Autovedajad uueks masuks valmis

Pärast kiiret kasvamist eelmisel ja tänavusel aastal vedajad järgmiselt aastalt nii suurt edu ei oota. Suuri vapustusi kasvu mandumine veoturul kaasa ei too.

Eesti transpordisektor on eelmise masuga optimaalseks kujundatud. Ametlikke teadaandeid jälgides on märgata, et pankrotid ja likvideerimised on viimase aastaga kaotanud turult iga kuu ligikaudu kümme veofirmat.

Nõudlus on kasvanud, kuid saledama joone võtnud veofirmasid ei ole see jõudnud uuesti rikkuda. Suurenenud nõudlus on tõepoolest käibe kosumise kaasa toonud, kuid kasumi puhul võib öelda, et see on kerkinud hüppeliselt. 50 suuremal autotranspordifirmal kasvas see kokku üle 80%. Järelikult ei ole ettevõtted oma kulubaasi uuesti suureks jõudnud ajada. Et kasum just kulude kokkuhoiust kasvas, võiks toetada ka autovedajate tavapärane jutt, et hinda ei ole tihe konkurents neil lubanud tõsta.

Ettevaatlikku joont kulude kasvatamisel autotranspordisektoris jätkatakse. Lextransi juhatuse esimees Sven Aria ütles Äripäeva infolehele Transport ja Logistika, et tööjõukulusid ei ole järgmisel aastal võimalik suurendada. Kauritel Transpordi juhatuse liige Piret Kram tööjõukulu kasvust pääsu küll ei näinud, kuid märkis, et see piirdub maksimaalselt 7-8%ga. Selline kulude suurenemine ei tohiks üle jõu käivaks osutuda ka juhul, kui Eesti ekspordi kasv tõepoolest mõneks ajaks seiskub.

Investeerimine on uue võimaliku majandusliku seisaku ajal autovedajatel jälle kivina kaelas ja tekitab turul veoteenuse ülepakkumise. On tõsi, et investeeringud on tänavu kiirelt kasvanud. Eelmises Logistikas ilmunud haagiste turu ülevaates selgus, et tänavu oli juba esimese kuue kuuga uute haagiste müük kogu eelmise aasta müüki pea kaks korda ületanud. Samast tabelist nähtub ka, et tippaastale 2007 jääme ikka veel uute haagiste soetamisel pea viiekordselt alla.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018