MKM: Aasia lennud aitaksid tihedamini Euroopasse lennata

Kui kohtuda mõne Aasia lennufirmaga ning küsida neilt soovi kohta Tallinnasse lennata, siis kratsib partner esmalt pead ja küsib, et tore on, kuipalju reisijaid eelmisel aastal siis näiteks Pekingi ja Tallinna vahel reisis? Kuskil kaks tuhat. Ahah, jaa ... Tallinn paistab küll ilus linn olevat aga te peaksite Eestile veel enne natuke reklaami tegema ja ennast paremini tutvustama. Kui rohkem inimesi liikuma hakkab, eks siis räägime jälle.

Selline on tavaline reaktsioon. Tõepoolest, Tallinna ainult Tallinna pärast lennata mõtet pole ning asjal oleks jumet ainult siis kui Tallinna kasutada ümberistumiskohana enne reisijate väiksemate lennukitega Euroopasse edasi lennutamist. Miks mitte otse lennata? Nimelt võimaldab meie geograafiline asukoht enamikest Aasia suurlinnadest lennata Tallinnasse ja tagasi alla 24 tunniga. Ühe liini igapäevaseks opereerimiseks on tarvis vaid ühte lennukit, kokkuhoid tuleks ka kütusekuludest. Kopenhaagen või isegi Stockholm on sarnase võidu saamiseks juba kübekese liialt kaugel, rääkimata siis Pariisist või Londonist. Selline mudel võimaldab pakkuda ka kiireid ühendusi Euroopa väiksematesse keskustesse kuhu Aasiast otselende ei ole.

Helsingi geograafilised eelised on täpselt samad ning Finnair on need pööranud oma ärimudeli alustaladeks. Teinud on ta seda väga hästi ning edukalt, keskendudes aasta-aastalt üha enam Euroopa ja Aasia ühendamisele. Läbi Helsingi pääseb ka eestlane Tallinnast Aasia suurlinnadesse kiiremini kui näiteks hollandlane Amsterdamist otse lennates. Eesti majanduskoostöö Aasia riikidega on küll hoogsalt arenemas, kuid meie praeguste vajaduste rahuldamiseks piisab lendudest läbi Helsingi täielikult ja jääb ülegi. Poliitilistel põhjustel mingeid lennuliine tekitada tarvis ei ole.

Miks siis Eesti valitsus on oma tegevusprogrammis seadnud pikaajalise eesmärgi Aasia-Euroopa lendude toomiseks Tallinna Lennujaama? Eesti jaoks on kriitilise tähtsusega omada tihedaid otselennuühendusi Euroopa suurlinnadega aga probleemiks on see, et eestlasi on liiga vähe ja lennufirmad ei suuda lennukeid täis müüa. Paradoksaalsel kombel võimaldaks meil oma Euroopa-suunalist eesmärki kasumlikult täita  see, kui Tallinnast näiteks Berliini lennates oleks lennuk poolenisti täis inimesi, kes alustasid oma reisi Pekingis või Mumbais. Aasia lennud ei ole olulised mitte ainult Aasia sihtkohtade tarvis, tegelikult võimaldaksid nad meil ka tihedamini Euroopas käia. Kvaliteetsed otselennuühendused aitaksid Eestisse tuua ka nutikamaid ning kõrgema lisandväärtusega välisinvesteeringuid ning siin juba tegutsevad ettevõtted mõtleksid järele kas ikka tasub oma Baltikumi peakorterit Riiga kolida.

Kas see kõik on tehtav kui Finnair on asja juba ära teinud? Aasia tärkavate turgude ning Euroopa vaheline lennuliiklus on täna alles oma kasvu alguses. Üle Tallinna läheb ka otsetee India ja Ameerika suurlinnade vahel, lennuturg, mis näitab maailma ühtesid kiiremaid kasvunumbreid. Tegu on laiemale globaalsele trendile tugineva kasvuga ning reisijaid jaguks tulevikus nii Helsingisse kui Tallinna. Suuri asju on tänases maailmas võimalik ellu viia oluliselt kiiremini kui 1980ndate lõpus ning tagant tulija eeliseks on ka võimalus eesmineja vigadest õppida.

Osale arutelus

  • Raul Allikivi

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.0371058
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0327639
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204604
Filipiinide peeso PHP 61,81 0.0356073
Hiina jüaan CNY 7,97 0.0351234
Hongkongi dollar HKD 9,02 0.0299295
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0351162
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.0118821
India ruupia INR 84,44 0.03554
Indoneesia ruupia IDR 17476,42 0.0348018
Islandi kroon ISK 134,63 0.0148577
Jaapani jeen JPY 129,42 -0.0463392
Kanada dollar CAD 1,51 0.1062064
LAV rand ZAR 16,59 0.0597098
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,39 0.0768409
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.0711074
Mehhiko peeso MXN 22,20 0.1967935
Norra kroon NOK 9,47 0.0591872
Poola slott PLN 4,30 0.1304996
Rootsi kroon SEK 10,34 0.0377194
Rumeenia leu RON 4,66 0.0643653
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0441808
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0681818
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0348979
Taani kroon DKK 7,46 0.0711056
Tai baht THB 37,50 0.1883727
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.1781841
Türgi liir TRY 6,50 0.198752
Ukraina grivna UAH 32,33 0.0346499
Ungari forint HUF 322,75 0.0216933
USA dollar USD 1,15 -0.1301631
Uus-Meremaa dollar NZD 1,74 0.6577429
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0371364
Vene rubla RUB 75,41 0.1249412

Valdkonna töökuulutused