Ust-Luga saigi Eesti jaoks ootamatult valmis

Me teame, et igal aastal tuleb talv. Kui aga lumi maha sajab, siis nenditakse ikka, et talv tuli ootamatult. Ka Ust-Luga sadama valmimisest teati juba aastaid, kuid lõpuks valmis see ikkagi ootamatult ning tasemel, mis hakkas läbi Eesti veetavaid vedelkauba mahte ära tõmbama.

Eesti Raudtee on juba mitmes aastalõpu prognoosis teatanud, et
uuel aastal kaubamahud vähenevad. Põhjuseks kohe-kohe valmiv
Ust-Luga sadam, mis viib Eestist naftatransiidi. Nüüd see siis juhtuski. Alates juulist on naftavedu raudteel languses ning oktoobris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril juba 18,1% vähem naftasaadusi, kui eelmise aasta oktoobris.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütleb, et ühe kauba kadumine
annab võimaluse kasutada ressurssi uute kaupade vedamisel ja need ei pea olema ainult naftasaadused. Statistika näitab, et praegu ei ole vabanenud ressurssi kasutusele võetud. Kui veebruari lõpuks olid Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud kaubamahud eelmise aastaga võrreldes plussis 15,8%ga, siis praeguseks on aasta jäänud kokkuvõttes plussi veel vaid 5%ga.

Naftale on asenduseks oodatud konteinervedusid, kuid nende arendamisega on Eestis jäädud aeglaseks. Muuga CT teatab küll, et nende terminali läbib üha enam konteinereid ja Eesti Raudtee paneb käiku uusi konteinerronge. Tallinna Sadam jääb aga konteinerite mahtude kasvult ikkagi alla naabersadamatele, rääkimata, et naabersadamates on konteinerite hulk nagunii suurem. Augusti lõpuks olid konteinerveod Peterburi sadamas aastaga kasvanud 31,9%, Klaipeda sadamas 43%, Tallinna Sadamas aga 20,7%.

Seejuures on Tallinna Sadam valmistunud juba aastaid konteinerite käitlemise suurendamiseks, laiendades konteinerterminali ala. Nüüdseks on uue konteinerterminali valmimine mattunud kohtuvaidlustesse senise monopoolse konteinerterminali operaatori Transiidikeskusega. Nii peabki tunnistama, et igavesti valmima jääva projektina tundunud Ust- Luga naftaterminal sai ikkagi ootamatult varem valmis kui Tallinna Sadama vastukäiguna mõeldud konteinerterminal.

Kolumn ilmus Äripäeva infolehes Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.7399443
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.2857271
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.056243
Filipiinide peeso PHP 60,63 0.7628133
Hiina jüaan CNY 7,87 0.5145425
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.6247819
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0445242
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.320813
India ruupia INR 80,26 0.0498629
Indoneesia ruupia IDR 16489,10 0.1295257
Islandi kroon ISK 138,38 -0.3169572
Jaapani jeen JPY 128,14 0.2503521
Kanada dollar CAD 1,53 0.3465185
LAV rand ZAR 16,17 -0.7555995
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,42 0.1226706
Malaysia ringgit MYR 4,77 0.5945353
Mehhiko peeso MXN 22,87 0.2784343
Norra kroon NOK 9,89 -0.2843688
Poola slott PLN 4,28 -0.0770164
Rootsi kroon SEK 10,35 0.4173663
Rumeenia leu RON 4,66 0.3641535
Singapuri dollar SGD 1,56 0.469001
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.4564177
Šveitsi frank CHF 1,13 0.4788932
Taani kroon DKK 7,47 -0.0214265
Tai baht THB 37,36 0.5763045
Tšehhi kroon CZK 25,75 0.0388576
Türgi liir TRY 6,02 -0.8090562
Ukraina grivna UAH 31,56 -0.0332636
Ungari forint HUF 322,21 0.0683251
USA dollar USD 1,14 0.5369246
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.4883048
Valgevene rubla BYN 2,43 0.6381832
Vene rubla RUB 77,23 0.8455398

Valdkonna töökuulutused