27. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

India on tuleviku ostu- ja allhanketurg

Tulevikus kujundavad maailmamajandust üha rohkem kiiresti kasvavad riigid nagu India.

India kuulub koos Brasiilia, Venemaa ja Hiinaga nn BRIC-riikide hulka, mis enamike majandusteadlaste hinnangul saavad 2050. Aastaks maailmamajandust domineerivateks riikideks. Indiast peaks aga 2050. aastaks saama majanduslik suurvõim. Hetkel on India majandus kogumahult maailma suuruselt neljas majandus.

Üha rohkem Lääne tootjaid on globaliseerumas, huvitatud kulude kokkuhoiust ja viivad tootmist üle odavamatesse riikidesse. Eri uuringutega on leitud, et Indias maksab tarbekaupade tootmine 15 korda vähem kui Lääne-Euroopas. Ehk kaupa, mille tootmine maksaks Euroopas ühe euro saaks toota Indias 7 sendi eest.

India valitsus on mõistnud, et Indias toodetud kaupade ja teenuste järele valitseb maailmas suur nõudlus ja teeb kõik endast oleneva, et meelitada riiki veelgi rohkem välisinvesteeringuid. Välisinvestorid ongi avastamas Indiat. Ainuüksi 2010. aastal moodustasid riiki tehtud otsevälisinvesteeringud 21 miljardit USA dollarit.

Üks põhjus, mis meelitab üha rohkem ettevõtteid Indiasse on asjaolu, et India majandus on kasvanud vahemikus 8-9% aastas ja sama kasvutempo peaks säilima ka järgmisel paaril aastal, vaatamata maailmamajandust tabanud kriisile.

India kasvumootoriks on inimesedTäna on India tohutu ja kiiresti kasvav ostu- ja allhanketurg, mille põhiliseks eeliseks on odav ja suurearvuline tööjõud. Riigi elanikkonnast on tööjõulisi inimesi ca 500 miljonit ja tööpuudus püsib 10% juures.

Üks India kõige olulisematest eelistest on, et tegemist on riigiga, mille elanikkonna keskmine vanus on ainult 26 aastat, mis tagab piisava tööjõu olemasolu aastakümneteks. Riigi elanikke vanuses 15-24 on rohkem kui 240 miljonit. Praegu elab riigis üle 1,2 miljardi inimese, mis teeb Indiast rahvaarvult maailmas teise riigi Hiina järel. 2050. aastaks prognoositakse, et Indias elab rohkem kui 1,7 miljardit inimest. Seejuures on riigi elanikkonnast praegu 15-59-aastaseid ligi 800 miljonit, kelle arv 2030. aastaks kasvab ligi miljardini.

India näol on tegemist kiiresti kasvava majandusega, mis on viimastel aastatel kasvanud 6-8% aastas. Riigi SKT inimese kohta on alates 2001. aastast kasvanud 6% aastas.

Indiat tuntakse maailmas ennekõike oma teenuste, eriti IT-tugiteenuste ekspordi kaudu, mistõttu India kohta kasutatakse sageli ka nimetust globaalse äri backoffice.

India majanduspiirkonnadSuurem osa IT tugiteenuseid pakkuvaid ettevõtteid on Indias koondunud Bangalore’i piirkonda, mida kutsutakse ka India Ränioruks. Võib öelda, et maailmas ei ole ühtegi suuremat IT ettevõtet, mis ei tegutseks Indias.

Teenuste osakaal SKTs kasvab ja moodustab praegu 54%, millele järgneb tööstus (28%) ja põllumajandus (17%).

India töötlevas tööstuses on käimas ulatuslik tehnoloogiline ümberstruktureerimine, mille eesmärgiks on saavutada töötleva tööstuse osakaaluks SKTs 25% aastaks 2022.

Tööstustoodangu maht peaks kasvama lähiajal 100 miljardi dollarini aastas.

India valitsus toetab igati tööstussektori arengut ja pakub välisfirmadele märkimisväärseid soodustusi.

Indias omavad tootmist praktiliselt kõik maailma suurimad autotootjad, nende hulgas Mercedes Benz, Volkswagen, Ford, Toyota ja Volvo, mis on koondunud sellistesse piirkondadesse nagu Bangalore, Chennai, Pune ja mujal.

Ühe oluliseks eeliseks on inglise keele oskus, sest India on maailma suurim inglise keelt kõnelev riik.

 

TASUB TEADA Mida on Indiast soodne hankida?

1. Masinad ja seadmed, tehnoloogia

2. Metallid ja metalltooted3. Keemiatooted4. Toiduained5. Riis6. Tee7. Vürtsid8. Kosmeetika, tervishoiutooted, ravimid9. Tekstiil ja tekstiiltooted10. Rõivad, iseäranis puuvillased tooted (India on maailma suuruselt teine puuvillase riide tootja).11. Jalanõud, nahktooted12. Ehted, vääriskivid, sealhulgas hõbe13. Käsitöö, kodukaubad ja mänguasjad14. Elektroonika15. Infotehnoloogia16. Bio- ning keskkonnatehnoloogia, milles India on juhtival kohal maailmas.

?

TAUST Mida pakub Indian Institute of Materials Management

• Indian Institute of Materials Management ehk IIMM on organisatsioon, mis esindab logistika ja tarneahelate juhtimisega ning ostu- ja hanketegevuse planeerimise ja teostamisega tegelevat sektorit.• Instituudil on 45 filiaali ja 18 allorganisatsiooni ning rohkem kui 8000 liiget, kes tegutsevad nii era- kui ka avalikus sektoris ning kelle huvisid IIMM esindab.• Oma töös korraldab IIMM erialaseminare ja konverentse, koolitusprogramme, annab konsultatsiooni ja viib läbi uuringuid.• Selleks, et soodustada oma liikmete globaalset suhtlemist oma valdkonna spetsialistidega on IIMM liitunud Rahvusvahelise Ostu ja Tarnete Juhtimise Föderatsiooniga IFPSM (International Federation of Purchasing and Supply Management), millel on liikmeid rohkem kui 44 riigis.

 

Kuidas leida Indiast tarnijaid ja koostööpartnereid?

India tarnijate ja allhankepartnerite leidmine on lihtne, sest paljud ettevõtted kasutavad oma tegevuses e-kaubandust ja e-hankeid.

Indial on kaubandusesindajad enamikes Euroopa riikides, mis aitavad leida Indiast sobivat koostööpartnerit.

Umbes 20 majandusharul, sealhulgas töötleval tööstusel ja rõivatööstusel, on oma ekspordiarendusnõukogu, millel on ka oma veebilehed, kust leiab informatsiooni sektori ettevõtete ja nende toodete kohta.

Majandusharude kohta antakse eraldi välja ka katalooge, kus on toodud ära põhiliste koostööpartnerite kontaktandmed.

India ekspordiorganisatsioonide liidul (Federation Of Indian Export Organisations (FIEO) on oma kataloog, kus on ära toodud põhiliste ekspordist huvitatud India ettevõtete kirjeldused ja kontaktandmed. Kataloog asub aadressil www.fieo.org

Kõikides India linnades on oma kaubanduskojad, millel on praktiliselt kõigil ka ingliskeelsed koduleheküljed. Mõned tuntumad nendest on Bombay kaubanduskoda ja Delhi kaubanduskoda. Enamike kaubanduskodades veebisaitidel on toodud nende liikmete nimekirjad ja tutvustused.

Kõik kaubanduskojad kuuluvad katusorganisatsiooni, milleks on kaubanduskodade liit  (Association of Chamber of Commerce ehk ASSOCHAM), mis asub Delhis, teostab regulaarselt uuringuid ning esindab äriringkondi suhtlemises valitsusasutustega.

Indial on ka oma eBay versioon, mis asub aadressil www.ebay.in ja mille abil on võimalik leida ärikontakte.

eBay India pakkumisi vaadates on näha, kui soodsad on kohalikud kaubad. Tuleb ka pidada silmas, et saidil toodud hinnad on jaemüügihinnad, mis sisaldavad riigis kehtivat käibemaksumäära 12,5% ja mida toodete eksportimisel ja importimisel ei pea maksma.

Lisaks sellele on hankijatele suunatud spetsiaalsed veebilehed, nagu Alibaba.com, rääkimata ärikataloogidest, näiteks www.IndianYellowPages.com

Indiast importimine on suhteliselt lihtne, sest enamikes India ettevõtetes on selleks olemas spetsialistid, kes aitavad teil tulla toime India bürokraatiaga.

Indias tegutseb mitmeid hankeorganisatsioone, mis aitavad Lääne tootjatel leida Indiast neile sobiva allhankija või tarnija.

Üks sellistest organisatsioonidest on Far East Trading Agency, millel on pikad traditsioonid ja mis spetsialiseerub rõivastele, kodutekstiilile, aksessuaaridele, käsitööle ja moekaupadele.

Väliskaubanduseks on vajalik hankida impordi-ekspordinumber, mida väljastab India väliskaubanduse peadirektoraadi esindus asjaomases osariigis ning mis toetab eksporditööstust.

Indias on väga vähe tooteid, mille suhtes kohaldatakse eksporditolle. Üheks selliseks tootegrupiks on mõned nahktooted. Praktiliselt kõik muud kaubad on eksporditollidest vabastatud.

Indiast kaupa importides on tavaliselt reegliks, et sihtriigis kehtivad riigilõivud tasub importija.

India logistikasektor on kõrgelt arenenud. Eriti tasuks märkida meretransporti, kus India arendab suuri konteinersadamaid ja –terminale .

 

C.Subbakrishna esineb 27. märtsil Ostujuhtimise Aastakonverentsil ettekandega „Juhised tulemuslikuks ostmiseks Indiast”. Konverentsi programmiga saab tutvuda SIIT.

Autor: C. Subbakrishna

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077