Logistikadoktor: Trump saadab Hiina kauba Rail Balticule

Riia raudteejaama saabus esimene testrong Hiinast eelmise aasta 5. novembril.
Riia raudteejaama saabus esimene testrong Hiinast eelmise aasta 5. novembril.

Ettevõtluskõrgkooli Mainor logistika dotsendi Olga Neþerenko sõnul tahab USA mereblokaadi kartev Hiina vedada oma kaupu Euroopa turgudele mööda raudteed ning see tee võiks hakata käima läbi Eesti.

Rail Balticu ümber keerlev debatt on liigselt kantud emotsioonidest ning Rail Baltic on Eestile kindlasti vajalik ka muudel põhjustel.

Euroopa Liidu prioriteet on rajada EL-i regioonide vahele transporditaristu. Meie eraldatus on eraldi probleemina välja toodud. Kas me tahame olla must lammas, kes tõrgub rohkem kokkuhoidva EL-i vastu? See on ka julgeolekupoliitiline küsimus.

Hiina investeerib oma One Belt One Road poliitika raames Kesk-Aasia riikide taristusse, et luua raudteetranspordi koridor Euroopani. USA mereblokaadi kartev Hiina tahab oma kaupu vedada Euroopa turgudele mööda raudteed. Praegu on raudteeharu Põhjamaadesse plaanitud läbi Moskva. Peame võitlema, et see tuleks hoopis läbi Varssavi, Tallinna ja Helsingi.

Läänemeri on maailma kõige saastatum meri. Samas tahame, et kaubavood läbi Eesti suureneksid. Kas see peaks sündima mööda merd ja tulema looduskeskkonna arvelt? Täna on Eestis riigi toetus raudteetaristule null, samas kui Soomes katab riigi dotatsioon 80% taristu kuludest. Euroopa Komisjoni soovitus on, et see oleks kõikjal vähemalt 65%. Raudteed mõistlikult doteerides saab tuua hinnad merevedudele lähemale ja vähendada tänast kurnavat koormust Läänemere keskkonnale.

Osale arutelus

  • Olga Neþerenko
    Ettevõtluskõrgkool Mainori logistika erialajuht

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0501788
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0438576
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0409249
Filipiinide peeso PHP 60,00 0.0650455
Hiina jüaan CNY 7,74 0.0439754
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0639716
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.017512
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0574589
India ruupia INR 80,89 -0.040778
Indoneesia ruupia IDR 16129,78 -0.0615872
Islandi kroon ISK 137,04 0.0291971
Jaapani jeen JPY 124,48 0.2173738
Kanada dollar CAD 1,52 -0.0791296
LAV rand ZAR 15,85 -0.0870152
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,68 -0.05061
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.1406979
Mehhiko peeso MXN 21,77 -0.0229661
Norra kroon NOK 9,77 0.0317386
Poola slott PLN 4,28 0.0116702
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0097573
Rumeenia leu RON 4,77 0.1070574
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0647626
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0456361
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618156
Taani kroon DKK 7,47 0.0174146
Tai baht THB 36,03 -0.144938
Tšehhi kroon CZK 25,62 -0.0234165
Türgi liir TRY 6,07 0.0874414
Ukraina grivna UAH 31,51 0.044133
Ungari forint HUF 317,88 0
USA dollar USD 1,14 0.0440218
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.2794459
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0368219
Vene rubla RUB 75,56 0.0629056

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019