Reisija ootab rummu!

Me tahame lennata igale poole, otse ja sageli, suurtel kiirustel ning hulgakaupa. Eestil on Euroopa riikidest suurim majanduskasv ja väikseim riigivõlg. Ühes asjas oleme Euroopas veel esirinnas – selle aasta  tulemuste järgi seljatasime suured turismiturud ning oleme  kõige kiirema kasvuga lennundusriik Euroopas.

Aga kui vaadata üldnäitajaid, siis arenguruumi jagub – Eestis on elaniku kohta ainult natuke enam kui 1 lennureisija, Lätis ligi 2 ning Soomes 2,4 lennureisijat. Riigi arengut iseloomustavad dokumendid rõhutavad viletsaid lennuühendusi Tallinnas Eesti kõige suurema nõrkusena...

Unistus rummust Tallinnas on teostatav. Väike selgitus sõnale „rumm“. Inglise keeles on see hub, aga meie võiksime omavahel selle „haabi“ asemel kasutada eestikeelset sõna. Kodarad oleksid lennuliinid, rumm oleks lennujaam, kus lennuliinid kokku saavad.

Suured rahvusvahelised kompaniid avavad siin lennuliine peamiselt selleks, et vedada reisijaid, (ehk meid), ette oma kodurummust (ehk kodulennujaamast) algavatele jätkulendudele.  Meie aga unistame sellest, et saaksime Tallinnast aastaringselt otse lennata vähemalt kolmekümnesse tähtsamasse sihtkohta, vähemalt kaks korda päevas ja seda kõike veel soodsa hinna eest ka!

Siis ei olegi muud kui käised üles ja oma rummu rajama! See julge unistus on igati teostatav, kui Tallinna Lennujaama läbivate reisijate arv tõuseb. Mõistagi ei saa see tulla vaid Eesti inimeste reisipanusest. Nende numbrite saavutamiseks peame Eesti piltlikult öeldes suuremaks kasvatama ning Eesti asukoha - see on logistilised ja geograafilised eelised-, Eesti inimesi teenima panema. Teisisõnu, meil tuleb tõsiselt panustada transiitreisijate arvu suurendamisesse, ehk rummu rajamisse Tallinna Lennujaamas.

Pikaajaliste prognooside kohaselt teenindab Tallinna Lennujaam 2015. aastal 3,3 miljonit reisijat ja 2030. aastal 5,5 miljonit reisijat ning selle unistuse täitmine eeldab tihedat partnerlust rahvusliku lennufirmaga. Ja kindlasti rummu rajamist Tallinna Estonian Airi poolt.

Eestlaste jaoks oluliste sihtkohtade arvu saab suurendada ainult siis, kui naaberriikide reisijad hakkavad Tallinna rummuna, ehk ümberistumisjaamana kasutama. Arvestades seda, et Tallinn asub mitme omavahel konkureeriva regionaalse rummu vahel, saame transiitreisijate arvu suurendada avades lennuliine Euroopa või Skandinaavia vähemtuntud linnadesse. Näitena võib tuua Trondheimi, Jyväskylä või mõne teise Soome väikelinna, kus reisijatele pakutakse alternatiivina võimalust lennata läbi Tallinna.

Kui sellisel moel kasvatada piisavalt lai lennuvõrgustik, toob see meile Tallinnasse suurema hulga reisijaid ja see omakorda võimaldab eestlastel reisida näiteks Brüsselisse, Amsterdami või Viini soodsamalt ja tihedama lennugraafikuga, kui täna. 

Üks konkreetne näide: Estonian Air avas liini Trondheimi. Keegi neil selle eest pead ei silitanud. Trondheimi? Mis mul sinna vaja on? Kuhu jääb Viin? Selgitan: Trondheimi liini lisamine, õigemini sealt norrakate Tallinnasse ette vedamine aitas Estonian Airil lisada sagedusi mitmesse olulisse sihtkohta, nagu Amsterdami, Brüsselisse, Stockholmi, Kiievisse, Peterburi, Moskvasse ja Vilniusesse. Nii see käibki ja nii lihtne see ongi. Tänu norrakatele saame pakkuda paremat lennugraafikut eestlastele olulistesse sihtpunktidesse. Ja täpselt samamoodi laheneb mure Viini pärast, aga seekord näiteks soomlaste kaasabil.

Nii et ärge kartke neid pisikesi Soome linnu. See on meie suure rummu algus.

Osale arutelus

  • Erik Sakkov

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1083355
Brasiilia reaal BRL 4,40 -0.5755688
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153453
Filipiinide peeso PHP 60,73 -0.4980667
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.5663163
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.4612103
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0255903
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.6412997
India ruupia INR 79,43 -0.5571345
Indoneesia ruupia IDR 16549,91 -0.5669218
Islandi kroon ISK 124,09 0.2099653
Jaapani jeen JPY 125,90 -0.3167063
Kanada dollar CAD 1,49 -0.7142857
LAV rand ZAR 16,16 -1.6605413
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,96 -1.079517
Malaysia ringgit MYR 4,65 -0.3429135
Mehhiko peeso MXN 21,57 -1.0634493
Norra kroon NOK 9,53 -0.0796721
Poola slott PLN 4,30 0.1186212
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.4086499
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0794708
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.4461156
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.2462778
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.5207414
Taani kroon DKK 7,45 0.0335498
Tai baht THB 37,78 -0.7033646
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.2135176
Türgi liir TRY 7,40 -5.4455762
Ukraina grivna UAH 31,17 -0.1006381
Ungari forint HUF 322,89 -0.0185787
USA dollar USD 1,14 -0.4645863
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.6172483
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.9798909
Vene rubla RUB 75,51 -2.3230845

Valdkonna töökuulutused