Autorid: Müügimõtted: Anu-Mall Naarits, Anu-Mall Naarits • 2. jaanuar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti juurtega Siberi poiss leidis end logistikaäris

Erich Jeerik istub Muuga sadamas mitme turvaluku taga ja edendab juba mitmendat kuud Trialto nimelise firma logistikateenuste eksporti. Täpsemalt öeldes on tegu tubaka- ja alkoholifirmadele teenuse pakkumisega. Ostjaiks on erinevad suuremad ja väiksemad tegijad Venemaalt, Ukrainast, Valgevenest, kuid ka maailma suurimaid alkoholitootjad. Tänu Erichi pingutustele nüüd ka Kasastanist.

Erichi eestlastest vanemad, kes kasvatasid oma poja üles Kamtšatkal, naasid Eestisse 1996. aastal. Erich oli selleks ajaks oma 14 eluaasta jooksul jõudnud elada nii Habarovskis, Kamtšatkal, Tomskis, Kaukaasiaski. Kuid oma esimest eestikeelset sõna hakkas ta alles harjutama lennukis teel Tallinna. Selleks oli "tere"!

Eestis kohanes ta kiiresti. Pärnus sai lõpetatud Vene gümnaasium, seejärel astutud TÜ Pärnu Kolledžisse. Kõrgharidusi on tal tänaseks koguni kaks: sotsiaaltöö korralduses ja ärijuhtimises. Eesti keelt räägib ta vaevumärgatava meeldiva aktsendiga.

Aastaid pidas IT-huviline noormees erinevaid ameteid K-Arvustisalongis (nüüd KLICK), alustades kõige madalamalt, juhtides vahepeal ettevõtte Ukraina haru ja jõudes välja tippjuhtkonda. Ta jõudis tegelda nii müügi kui ka logistika ja järelteeninduse juhtimisega. Masu süvenedes otsustas ta aga välja võtta paari aasta jagu puhkusi ja jääda väikese lapsega koduseks.

2011. aasta alguses hakkasid läbi meedia temani jõudma sõnumid Ekspordirevolutsiooni programmist. Nii saigi saadetud CV ja jõutud välja töömessile, kus tuli ennast ettevõtetele ise müüa. Et Erich otsis just kliendisuhtega juhtimiskogemust suurest rahvusvahelisest ettevõttest, sobis talle ideaalselt Trialto pakkumine. Mis siis, et temast oli huvitatud veel kolm ettevõtet.

Erichi igapäevatööd logistikafirmas polegi nii kerge mõista, sest tegemist on ju mitte kauba vaid teenuse pakkumisega. Põhimõtteliselt on äriidee selles, et kuna paljudes riikides kehtivate seaduste kohaselt peavad olema riiki saabuvad sigaretid ja alkohol varustatud juba eelnevalt maksumärkide, kohalikus keeles info, jm, siis vajavad nad partnerit, kellelt see teenus sisse osta. Kuid koos maksumärkide paigaldamisega tuleb kaupa ka kusagil ladustada ja siis edasi saata, jne. Just see ongi Trialto äri – olla parimaks partneriks neile firmadele, kes soovivad oma kauba tuua sisse läbi Muuga sadama ja edasi rongiga või kaubarekkadega koju toimetada.

Erichi ülesanne on olnud sisse töötada uut ja riskantset Kasahhi turgu. Koht, kus kedagi ei teatud, kuid kus hiljuti samuti samasugune maksumärgistamist puudutav seadus vastu võeti. Lisaks on Kasahhi ettevõtted tavaliselt väiksemad kui Venemaal, nende mahud on väikesed ja neid on palju. Erichil tuli idee, et võiks kasutada suuri Euroopa transpordiettevõtteid, kes Kasahhisse seni kaupa viinud ja kellega ka Trialtol on olemas pikaaegne kliendikogemus. Nii pöördutigi nende ettevõtete poole ja paluti neil tehinguid vahendada. Ühiselt lepitigi kokku, et suured transpordifirmad arveldavad Kasahhi maaletoojatega, Trialto aga transpordiettevõtetega. Suvel tehtud diili tulemusel on kolm esimest klienti logistikafirmal Kasahhis juba ka käes. Septembris läks teele 3 konteinerit, oktoobris 9 ja juba novembris 27 konteinerit maksumärgistatud pudelit. Üks konteiner sisaldab endas 15-18 000 pudelit.

Erich on nii Ekspordirevolutsiooni programmis õpitust kui ka oma uues töös jõudnud juba üht-teist olulist kõrva taha panna. Peamiselt on need õppetunnid seotud tema enda distsiplineerimisega.

"Kui tahad viia läbi mõne organisatsioonile olulise muutuse, siis ei piisa üksnes ametinimede teadmisest, vaja on teada ka sisulisi arvamusliidreid ja võtmeisikuid firma sees. Kõik vajalikud muudatused tuleb kõigepealt neile mitteformaalsetele arvamusliidritele maha müüa,“ räägib ta. „Teiseks: olen hakanud aru saama ja ka järgima põhimõtet, et pole vaja kõiki ülesandeid ära teha ja selle tõttu läbi põleda. Piisab, kui teed ära 1-2 olulisemat asja ja muud teed siis kui aega üle jääb. Nii saab tulekahjude kustutamise asemel tulemuslikult tegeleda strateegilise eesmärkide saavutamisega.“

Ekspordirevolutsiooni programmi seni väärtuslikumateks osadeks peab Erich rahvusvaheliste turu-uuringute firma juhi ja omaniku Jean Suttoni põhjalikku turu-uuringute alast koolitust, samuti Rootsis toiminud koolituspäeva muudatuste juhtimise teemal. „Selliseid asju Eestis ei kuule,“ on ta veendunud.

Kuid Erich ei ela enam ammu vaid tööle. Ei, tema tööalaste saavutuse üle tunnevad võrdselt rõõmu teda kodus Mustamäel ootavad naine ja kaks pisitütart. Ka neile on oluline, et noor pereisa oleks tööga enam kui rahul!

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077