Ust-Luga saigi Eesti jaoks ootamatult valmis

Me teame, et igal aastal tuleb talv. Kui aga lumi maha sajab, siis nenditakse ikka, et talv tuli ootamatult. Ka Ust-Luga sadama valmimisest teati juba aastaid, kuid lõpuks valmis see ikkagi ootamatult ning tasemel, mis hakkas läbi Eesti veetavaid vedelkauba mahte ära tõmbama.

Eesti Raudtee on juba mitmes aastalõpu prognoosis teatanud, et
uuel aastal kaubamahud vähenevad. Põhjuseks kohe-kohe valmiv
Ust-Luga sadam, mis viib Eestist naftatransiidi. Nüüd see siis juhtuski. Alates juulist on naftavedu raudteel languses ning oktoobris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril juba 18,1% vähem naftasaadusi, kui eelmise aasta oktoobris.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütleb, et ühe kauba kadumine
annab võimaluse kasutada ressurssi uute kaupade vedamisel ja need ei pea olema ainult naftasaadused. Statistika näitab, et praegu ei ole vabanenud ressurssi kasutusele võetud. Kui veebruari lõpuks olid Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud kaubamahud eelmise aastaga võrreldes plussis 15,8%ga, siis praeguseks on aasta jäänud kokkuvõttes plussi veel vaid 5%ga.

Naftale on asenduseks oodatud konteinervedusid, kuid nende arendamisega on Eestis jäädud aeglaseks. Muuga CT teatab küll, et nende terminali läbib üha enam konteinereid ja Eesti Raudtee paneb käiku uusi konteinerronge. Tallinna Sadam jääb aga konteinerite mahtude kasvult ikkagi alla naabersadamatele, rääkimata, et naabersadamates on konteinerite hulk nagunii suurem. Augusti lõpuks olid konteinerveod Peterburi sadamas aastaga kasvanud 31,9%, Klaipeda sadamas 43%, Tallinna Sadamas aga 20,7%.

Seejuures on Tallinna Sadam valmistunud juba aastaid konteinerite käitlemise suurendamiseks, laiendades konteinerterminali ala. Nüüdseks on uue konteinerterminali valmimine mattunud kohtuvaidlustesse senise monopoolse konteinerterminali operaatori Transiidikeskusega. Nii peabki tunnistama, et igavesti valmima jääva projektina tundunud Ust- Luga naftaterminal sai ikkagi ootamatult varem valmis kui Tallinna Sadama vastukäiguna mõeldud konteinerterminal.

Kolumn ilmus Äripäeva infolehes Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,24 0.0165215
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153421
Filipiinide peeso PHP 61,62 0
Hiina jüaan CNY 7,96 0
Hongkongi dollar HKD 8,99 -0.0011123
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0094279
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.0071262
India ruupia INR 84,35 0
Indoneesia ruupia IDR 17417,20 0
Islandi kroon ISK 135,91 -0.0073573
Jaapani jeen JPY 128,96 -0.0077537
Kanada dollar CAD 1,50 -0.059972
LAV rand ZAR 16,34 -0.0324324
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,47 -0.0092195
Malaysia ringgit MYR 4,77 0
Mehhiko peeso MXN 22,13 -0.0370476
Norra kroon NOK 9,51 0
Poola slott PLN 4,30 -0.0349097
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0222205
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0235981
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0063259
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0452796
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0175285
Taani kroon DKK 7,46 -0.0120656
Tai baht THB 37,67 0.0305396
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.0038805
Türgi liir TRY 6,58 0.2436387
Ukraina grivna UAH 32,28 0
Ungari forint HUF 322,75 -0.046454
USA dollar USD 1,15 0.0087192
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.074273
Valgevene rubla BYN 2,41 0
Vene rubla RUB 75,13 0

Valdkonna töökuulutused