Reisija ootab rummu!

Me tahame lennata igale poole, otse ja sageli, suurtel kiirustel ning hulgakaupa. Eestil on Euroopa riikidest suurim majanduskasv ja väikseim riigivõlg. Ühes asjas oleme Euroopas veel esirinnas – selle aasta  tulemuste järgi seljatasime suured turismiturud ning oleme  kõige kiirema kasvuga lennundusriik Euroopas.

Aga kui vaadata üldnäitajaid, siis arenguruumi jagub – Eestis on elaniku kohta ainult natuke enam kui 1 lennureisija, Lätis ligi 2 ning Soomes 2,4 lennureisijat. Riigi arengut iseloomustavad dokumendid rõhutavad viletsaid lennuühendusi Tallinnas Eesti kõige suurema nõrkusena...

Unistus rummust Tallinnas on teostatav. Väike selgitus sõnale „rumm“. Inglise keeles on see hub, aga meie võiksime omavahel selle „haabi“ asemel kasutada eestikeelset sõna. Kodarad oleksid lennuliinid, rumm oleks lennujaam, kus lennuliinid kokku saavad.

Suured rahvusvahelised kompaniid avavad siin lennuliine peamiselt selleks, et vedada reisijaid, (ehk meid), ette oma kodurummust (ehk kodulennujaamast) algavatele jätkulendudele.  Meie aga unistame sellest, et saaksime Tallinnast aastaringselt otse lennata vähemalt kolmekümnesse tähtsamasse sihtkohta, vähemalt kaks korda päevas ja seda kõike veel soodsa hinna eest ka!

Siis ei olegi muud kui käised üles ja oma rummu rajama! See julge unistus on igati teostatav, kui Tallinna Lennujaama läbivate reisijate arv tõuseb. Mõistagi ei saa see tulla vaid Eesti inimeste reisipanusest. Nende numbrite saavutamiseks peame Eesti piltlikult öeldes suuremaks kasvatama ning Eesti asukoha - see on logistilised ja geograafilised eelised-, Eesti inimesi teenima panema. Teisisõnu, meil tuleb tõsiselt panustada transiitreisijate arvu suurendamisesse, ehk rummu rajamisse Tallinna Lennujaamas.

Pikaajaliste prognooside kohaselt teenindab Tallinna Lennujaam 2015. aastal 3,3 miljonit reisijat ja 2030. aastal 5,5 miljonit reisijat ning selle unistuse täitmine eeldab tihedat partnerlust rahvusliku lennufirmaga. Ja kindlasti rummu rajamist Tallinna Estonian Airi poolt.

Eestlaste jaoks oluliste sihtkohtade arvu saab suurendada ainult siis, kui naaberriikide reisijad hakkavad Tallinna rummuna, ehk ümberistumisjaamana kasutama. Arvestades seda, et Tallinn asub mitme omavahel konkureeriva regionaalse rummu vahel, saame transiitreisijate arvu suurendada avades lennuliine Euroopa või Skandinaavia vähemtuntud linnadesse. Näitena võib tuua Trondheimi, Jyväskylä või mõne teise Soome väikelinna, kus reisijatele pakutakse alternatiivina võimalust lennata läbi Tallinna.

Kui sellisel moel kasvatada piisavalt lai lennuvõrgustik, toob see meile Tallinnasse suurema hulga reisijaid ja see omakorda võimaldab eestlastel reisida näiteks Brüsselisse, Amsterdami või Viini soodsamalt ja tihedama lennugraafikuga, kui täna. 

Üks konkreetne näide: Estonian Air avas liini Trondheimi. Keegi neil selle eest pead ei silitanud. Trondheimi? Mis mul sinna vaja on? Kuhu jääb Viin? Selgitan: Trondheimi liini lisamine, õigemini sealt norrakate Tallinnasse ette vedamine aitas Estonian Airil lisada sagedusi mitmesse olulisse sihtkohta, nagu Amsterdami, Brüsselisse, Stockholmi, Kiievisse, Peterburi, Moskvasse ja Vilniusesse. Nii see käibki ja nii lihtne see ongi. Tänu norrakatele saame pakkuda paremat lennugraafikut eestlastele olulistesse sihtpunktidesse. Ja täpselt samamoodi laheneb mure Viini pärast, aga seekord näiteks soomlaste kaasabil.

Nii et ärge kartke neid pisikesi Soome linnu. See on meie suure rummu algus.

Osale arutelus

  • Erik Sakkov

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.040175
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 65,19 0.586365
Hiina jüaan CNY 7,88 0.104182
Hongkongi dollar HKD 9,72 0.100948
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.230414
Iisraeli seekel ILS 4,37 -0.654307
India ruupia INR 80,16 0.394253
Indoneesia ruupia IDR 16847,00 0.166478
Islandi kroon ISK 124,35 0.003216
Jaapani jeen JPY 132,33 0.31841
Kanada dollar CAD 1,56 0.080244
LAV rand ZAR 14,46 0.24884
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,50 0.022672
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.028966
Mehhiko peeso MXN 22,98 -0.086945
Norra kroon NOK 9,67 0.109581
Poola slott PLN 4,15 -0.223729
Rootsi kroon SEK 9,91 0.267565
Rubla RUB 70,08 0.092838
Rumeenia leu RON 4,66 -0.021456
Singapuri dollar SGD 1,63 0.184297
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.158335
Šveitsi frank CHF 1,15 0.025193
Taani kroon DKK 7,45 -0.000671
Tai baht THB 38,98 0.360453
Tšehhi kroon CZK 25,33 0.007897
Türgi liir TRY 4,67 0.453743
Ukraina grivna UAH 33,69 0.08765
Ungari forint HUF 311,21 -0.038544
USA dollar USD 1,24 0.0935
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.125667
Valgevene rubla BRL 4,00 -0.226893
Valgevene rubla BYN 24319,00 0.234935

Valdkonna töökuulutused

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018