Kulusid tasub vältida, mitte loota nende alanemisele

Tundub loogilisena, et pole mõtet teha kulusid nende edasiseks alandamiseks, kui neid kulusid on võimalik kohe algselt vältida.

Paraku tegelikkuses sellest loogikast lähtumine lihtne ei ole. Kui ettevõtted ka tegelikkuses väldiksid ennetavalt otstarbetuid kulusid, ei tegeletaks tagantjärele intensiivselt omahinna alandamisega. Paraku on just omahinna alandamine domineeriv teema. Seda suuresti majandus surutise tõttu. Eesrindlikumatel Eesti ettevõtetel on õnnestunud viimastel aastatel alandada omahindu 40% ja rohkemgi. Omahinna (COGS) alandamine vaid 1% võrra 5% kasumimarginaaliga töötavas ettevõttes tähendab 20% kasumi kasvu. Kui suurest kasumist on aga aastate jooksul ilma jäädud optimaalsest vähemalt 40% kõrgema omahinna tõttu?

Massiliselt levinud ülekulutamise ja kulude alandamisele suunatud jõupingutuste põhjus peitub levinud juhtimispraktikates ja ettevõtluskultuuris. Nimelt on kulude alanemist lihtne mõõta, kulude vätimist mitte.

Kui mingi kulu oli enne näiteks 100 ja on nüüd 80, siis see on konkreetne sõnum, mida juhid ootavad. Kulude alandajaid parimal juhul isegi premeeritakse. Jutte aga sellest, kuidas vaid 70-ne kulu suudeti saavutada 100 asemel tänu põhjalikule eeltööle ning planeerimisele, peavad juhid alusetute oletustega manipuleerimiseks.

13. novembril Tallinnas toimuval 15. Logistika Aastakonverentsil käsitletakse kulude vältimist kui ühte Eesti tarneahelate juhtimise lähitulevikku mõjutavat trendi.
Analüüsitakse kulude alandamise ja vältimise vahelisi erinevusi, selgitades kummagi mõju ettevõtte finantsnäitajatele ja konkurentsivõimele. Diskuteeritakse probleemi olemuse, selle sügavuse ja komplitseerituse üle ning otsitakse võimalikke lahendusteid.

Logistika Aastakonverentsi kavaga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Osale arutelus

  • Illimar Paul

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018