtriigid on Rootsi ja Soome, kellele järgnevad Läti ning muud riigid. Seejuures suureneb kaubavedu ka meie suuremate eksportriikide vahel ning seetõttu toob kiire püsiühendus suurt kasu nii Eestile kui ka Soomele, aga ka kogu Euroopale.

Elavdab majandust

Lisaks kaubaveole näen sellest projektist kasu laiemalt kogu majandusele, mis vajab praegu elavdamist. Tunneli ehituse vajadust suurendab veel Rail Balticu projekt, tänu millele saaks toimiva tunneli olemasolul mõistliku ning otstarbeka raudteeühenduse Euroopaga ka Soome.

Lisaks ehitavad Norra, Rootsi ja Soome välja raudtee Põhja-Jäämere äärest Kirkkoniemist kuni Rovaniemini. Sealt hakkab Hiinast tulev kaup liikuma Euroopasse. Küsimus seisneb vaid selles, kas sealt Euroopasse liikuv hiinlaste toodang läbib Rootsit ja Taanit või saame sellest Tallinna–Helsingi tunneli ja Rail Balticu kaudu kasu ka meie.

Tunneli valmimine annab tõuke justkui uue linna sünniks ning eks tulevik näitab, millal antakse Talsinkile Euroopa linna staatus. See mõjutaks ühtlasi ka Eesti ja Soome tööjõuturgu – kui praegu on liikumine veel küllaltki ühepoolne ehk Eestist Soome, siis 10–15 aasta pärast ei pruugi see enam nii olla ning Soome tööjõud võib huvituma hakata ka Eestist.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.044039
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0868953
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613403
Filipiinide peeso PHP 59,50 0.0756913
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0792558
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0760771
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0538503
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1238154
India ruupia INR 81,01 0.1533041
Indoneesia ruupia IDR 16118,30 0.1953767
Islandi kroon ISK 138,33 -0.0433557
Jaapani jeen JPY 124,12 -0.1608752
Kanada dollar CAD 1,51 0.0264831
LAV rand ZAR 15,58 -0.1090135
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,53 0.1034313
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.1003866
Mehhiko peeso MXN 21,50 -0.1082437
Norra kroon NOK 9,73 -0.0102762
Poola slott PLN 4,28 -0.0467039
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.0965317
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0469363
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0129517
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0620402
Taani kroon DKK 7,46 -0.0589236
Tai baht THB 36,01 -0.3713347
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0469906
Türgi liir TRY 6,08 0.097089
Ukraina grivna UAH 31,95 -0.0878768
Ungari forint HUF 321,27 -0.0217838
USA dollar USD 1,14 -0.0877424
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.1486768
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0734574
Vene rubla RUB 75,51 -0.0283331

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019