Eesti transpordisektor on eelmise masuga optimaalseks kujundatud. Ametlikke teadaandeid jälgides on märgata, et pankrotid ja likvideerimised on viimase aastaga kaotanud turult iga kuu ligikaudu kümme veofirmat.
Nõudlus on kasvanud, kuid saledama joone võtnud veofirmasid ei ole see jõudnud uuesti rikkuda. Suurenenud nõudlus on tõepoolest käibe kosumise kaasa toonud, kuid kasumi puhul võib öelda, et see on kerkinud hüppeliselt. 50 suuremal autotranspordifirmal kasvas see kokku üle 80%. Järelikult ei ole ettevõtted oma kulubaasi uuesti suureks jõudnud ajada. Et kasum just kulude kokkuhoiust kasvas, võiks toetada ka autovedajate tavapärane jutt, et hinda ei ole tihe konkurents neil lubanud tõsta.
Ettevaatlikku joont kulude kasvatamisel autotranspordisektoris jätkatakse. Lextransi juhatuse esimees Sven Aria ütles Äripäeva infolehele Transport ja Logistika, et tööjõukulusid ei ole järgmisel aastal võimalik suurendada. Kauritel Transpordi juhatuse liige Piret Kram tööjõukulu kasvust pääsu küll ei näinud, kuid märkis, et see piirdub maksimaalselt 7-8%ga. Selline kulude suurenemine ei tohiks üle jõu käivaks osutuda ka juhul, kui Eesti ekspordi kasv tõepoolest mõneks ajaks seiskub.
Investeerimine on uue võimaliku majandusliku seisaku ajal autovedajatel jälle kivina kaelas ja tekitab turul veoteenuse ülepakkumise. On tõsi, et investeeringud on tänavu kiirelt kasvanud. Eelmises Logistikas ilmunud haagiste turu ülevaates selgus, et tänavu oli juba esimese kuue kuuga uute haagiste müük kogu eelmise aasta müüki pea kaks korda ületanud. Samast tabelist nähtub ka, et tippaastale 2007 jääme ikka veel uute haagiste soetamisel pea viiekordselt alla.