Tühikäigul tülid

Kui Tallinna Sadam sõlmis kevadel üle aastate kalleima koostööleppe Venemaa päritolu logistika ja transpordi kontserniga Rail Garant, ei osanud keegi arvata, et sellele järgnevad läbi lillede ebaviisakad väljaütlemised meedias ning tagatipuks kroonib kogu asja kohtuvaidluste kobar.

Et aga vaidluste ja kohtukaasuste aluseks on nii palju erinevaid põhjuseid, püüab käesolev Logistika kuukiri anda ülevaate Muugal tegutseva konteinerterminali omanike ning Tallinna Sadama vahelistest tülidest. Pretensioone kerkib terminali operaatorfirmal ja selle omanikul Anatoli Kanajevil riigiomanduses olevale ettevõttele nagu seeni pärast sügisvihma, mistõttu ajab protsesside käik isegi allakirjutanul mõtted sassi. Saame siiski ära märkida peamised argumendid, millega transiidiärimehed on Sadama kohtuteele tõmmanud.

Ärevaks teevad ainult faktid, et asjasse on mingil moel pühendatud ka kõrge võimuga instantsid. Nimetada võib Euroopa Komisjoni, KAPOt ja riigikontrolli.

Sadam seisab aga konfliktis sirge seljaga. Olgugi, et kohtuveskid ragistavad, on nemad seni kohtu poolt õigeks tunnistatud. Samuti on nende ütlused protsessi kohta emotsioonideta otsekohesed. Aga kuni pole süüdimõistvat otsust, peab lähtume süütuse presumptsioonist ja vaatama vaid konfliktis toodud argumente. Nagu ütleb vaidluste algataja pool ise, võib jõukatsumine enne raugemist kesta mitu aastat.

Kurb on ainult asjaolu, et sama kaua kui kestavad vaidlused, võib ka rahalaev reidil seista. Isegi Tallinna Sadam pole kindel, kas vastasseisja Transiidikeskus ei või mõne juriidilise nüansiga ei või kaua oodatud uue konteinerterminali ehituse seisma panna. 

Uus terminalioperaator Rail Garant Estonia kooskõlastab praegu ehituslubasid ning kui need vaidluste taha toppama ei jää, peavad üleaia naaber ja veel vihane rivaal pealt vaatama, kuidas võõras tuleb väidetavalt talle lubatud liivakasti mängima. 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019