Tarand: valitsusel peaks Nordica suhtes olema konkreetsem plaan

Indrek Tarand
Indrek Tarand

Euroopa parlamendi saadik Indrek Tarand leiab, et sel nädalal aastaseks saanud Eesti lennufirma Nordica on arvestades geograafilist asukohta ning meie väiksust suutnud oma viimase aasta tehingutega võtta sisuliselt maksimumi. Siiski arvab Tarand, et riik peaks Nordica suhtes mõtlema strateegilisemalt ja Euroopalt võrreldes teiste, suuremate lennufirmadega küsima mõningaid erisusi.

Iganädalaselt Brüsseli vahelt lendav Tarand tõdes, et mõnikord näiteks Finnairiga lennates on ta põhjanaabrite Airbus-tüüpi lennukeid vaadates tundnud kadedust, kuna soomlaste lennukipark on uus ja moodne. “Jah, muidugi Kanada toodetud Bombardier, mida Nordica kasutab, on tore lennuk ja viib kulud alla jne, aga minust natukene suurem inimene enam näiteks WC-sse ei mahu ja ega siis salongis ruumi ka just üleliia pole. Siis mõtled muidugi, et meil võiks olla suuremad ja mugavamad lennukid, aga mõistan ka neid põhjusi, et miks meil neid ei ole,” rääkis Tarand ja tõi välja, et Eesti on võrreldes teiste lennufirmasid omavate riikidega lennunduses ikkagi mastaabilt pigem väike tegija ja see tuleks teha ka Euroopas selgeks.

“Nemad seal tõlgendavad asju “avatud taeva” ja suurtel kommertsalusel. Need on suured põhimõtted, aga häda selles, et meie selles liigas üldse ei ole. Valitsusel peaks olema konkreetne plaan, sest tegelikult on erisused lennufirmadele võimalikud. Malta on ju veel väiksem riik, aga oma lennuk käib ka sinna. Ei ole nii, et Ryanair oleks kõik üle võtnud. Meil on selles mõttes hästi läinud, et kui partneriteks on poolakad ja ka SAS, siis ega palju paremini siin regioonis minna saagi. Lufthansa jaoks oleme me ilmselt liiga könnid, et neid see niiväga ei huvita. Aga jah, selle teemaga peaks keegi, ilmselt majandusministeerium, juba aegsasti ning koos Nordica ja laiemalt ka asjatundjatega tegelema hakkama. Mina heameelega omalt poolt suunaks Euroopas kasvõi seda lobitegevust ja annaks nii oma panuse,” ütles Tarand.

Rääkides isiklikest lennukogemustest tõi Tarand välja Lufthansa täpsuse ja Nordica hea teeninduse. Ta meenutas, et Saksa lennufirma puhul teab isegi seda, kuna piloodid ja pardapersonal streigivad, mistõttu on võimalik oma plaane vastavalt suunata. Rääkimata siis nende lendude täpsusest. “Nordica puhul meeldib aga see, et nad kohtlevad mind väga armsalt. Näiteks suuremates firmades aetakse vahel reisija söögi pakkumiseks üles, aga Nordicas lasevad nad mul ikka magada ja pärast siis arveldame selle söögiga. Samuti kui siin Brüsseli lennujaamas hiljuti pommiähvardus tehti, siis meeldis mulle  teenindajate ja kaasmaalaste rahulik käitumine. Keegi ei paanitsenud, kuulati vaikselt juhiseid ja suhtuti stoiliselt,” rääkis eurosaadik.

Tarand meenutas lõpetuseks ka veel üht elu kurioossemat seika seoses lendamisega. See toimus aastaid tagasi Islandil, kui Tarand pidi varahommiku sealt välja lendama. “Lennujaama sõites vaatasin autos küll, et tuul oli kõva, aga ma ei saanud aru, et tegelikult oli väljas lausa orkaan. Jõuan siis lennujaama ja mitte kedagi ei ole. Vaatan, üks mees istub vaid. Samas tablool on ilusti kirjas, et lend Kopenhaagenisse läheb väravast välja. Kõnnin siis värava poole ja mees astub minu juurde ning uurib, et ma olen vist välismaalane. Tõdesin, et olen. Mees vastab, et ta sai kohe aru, sest sellise orkaaniga ei tule islandlane kodust iialgi välja. Mina siis pärisin, et aga miks tabloodel pole kirjas, et lennud ära jäävad. Selle peale vaatas ta mind imelikult ja teatas, et see mees, kes neid tabloosid haldab, ei tulnud ka loomulikult täna kodust välja,” jutustas Tarand naerdes oma eriskummalise lennuloo.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018

KMV otsib VEOKORRALDAJAT Soome/Skandinaavia suunal

M-Partner HR OÜ

20. aprill 2018