Logistikadoktor: Trump saadab Hiina kauba Rail Balticule

Riia raudteejaama saabus esimene testrong Hiinast eelmise aasta 5. novembril.
Riia raudteejaama saabus esimene testrong Hiinast eelmise aasta 5. novembril.

Ettevõtluskõrgkooli Mainor logistika dotsendi Olga Neþerenko sõnul tahab USA mereblokaadi kartev Hiina vedada oma kaupu Euroopa turgudele mööda raudteed ning see tee võiks hakata käima läbi Eesti.

Rail Balticu ümber keerlev debatt on liigselt kantud emotsioonidest ning Rail Baltic on Eestile kindlasti vajalik ka muudel põhjustel.

Euroopa Liidu prioriteet on rajada EL-i regioonide vahele transporditaristu. Meie eraldatus on eraldi probleemina välja toodud. Kas me tahame olla must lammas, kes tõrgub rohkem kokkuhoidva EL-i vastu? See on ka julgeolekupoliitiline küsimus.

Hiina investeerib oma One Belt One Road poliitika raames Kesk-Aasia riikide taristusse, et luua raudteetranspordi koridor Euroopani. USA mereblokaadi kartev Hiina tahab oma kaupu vedada Euroopa turgudele mööda raudteed. Praegu on raudteeharu Põhjamaadesse plaanitud läbi Moskva. Peame võitlema, et see tuleks hoopis läbi Varssavi, Tallinna ja Helsingi.

Läänemeri on maailma kõige saastatum meri. Samas tahame, et kaubavood läbi Eesti suureneksid. Kas see peaks sündima mööda merd ja tulema looduskeskkonna arvelt? Täna on Eestis riigi toetus raudteetaristule null, samas kui Soomes katab riigi dotatsioon 80% taristu kuludest. Euroopa Komisjoni soovitus on, et see oleks kõikjal vähemalt 65%. Raudteed mõistlikult doteerides saab tuua hinnad merevedudele lähemale ja vähendada tänast kurnavat koormust Läänemere keskkonnale.

Osale arutelus

  • Olga Neþerenko
    Ettevõtluskõrgkool Mainori logistika erialajuht

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1648282
Brasiilia reaal BRL 4,52 -0.0464674
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051148
Filipiinide peeso PHP 62,63 0.0447249
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.090685
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.0391734
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0081207
Iisraeli seekel ILS 4,24 -0.1130875
India ruupia INR 80,23 -0.0336436
Indoneesia ruupia IDR 16837,64 0.0701897
Islandi kroon ISK 124,83 0
Jaapani jeen JPY 131,59 0.0912756
Kanada dollar CAD 1,54 0
LAV rand ZAR 15,48 0.0846959
Lõuna-Korea vonn KRW 1317,75 -0.1969175
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0909014
Mehhiko peeso MXN 22,04 0.0708299
Norra kroon NOK 9,48 -0.0210919
Poola slott PLN 4,30 0.0185986
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.1103443
Rumeenia leu RON 4,66 0.0558803
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0062712
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0226116
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.0685577
Taani kroon DKK 7,45 0.0214748
Tai baht THB 38,92 -0.0341618
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.0154727
Türgi liir TRY 5,68 0.0511157
Ukraina grivna UAH 30,62 -0.0339529
Ungari forint HUF 322,81 0.0123927
USA dollar USD 1,17 -0.1450636
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0405327
Valgevene rubla BYN 2,31 -0.008664
Vene rubla RUB 72,90 -0.0320888

Valdkonna töökuulutused