Autor: Tanel Raig • 25. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ust-Luga saigi Eesti jaoks ootamatult valmis

Me teame, et igal aastal tuleb talv. Kui aga lumi maha sajab, siis nenditakse ikka, et talv tuli ootamatult. Ka Ust-Luga sadama valmimisest teati juba aastaid, kuid lõpuks valmis see ikkagi ootamatult ning tasemel, mis hakkas läbi Eesti veetavaid vedelkauba mahte ära tõmbama.

Eesti Raudtee on juba mitmes aastalõpu prognoosis teatanud, et

uuel aastal kaubamahud vähenevad. Põhjuseks kohe-kohe valmivUst-Luga sadam, mis viib Eestist naftatransiidi. Nüüd see siis juhtuski. Alates juulist on naftavedu raudteel languses ning oktoobris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril juba 18,1% vähem naftasaadusi, kui eelmise aasta oktoobris.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütleb, et ühe kauba kadumine

annab võimaluse kasutada ressurssi uute kaupade vedamisel ja need ei pea olema ainult naftasaadused. Statistika näitab, et praegu ei ole vabanenud ressurssi kasutusele võetud. Kui veebruari lõpuks olid Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud kaubamahud eelmise aastaga võrreldes plussis 15,8%ga, siis praeguseks on aasta jäänud kokkuvõttes plussi veel vaid 5%ga.

Naftale on asenduseks oodatud konteinervedusid, kuid nende arendamisega on Eestis jäädud aeglaseks. Muuga CT teatab küll, et nende terminali läbib üha enam konteinereid ja Eesti Raudtee paneb käiku uusi konteinerronge. Tallinna Sadam jääb aga konteinerite mahtude kasvult ikkagi alla naabersadamatele, rääkimata, et naabersadamates on konteinerite hulk nagunii suurem. Augusti lõpuks olid konteinerveod Peterburi sadamas aastaga kasvanud 31,9%, Klaipeda sadamas 43%, Tallinna Sadamas aga 20,7%.

Seejuures on Tallinna Sadam valmistunud juba aastaid konteinerite käitlemise suurendamiseks, laiendades konteinerterminali ala. Nüüdseks on uue konteinerterminali valmimine mattunud kohtuvaidlustesse senise monopoolse konteinerterminali operaatori Transiidikeskusega. Nii peabki tunnistama, et igavesti valmima jääva projektina tundunud Ust- Luga naftaterminal sai ikkagi ootamatult varem valmis kui Tallinna Sadama vastukäiguna mõeldud konteinerterminal.

Kolumn ilmus Äripäeva infolehes Transport ja Logistika.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077