3. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Valitsusele polegi Eesti veofirmade tankimisi vaja

Logistikauudiste.ee ja ajakirja Logistika toimetaja Tanel Raig.
Foto: Meeli Küttim
Kütuseaktsiisi tõstmise esimesed tulemused on kokku loetud. Kütuse müügis toimusid kardetud muutused, kuid kütuseaktsiisi tagasipööramist või edasise tõusuplaani tühistamist ei tule, kirjutas logistikauudiste toimetaja Tanel Raig mais ilmunud Logistika kuukirjas.

Veofirmad tangivad Eestist väljaspool. Hiljuti avaldas TNS EMOR uuringu, mille järgi 49% transpordifirmadest on pärast Eestis toimunud kütuseaktsiisi tõusu asunud oma veoautosid tankima Lätis, Leedus või teistes Euroopa riikides. Arusaadav käitumine. Iga arvutada mõistev veofirma juht saab aru, et vähegi suurema autopargi puhul säästab Eestist väljaspool tankimine aastas mitukümmend tuhat eurot.

Eesti tanklates on järsult vähenenud diislikütuse tankimine. Nii Circle K Eesti (praegu veel Statoili kaubamärki kasutav jaemüüja), kui ka Alexela kinnitavad, et diislikütuse müük on nende jaamades järsult vähenenud. Üks osa on nendest tankimistest on liikunud piiri taha, kuid teise osa suhtes ollakse kindlad pettuste laines, kuna kütteõli müügimahud on kiires kasvutrendis. „Seda, et rasket kütteõli ka veokitesse tangitakse, võib ilmselgeks pidada: jätkuv kütteõli müügimahtude kasv ajal, mil välistemperatuurid soojenevad, ei anna alust arvata, et kütteõli vaid kütmiseks kasutatakse,“ on Alexela Oil juhatuse esimees Ain Kuusik põhjendanud ülimadala aktsiisimääraga raske kütteõli müügimahtude kasvu.

Valitsust jätavad transpordifirmade tankimised külmaks. Peaminister Taavi Rõivas ei pidanud Riigikogus arupärimisele vastates probleemiks transpordifirmade tankimist Eestist väljapool, öeldes, et Euroopasse sõitvad veofirmad on juba aastaid tankinud seal, kus kõige odavam. „Pigem on meie jaoks oluline, et oleks keskkonnasäästlik tarbimine ja Eesti maksusüsteem oleks tasakaalus,“ ütles Rõivas. Selles viimases võib valitsus Eesti rahva peale kindel olla, sest meil ei ole pääsu. Transpordifirmad võivad tankimised viia Eestist välja, kuid ülejäänud Eesti inimesed ja ettevõtted ei hakka autodega tankima sõitma teise riiki. Nad kiruvad valitsust ja tangivad. Riik on aga oma raamatupidamises plussis ja mida rohkem aktsiisi tõstab seda suuremaks pluss kasvab.

 

Loe SIIT, miks otsustas valitsus mitte toetada kütuseaktsiisi edasise tõusu peatamist.

Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077