Autovedajad vajavad näidishukkamist

Autovedajate kontrollimine näitab, et iga neljas maanteel liikuv veok ei ole tehniliselt korras. Kõige enam raskeid autoveoalaseid rikkumisi pannakse aga toime veokite laadimisel ülekaalu. Autovedajad on hoolimatud ja vajavad näidishukkamist.

Teedel toimuva üle peavad vastutama veofirmade juhtkonnad ja omanikud. Veofirma juhtkond kinnitab alati, et nemad ei anna käsku laadida katkisele autole peale lubatust suurem koorem ja viia see kohale töö- ja puhkeaja reegleid rikkudes, peaasi, et klient saaks õigeaegselt teenindatud. Hiljuti www.logistikauudiste.ee leheküljel üleval olnud küsitluses „miks rikuvad autojuhid töö- ja puhkeaja reegleid?“ oli 288 vastajat, kelledest kõige enam andis vastuse, et ülemused sunnivad. Nii väitis 42% vastanutest. Ka maanteedel veoautode kontrollimist läbiviiv Politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelvalvetalituse komissar Priit Tuuna ütleb, et autojuhid põhjendavad tehniliselt mittekorras veoautoga sõitmist peamiselt tööandja käsuga vedu rikkele vaatamata ära teha. Ma ei näe ka põhjust, mis peaks autojuhid valetama ja tegelikult ise tormama katkise autoga teele hoolimata töö- ja puhkeaja reeglitest. Ainus põhjus selleks on järeleandmine logistikute ja veokorraldajate, mõnel pool ehk ka ettevõtte juhtkonna, survele, kes nõuavad, et kaup oleks õigel ajal peale võetud ja kohale viidud. Tegevjuhtide ja omanike ülesanne on hoolitseda, et ettevõttes sellist asja ei toimuks.

Veoturg ainult võidab, kui korduvalt reegleid rikkunud ettevõtted kõrvaldatakse turult. Ma ei tea, kuivõrd on juriidiliselt vettpidav ja võimalik võtta ära tegevusluba korduva rikkumisega vahelejäänud autovedajalt, aga sisuliselt on ju tegemist valemängijatega. Kui laadid autole peale üle 20% suurema koorma kui on lubatud täismass, siis annab see ju ka eelise veohinna kujundamisel. Sama kehtib ka autode hooldusele läbi sõrmede vaatamisel. Autoveondus on üks tihedama konkurentsiga ettevõtlusvaldkond ja selliste valemängijate eemaldamine sellelt turult tervendaks konkurentsi.

Praegu aga jäävad mõned vedajad korduvalt vahele lubatust raskemate koormatega, saavad Juhan Partsilt hoiatuskirja ja äri läheb edasi.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019